  • Data: 2019-05-07 14:41:06
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: xxx <x...@x...xxx> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski pretended :

> [...]
    > zakładania konta? Pomijając sytuację, że kartkę z xero ktoś ukradnie, bo
    > piszesz o włamaniu przez net. Wg mnie to, że złodziej znajdzie kogoś
    > podobnego do mnie wśród tych złodziejskich mord, jest o praktycznie
    > nieprawdopodobne. Jest to więc bardzo dobre zabezpieczenie operacji "na
    > dowód" - a przy tym nie wprowadzające bocznych furtek niebezpieczeństwa, bo
    > nieuczciwy pracownik będzie miał taki sam dostęp do skanu/xero jak do
    > spisanych danych - jedyna przewaga to taka, że będzie wiedział, kogo ew.
    > podobnego szukać - co się raczej nie uda - a wykradzenie przez net to raczej

    Mam taką zasadę że nie daje nikomu xerować dowodu osobistego i tyle.
    Ktoś może mówić że to paranoja. I tak wszystkie dane mają wiec po co im
    jeszcze moja facjata?
    Dla mnie to już wygląda jak znakowanie bydła, firmy robią co chcą i
    wyciągają dane jakie chcą, a każdy na to macha ręką, dla mnie to
    niepojęte.

    > PS.: Aha, RODO oraz ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    > finansowaniu terroryzmu to dwie zupełnie różne sprawy.

    Tak wiem, ale zamiast lepiej chronić prywatność to poszło to w drugą
    stronę, dało wszystkim firmowm możliwości wyciągania danych jakie chcą,
    a to wszystko pod płaszczykiem ustawy.
    Zresztą o jakiej ustawie antyterrorystycznej tu mówić. W Polsce
    większość uczciwych ludzi zarabia jakieś grosze, gdzie może jakieś
    grosze odkładają i mieliby jeszcze sponsorować jakichś terrorystów.
    Przecież to wszystko jest tak śmieszne że aż żenujące.