  • 11. Data: 2005-02-26 02:23:14
    Temat: Re: wycofanie przelewu
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cvodiu$5p$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@w...irc.pl
    says...
    > Użytkownik "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby nawet "nie bylo mozna", to mozna jeszcze liczyc na bezradnosc Citi.
    > Czyli na przyklad wpisac nr rachunku tej osoby prywatnej, a jako nazwe
    > odbiorcy podac Zaklad Energetyczny, czy jakas tam inna instytucje, gdzie
    > Citi pozwala robic przelewy na zasadzie transakcji bezgotowkowych. Przelew
    > dotrze, bo znaczenie ma nie nazwa odbiorcy a numer rachunku (chyba ze Citi
    > przeprowadza w takich przypadkach jakas ponadstandardowa weryfikacje).

    O ile sie orientuje to zaden bank nie weryfikuje zgodnosci nazwy
    odbiorcy z nazwa posiadacza rachunku (chyba po to miedzy innymi
    wprowadzono cyfry kontrolne), bo czy przelew dla
    STOEN=S.T.O.N=Stoen=Stoenu i tym podobnym kombinacjom? Wtedy znow trzeba
    byloby powrocic do recznego ksiegowania kazdego przelewu.

    AP

  • 12. Data: 2005-02-26 06:12:30
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Szczepan Majdański wrote:

    > juz nie pamietaj ale tez kiedys reklamowalem/wycofywalem przelew;
    > oddali 50zl ale prowizji za przelew juz nie; bank spoldzielczy

    a co na to kontrahent? - musiał się zgodzić? jeżeli to było już po dokonaniu
    przelewu to zgaduję, że r-k odbiorcy był w tym samym banku?
    Jeżeli można by tak łatwo wycofać przelew po zaksięgowaniu w dobro odbiorcy,
    to mi to wygląda na pole do szwindli - kupujesz samochód, dealer widzi już
    kasę na koncie, więc auto wydaje, a kasa znika za parę godzin razem z
    kupującym i samochodem?

    pozdrawiam
    trainer

  • 13. Data: 2005-02-26 07:35:26
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2005 00:33:14 +0100,
    osoba podpisana: Sylwester <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>
    napisała:
    [...]
    > Dla mnie, prywatnie, to wyjątkowo dziwne, że nie można
    > przesunąć tych środków, czy anulować przelewu...
    Pff, kupiłem coś od Ciebie. Zapłaciłem, wydałeś mi towar. I następnie ja
    wycofuję przelew. Dalej uważasz, ze tak powinno się dać ?
    IMHO, możesz (ty/odbiorca/razem?) _PROSIĆ_ bank o przeksięgowanie z
    konta karty na ror. I bank może się zgodzić. Albo nie.

    KJ

    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 14. Data: 2005-02-26 07:44:21
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Kamil Jonca wrote:

> [...]
    > IMHO, możesz (ty/odbiorca/razem?) _PROSIĆ_ bank o przeksięgowanie z
    > konta karty na ror. I bank może się zgodzić. Albo nie.

    Nie przeczytałeś wszystkich wiadomości w wątku.

    To jest przelew między członkami rodziny - obie strony
    chcą go anulować. W innym wypadku - masz rację

    S.

  • 15. Data: 2005-02-26 07:51:31
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2005 08:44:21 +0100,
    napisała:

    > Nie przeczytałeś wszystkich wiadomości w wątku.
    >
    > To jest przelew między członkami rodziny - obie strony
    Doczytałem. I co z tego ?
    Dla banku nie ma to znaczenia.
    A polecam poszukać o przypadku kiedy człowiek wysądził od (OIDP) PKOBP
    całkiem sporą sumę, za to że bank wypłacił/podał stan konta (nie
    pamiętam) jego małżonce, nie mającej formalnego pełnomocnictwa.
    KJ

    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 16. Data: 2005-02-26 08:20:59
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > dotrze, bo znaczenie ma nie nazwa odbiorcy a numer rachunku (chyba ze Citi
    > przeprowadza w takich przypadkach jakas ponadstandardowa weryfikacje).

    przelewy z KK w Citi nie ustawia się samodzielnie w CBOL tylko u doradcy w
    citiphone, i on nie wpisze konta osoby prywatnej (chyba że podasz to konto a
    nazwiesz odbiorce np TP SA czy inny STOEN). Natomiast bez problemu osoba,
    która dostała pomyłkowo przelew na kartę zamiast na konto może poprosić o
    przeksięgowanie tych środków - w ciągu 2 dni roboczych powinno być zrobione

  • 17. Data: 2005-02-26 11:56:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2005 00:27:52 +0100, "Sylwester"
    <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl> wklepał(-a):

    >Racja, to nie jest typowa reklamacja. Wzystko jest zgodne z umową
    >i regulaminami. Ale pieniądze, należące do ich właściciela i tylko
    >do właściciela trafiły nie tam, gdzie właściciel sobie życzył. Nie
    >tyle dokonuje on reklamacji, ile prosi bank, by pomógł w naprawieniu
    >skutków swej pomyłki (potrzebna jest gotówka i tylko gotówka).

    Przecież już ci jasno napisano - pieniądze trafiły tam, gdzie miały trafić. A
    konkretnie na konto wskazane na przelewie. I nie ma tu znaczenia, że zamysłem
    wysyłającego przelew było wysłanie ich na inne konto. To jego zadaniem jest
    pilnowanie, aby numer był właściwy; bank tylko realizuje zlecenie a nie usiłuje
    zgadnąć, co też właściciel rachunku miał na myśli.

  • 18. Data: 2005-02-26 12:05:24
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 26 Feb 2005 08:44:21 +0100, "Sylwester"
    <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl> wrote:

    >To jest przelew między członkami rodziny - obie strony
    >chcą go anulować. W innym wypadku - masz rację

    no to niech beneficjent przeleje kasę z powrotem.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2005-02-26 12:08:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 26 Feb 2005 02:23:14 GMT, AP <c...@e...dyndns.org>
    wrote:

    >bo czy przelew dla
    >STOEN=S.T.O.N=Stoen=Stoenu i tym podobnym kombinacjom?
    O co pytasz? :D

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 20. Data: 2005-02-26 14:47:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Sylwester"
    > To jest przelew między członkami rodziny - obie strony
    > chcą go anulować. W innym wypadku - masz rację

    blad :-)
    wlascicielem rachunku KK jest bank a nie uzytkownik karty
    - jak splace cos na KK BZWBK to bank mi w komentarzy zawsze ładnie
    dziękuje
    *** blad ***