  • Data: 2019-05-07 14:06:23
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: xxx <x...@x...xxx> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski has brought this to us :

    > Zaraz zaraz, nic o wysyłaniu przez net nie było.
    > Ale dajmy na to, że to jakiś bełkotliwy wstęp.
    > Wychodzi więc, że założyłeś konto w oddziale. Musiałeś przy tym dać komuś do
    > łapy dowód, z którego, nawet jak nie zrobili xero, spisać mogli wszystki
    > możliwe dane - chipa w środku nie ma, a patrzeć na ręce raczej nie mogłeś.
    > Więc żaden problem na podstawie tych danych zrobić "dowód kolekcjonerski",
    > oczywiście ze zdjęciem złodzieja, i przyjść do ING po kredyt na Twoje
    > nazwisko, i wypłacić go sobie w kasie - do wszystkiego potrzebny jest tylko
> [...]

    No dobra, ale przecież te systemy bankowe są jakoś połączone z netem i
    przynajmniej teoretycznie jest możliwość włamania i wykradzenia danych,
    tych właśnie xero dowodów choćby.
    A twoja argumentacja, że jak d.o. będzie w systemie to w razie co
    zapobiegnie wyciągnięciu kasy na czyjeś dane jakoś mnie nie przekonuje
    bo jak ktoś chce zrobić wałek na dowód to raczej szuka osoby podobnej
    do tej ze zdjęcia, przynajmniej tak na logikę. Zresztą te zdjęcia aż
    takie dokładnie nie są więc moim zdaniem niczemu by to nie zapobiegło.
    Dla mnie skan tego dowodu w systemie to raczej większy problem niż to
    że, tego skanu w kompie nie będą mieli.