  • 31. Data: 2007-09-12 23:17:45
    Temat: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    news:fc9p7c$t8r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chodzi o to, że nie da się zablokować edycji pliku. Można tylko zapisać że
    > twórca pliku nie życzy sobie żeby można było go edytować, i oprogramowanie
    > może się do tego zastosować ... albo i nie.

    Hmmm... widziałeś opcje blokowania/szyfrowania dostępne dla PDF w
    standardowym Adobe Acrobat? Jaki soft 'oleje' zabezpieczenie przed edycją
    pliku PDF, szyfrowanego kluczem 128 bit lub zrobi to w ROZSĄDNYM czasie?

    Pytam serio - nie udało mi się znaleźć takiego programu (sprawdziłem na
    szybko PDF Decrypter 2.50, PDF Encrypt & Decrypt 1.01). Ale z ciekawości
    sprawdzę inne, jesli podpowiesz jakie...

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 32. Data: 2007-09-13 06:33:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    dl pisze:

    > A nie wystarczy na etapie tworzenia PDF zablokować chociażby możliwośc
    > edycji i podpisać? Wiesz, tu nawet takiego podstawowego zabezpieczenia
    > nie ma... A już nie mówię o zastosowaniu np. szyfrowania, oczywiscie
    > dostępnego w acrobacie.

    Ale po co???
    Takim podstawowym i zupełnie wystarczającym jest podpis. W ustawie o
    podpisie elektronicznym program Acrobat nie występuje ;)

    --
    Pete

  • 33. Data: 2007-09-13 08:50:05
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ale po co???

    Dobra, ok, po nic :) Właściwie to nie mój problem - jeśli ktoś sobie
    wyedytuje i na podstawie ulepszonego wyciągu przeniesie kartę gdzie indziej
    to w sumie nie mój problem, a on na tym skorzysta :)

    --
    | |

  • 34. Data: 2007-09-13 09:12:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    dl wrote:

> [...]
    > pliku PDF, szyfrowanego kluczem 128 bit lub zrobi to w ROZSĄDNYM czasie?

    Nie widziałem, ale wiem że wszystko co można odczytać, można potem
    zmodyfikować i zapisać. A od zapewnienia że to jest ta sama treść którą
    nadawca chciał wysłać, jest podpis.

    p. m.

  • 35. Data: 2007-09-13 10:28:14
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 21:41:59 +0000, Samotnik napisał(a):

    > No, dałeś się Multi nabrać na 'rozszerzone wyciągi elektroniczne - pomóż
    > nam chronić lasy!'. Ja się nie dałem, dobrze wiem, że to taka akcja, żebym
    > dał piątaka.

    Wiesz zależy jak na to patrzeć. Ja przy wszystkich swoich kontach i
    kartach jeżeli się da to wybieram wyciągi elektroniczne a do sklepu
    jeżdże z własnymi siatkami i nie patrzę, że to moja jedna kartka
    gówno da. Jakby tak jeszcze z kilka k osób robiło to tych kartek już
    się całkiem sporo uzbiera. I nie, nie jestem jakiś skarajnym
    fanatykiem walczącym, bo pewnie za mojego życia mnie ten problem nie
    dotknie, ale warto jest pomyśleć o tych którzy się dzisiaj urodzili
    albo urodzą się jutro, bo oni też by chcieli mieć na pewno do lasu blisko ;)

  • 36. Data: 2007-09-13 10:33:39
    Temat: Re: Re: wyciągi w Multibanku
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 10:50:05 +0200, dl napisał(a):

    > Dobra, ok, po nic :) Właściwie to nie mój problem - jeśli ktoś sobie
    > wyedytuje i na podstawie ulepszonego wyciągu przeniesie kartę gdzie indziej
    > to w sumie nie mój problem, a on na tym skorzysta :)

    Ale niby jak ma to zrobić? Na wydruku masz zawsze podany limit dostępny
    dla karty i w BIKu masz ten sam limit (chyba już wszystkie banki
    zgłaszają dane do BIKu), więc na czym tu można oszukać? Na tym, że
    spreparujesz fikcyjną transakcję na zakup TV Rubin u Ryszarda
    Ochuckiego za 125 zł?

  • 37. Data: 2007-09-13 12:09:15
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.09.13.10.33.38.781043@hashzero.net...

    > Ale niby jak ma to zrobić?

    Nie wiem - to jak ktoś to wykorzysta chyba nie jest ważne. Podobnie, jak nie
    jest istotne CO zrobi ktoś, kto by się ewentualnie dostał do Twojego kont
    internetowego (bo zrobic może np. tylko na złość, wykonując np. przelewey,
    które masz zdefiniowane), prawda? Ale jednak dostęp chroni hasło.

    Podobnie, uważam, powino być tu.

    Istotone jest to, że jest na to pozwolenie ze strony Multi.

    Ale widocznie 'tak ma być' - EOT z mojej strony :)

    --
    | |

  • 38. Data: 2007-09-13 12:12:03
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    > Nie widziałem, ale wiem że wszystko co można odczytać, można potem
    > zmodyfikować i zapisać.

    Oczywiście, że tak jest. Niemniej jednak w tym wszystkich chodzi o to, aby
    czas potrzebny do złamania dostępu złamania był możliwie długi. W przypadku
    pliku niezabezpieczonego czas taki jest równy 0 - czas ten powinien być
    niewspółmiernie długi w stosunku do korzyści, jakie może osiągnąć osoba
    łamiąca to hasło...

    > A od zapewnienia że to jest ta sama treść którą nadawca chciał wysłać,
    > jest podpis.

    Tak, ale nie o tym mówię, bo tego na wydrukowanym z takiego PDF wyciągu nie
    sprawdzisz. A ten PDF to ma być ALTERNATYWA dla płatnego wyciągu
    papierowego...

    --
    | |

  • 39. Data: 2007-09-13 12:27:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 13.09.2007 dl <q...@n...cy> napisał/a:

> [...]
    > pliku niezabezpieczonego czas taki jest równy 0 - czas ten powinien być
    > niewspółmiernie długi w stosunku do korzyści, jakie może osiągnąć osoba

    W przypadku zabezpieczonego wynosi również 0 + czas szukania w google
    odpowiedniego narzędzia zdejmującego blokadę lub po prostu readera
    zmodyfikowanego tak, żeby blokadę olewał.

    > Tak, ale nie o tym mówię, bo tego na wydrukowanym z takiego PDF wyciągu nie
    > sprawdzisz.

    No bo taki wydruk z PDFa po prostu nie nadaje się do niczego. Podobnie
    zresztą jak przysłana z banku kartka bez podpisu. I jedno i drugie może być
    wydrukowane w domu z dowolnie wpisanymi kwotami i czym tam chcesz. No, może
    z wydrukiem z banku jest o tyle lepiej, że uważnie przyglądając się można
    poznać sposób nadruku stosowany przez te drukarki 'heavy-duty' - jest specyficzny.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 40. Data: 2007-09-13 13:47:32
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    .

    > W przypadku zabezpieczonego wynosi również 0 + czas szukania w google
    > odpowiedniego narzędzia zdejmującego blokadę lub po prostu readera
    > zmodyfikowanego tak, żeby blokadę olewał.

    Daj proszę urla do takiego softu bo poważnie nie znalazłem takiego, który by
    to zrobił (fakt, nie szukałem długo, ale jak już napisałem wyżej sprawdziłem
    dwa). Oczywiście mam na mysli 128bitowe szyfrowanie.

> [...]
    > z wydrukiem z banku jest o tyle lepiej, że uważnie przyglądając się można
    > poznać sposób nadruku stosowany przez te drukarki 'heavy-duty' - jest

    Ale zrozum: ja nie twierdzę, że się nie da nawet z zabezpieczonym plikiem,
    czy z normalnym drukowanym wyciągiem niczego zrobić. Ale DLACZEGO, skoro
    można to trochę utrudnić, nie tego się nie robi?

    Dobra, eot. bo wygląda na to że nie wytłumaczę Ci o co mi chodzi :)

    --
    | |