  • Data: 2019-05-07 14:24:15
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:06:24 UTC+2 użytkownik xxx napisał:

    > No dobra, ale przecież te systemy bankowe są jakoś połączone z netem i
    > przynajmniej teoretycznie jest możliwość włamania i wykradzenia danych,
    > tych właśnie xero dowodów choćby.
    > A twoja argumentacja, że jak d.o. będzie w systemie to w razie co
    > zapobiegnie wyciągnięciu kasy na czyjeś dane jakoś mnie nie przekonuje
    > bo jak ktoś chce zrobić wałek na dowód to raczej szuka osoby podobnej
    > do tej ze zdjęcia, przynajmniej tak na logikę. Zresztą te zdjęcia aż
    > takie dokładnie nie są więc moim zdaniem niczemu by to nie zapobiegło.
> [...]

    Ale powiedz w końcu, co takiego, oprócz japy, jest na skanie/xero dowodu, czego nie
    ma w systemie banku jako stringów spisanych z dowodu podczas zakładania konta?
    Pomijając sytuację, że kartkę z xero ktoś ukradnie, bo piszesz o włamaniu przez net.
    Wg mnie to, że złodziej znajdzie kogoś podobnego do mnie wśród tych złodziejskich
    mord, jest o praktycznie nieprawdopodobne. Jest to więc bardzo dobre zabezpieczenie
    operacji "na dowód" - a przy tym nie wprowadzające bocznych furtek niebezpieczeństwa,
    bo nieuczciwy pracownik będzie miał taki sam dostęp do skanu/xero jak do spisanych
    danych - jedyna przewaga to taka, że będzie wiedział, kogo ew. podobnego szukać - co
    się raczej nie uda - a wykradzenie przez net to raczej działka powieści i filmów
    sensacyjnych.

    PS.: Aha, RODO oraz ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu to dwie zupełnie różne sprawy.