  • Data: 2016-04-02 09:44:31
    Temat: Re: wywiad z mBankiem
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-01 o 22:07, Krzysztof Halasa pisze:
    > Zwrot "wpłaconej kasy"? Tzn. sumy kredytu?
    > Myślę że coś takiego jest mało realne, nawet jeśli chodziłoby o walutę
    > kredytu (a nie o złotówki w wysokości przelanej sprzedawcy - taki zwrot
    > na pewno byłby bardzo na rękę kredytobiorcom). Chyba żeby udało się
    > udowodnić, że bank podstępem wprowadził klienta na minę. W praktyce
    > jednak może nikomu się to nie udać.

    Pożyjemy zobaczymy.

    > Nie wiem, może jest jakiś potencjał w "oprocentowaniu prezesa" - np. być
    > może udałoby się je obniżyć do jakiejś średniej rynkowej, albo ustalić
    > np. w początkowej wysokości (pewnie gorsze rozwiązanie). Ale takiego
    > czegoś, żeby przeliczyli CHF na PLN po 2 zł, to ja sobie nie wyobrażam.

    Specjaliści skłaniają się ku rozłożeniu kosztów (wzrostu franka w nowej
    ustawie) w wysokości 60 bank 40 klient.

    > Nie wątpię, że rząd mógłby sfinansować to (albo "sfinansować")
    > w miarę bezboleśnie z budżetu. Ale czy to jest dobre rozwiązanie, to
    > każdy musi sobie uczciwie odpowiedzieć sam.

    Ja uważam że to złe rozwiązanie. Tu powinien wkroczyć sąd i prokurator.
    Podatnikom nic do tego.

    Że banki padną i system się zawali? Bujać to my a nie nas :-)

    Ostatnio spodobała mi się cięta riposta na takie katastroficzne ględzenie.
    Skoro 60 milionów banki nie zarobią to te 60 milionów zostanie w rekach
    klientów. Przepiją? nie sądzę. Zaniosą do banków raz żeby nie upadły a
    dwa żeby podtrzymać to magiczne kredytowanie gospodarki i ją nakręcać

    Podsumowując. To że banki nie zarobią dodatkowej nienależnej kasy (nie
    miały franków - to jedna wielka ściema) nie znaczy że stanie się
    armagedon. Banki w Polsce po zapłaceniu podatku bankowego będą i tak
    bardziej rentowne niż w Niemczech. (spadek raptem z 5 na 9 miejsce)

    Nic złego się nie wydarzy ani dla obywateli ani dla banków ani dla
    gospodarki, choćby nie wiem jak propaganda banksterska jęczała.