  • Data: 2016-04-02 21:59:53
    Temat: Re: wywiad z mBankiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Apr 2016 22:07:13 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie, z tego nic podobnego nie wynika, i myślę że tak nie było
    > (praktycznie nigdy). Tzn. kredyt mógł być powiązany z takim instrumentem
    > (sprzedanym np. klientom firmowym - "złe opcje"). Ale dla klienta
    > hipotecznego kredyt nie był takim instrumentem.
    >
    > Banki tak nie działają, one mogą sprzedawać ryzyko, ale go nie kupują.

    Kupuja kupuja, tylko inne.
    Taki kredyt to w koncu ryzyko - splaci klient, albo nie splaci.

    No i ze dwa banki zbankrutowaly, jak wyszlo, ze maklerzy zbyt
    ryzykownie inwestowali.

    > Zwrot "wpłaconej kasy"? Tzn. sumy kredytu?
    > Myślę że coś takiego jest mało realne, nawet jeśli chodziłoby o walutę
    > kredytu (a nie o złotówki w wysokości przelanej sprzedawcy - taki zwrot
    > na pewno byłby bardzo na rękę kredytobiorcom). Chyba żeby udało się
    > udowodnić, że bank podstępem wprowadził klienta na minę. W praktyce
    > jednak może nikomu się to nie udać.

    Alior kupil BPH bez frankowych dlugow, to moze sie udac.
    Tylko jeszcze najpierw trzeba TK sparalizowac i sedziow postraszyc :-)

    > Ale takiego
    > czegoś, żeby przeliczyli CHF na PLN po 2 zł, to ja sobie nie wyobrażam.
    > Natomiast podobno wyobraża to sobie rząd. Być może to jest czas
    > przeszły, nie wiem.
    > Nie wątpię, że rząd mógłby sfinansować to (albo "sfinansować")
    > w miarę bezboleśnie z budżetu.

    Tak calkiem bezbolesnie to nie - budzet mamy napiety, a ostatnio to
    nawet bardzo napiety :-)

    J.