  • Data: 2019-05-07 15:10:24
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:41:08 UTC+2 użytkownik xxx napisał:
    > Dawid Rutkowski pretended :

    > Mam taką zasadę że nie daje nikomu xerować dowodu osobistego i tyle.
    > Ktoś może mówić że to paranoja. I tak wszystkie dane mają wiec po co im
    > jeszcze moja facjata?
    > Dla mnie to już wygląda jak znakowanie bydła, firmy robią co chcą i
    > wyciągają dane jakie chcą, a każdy na to macha ręką, dla mnie to
    > niepojęte.

    No to już mamy zasadę "nienoszenie flinty na ramieniu" - myślałem, że chcesz
    dyskutować poważnie i dowiedzieć się, dlaczego tego żądają, jest to bowiem sposób na
    chronienie przed groźnym atakiem - ale jak sądzisz, że złodziejowi będzie łatwiej
    znaleźć kogoś podobnego do Ciebie niż wykraść dane przez net z banku, to Twoja
    sprawa.
    Choć zgodzę się z Tobą, że mogliby po prostu poprosić o uśmiech i fotę cyknąć - na to
    byś się zgodził?

    > Tak wiem, ale zamiast lepiej chronić prywatność to poszło to w drugą
    > stronę, dało wszystkim firmowm możliwości wyciągania danych jakie chcą,
    > a to wszystko pod płaszczykiem ustawy.

    A to co za nowość?
    Dane zawsze wyciągali i wyciągać będą - ale ustawodawstwo narzucone pzez RODO pozwala
    na wgląd do tych danych i nakazania usunięcia. I daje bat na takich, co tego nie
    robią - oczywiście na tych uczciwych (czy quasi-uczciwych, bo w końcu nie robią),
    bandytom można skoczyć.

    > Zresztą o jakiej ustawie antyterrorystycznej tu mówić. W Polsce
    > większość uczciwych ludzi zarabia jakieś grosze, gdzie może jakieś
    > grosze odkładają i mieliby jeszcze sponsorować jakichś terrorystów.
    > Przecież to wszystko jest tak śmieszne że aż żenujące.

    Przecież to nie Kowalscy finansują ze swojej krwawicy terrorystów.
    Chodzi o to, żeby nie zakładać kont na słupy na meneli, co to do banku z kimś idą za
    flaszkę dowód pokazać - a potem ten ktoś, z "dowodem kolekcjonerskim" z własną fotką
    z tego konta kasę wyciąga (choć raczej będzie i tak działał przez net czy bankomat).
    Stąd też koniec nierejestrowanych debetówek pre-paid.