  • 171. Data: 2009-12-20 09:58:24
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 20.12.09 01:08, RobertS pisze:

> [...]
    > zalozysz sobie np. 4 konta w roznych bankach i w kazdym podasz inny
    > adres np. u kazdej z nich po jednym i wszystkie bedzie ok!

    > od lat kupuje przez PP (UK, Hongkokg, Australia itp...) i NIGDY nie
    > zaplacilem prowizji za to, ze komus zaplacilem za towar kupiony na eBayu,
    > mam konto na PP i przydaje mi sie, na allegro jest podobna opcja, nazywa
    > sie "platnosci allegro" i za platnosc taka prowizje placi sprzedajacy,
    > ale to TYLKO opcja i nie trzeba z niej korzystac, sprzedajacy podaje
    > numer konta i tam moge wplacic kase za towar i nie jest to zwiazane z

    "Płacę z Allegro" jest bezpłatna dla obu stron.

    --
    Pete

  • 172. Data: 2009-12-20 09:58:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 02:02, pmlb wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > W Polsce podawali.

    Ale co podawali?

    1) 60% Brytyjczykow doladowuje karty prepaid za pomoca gotowki, poniewaz
    nie chca, aby mozna ich bylo sledzic

    2) 60% Brytyjczykow doladowuje karty prepaid za pomoca gotowki

    Ktore podawali? 1) czy 2)? Przy okazji, podaj zrodlo twoich informacji.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 173. Data: 2009-12-20 10:03:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 01:50, pmlb wrote:

    > "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Jednym pytaniem:
    > masz jakis dochod?
    > Jesli odp. jest TAK znaczy kwalifikujesz sie
    > jesli odpowiedz jest NIE - jestes wluczega... przynajmniej w UK.
    > Jasno bylo teraz?

    Nie, jest zupelnie niejasne.

    Pracuje jako freelancer. Czasem mam dochod, a czasem wyjade na pol roku
    na wakacje - i wtedy nie mam dochodu.

    Czyli jestem wloczega i konta nie zaloze - dziekuje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 174. Data: 2009-12-20 10:17:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Gru, 10:56, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Głupoty.
    > Po pierwsze: nie ma obowiązku meldunku w PL. Możesz sobie wyrobić dowód
    > BEZ adresy zameldowania.
    > Po drugie: konto można otworzyć na paszport, w którym, jeśli pamiętasz,
    > również brak adresu zameldowania.
    >
    > Ergo: w PL do otworzenia rachunku potrzebny jest dokument tożsamości a
    > nie adres zameldowania.
    >
    > Więc czekam teraz na kolejne śmieszne wywody dlaczego w UK jest lepiej.
    >
    > --
    > Pete

    Dokladnie. Ja np. adresu zameldowania dlugi czas nie posiadalem i nie
    stanowilo to problemu. Podobnie zakladajac konto nigdy nie
    deklarowalem czy cos i gdzie zarabiam. :)

  • 175. Data: 2009-12-20 10:19:41
    Od: rafal <r...@n...none>

    pmlb wrote:

    > Naprawde nie slyszalem, prosze o jakis prasowki?:)

    Aliorbank, 100 zł na powitanie. Każdy kto zarejestrował się na stronie
    przed faktycznym startem banku (i przy okazji odpowiedział na 10 pytań
    dotyczących preferencji bankowych takich jak godziny otwarcia oddziałów
    itp) a następnie założył konto w banku na dzień dobry miał saldo 100zł.

    > I masz bank z okienkiem? Bez zadnych warunkow?

    Tak :-)

    > Ale zlodziejski moze byc?
    > Bo moim zdnaiem jest! Bylo by inaczej jak by panstwo nie zmuszalo ci do
    > posiadania konta za ktore musisz placic, a tak jest w Polsce!

    Teraz już, przepraszam, pieprzysz głupoty :/ Jak na razie nikt Cię nie
    zmusza i żyje w społeczeństwie pokaźna grupa ludzi bez konta.

    > Wiem, ze sa rejony gdzie ZUS przymusowo oddal emerytury do bankow!
    > Bynajmniej nie sa to konta wirtualne z dostepem do internetu ale zwykle
    > platne nawet i po 30zl miesiecznie! To jest wg. ciebie co? Bo wg. moich
    > standardow to zlodziejstwo.

    Proszę o konkretne informacje! Który oddział lub inspektorat ZUSu
    odmawia przekazywania emerytury w inny sposób niż za pomocą płatnego
    konta bankowego, w szczególności płatnego 30 zł miesięcznie?

    Tak jakoś się składa, że moja piękniejsza połowa pracuje w ZUSie więc
    ciężko Ci będzie przemycić jakieś kłamstwo tu na grupę... w razie czego
    będę na bieżąco potwierdzał informacje.

    W Polsce bardzo popularnym sposobem przekazania renty lub emerytury jest
    przekaz pieniężny wykonywany przez Pocztę Polską (listonosz co miesiąc
    przynosi emeryturę do domu). Koszt przekazu (jakieś 5-6 zł) pokrywa ZUS.

    > Niech uwolnia w Polsce operacjie bankowe, tak by np. mozna bylo
    > dokonywac gotowkowych obrotow na pare milionow zl... lub by emeryci
    > mogli odbierac zus w okienku...

    Po co emeryt ma stać w kolejce do okienka w ZUSie jeśli w tej chwili
    listonosz przyniesie mu emeryturę do domu?

    > Nie napisalem nic o czym bym nie wiedzial.

    Napisałeś że w Polsce coś takiego jest niemożliwego, że w Polsce żaden
    urząd ani sąd nie może podskoczyć i nakazać czegokolwiek bankowi.
    Naprawdę wiesz o czym piszesz?

  • 176. Data: 2009-12-20 10:19:58
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 19 Gru, 00:01, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > Trolu, wszystkie abnkomaty nalezace do bankow sa darmowe - umiesz czytac i
    > rozumiec co czytasz?
    > Czy tez dziecko neostrady:)) (fajna nazwa)
    Dziecko emigracji zmywakowej: czyli w UK nie wszystkie bankomaty są
    darmowe. Ergo bankowość nie jest bezpłatna nawet w podstawowym
    zakresie usług. Wyszło na jaw kłamstwo.

    > Po co? Uzasadnij potrzebe takowego.
    Napisz to tym ebayowcom, którzy mają PayPal założone, ciekawe po co ?
    Przecież można czekiem płacić.

    > Oj misu, misu... ty nawet nie wiesz co to czek.
    Nie mierz innych swoja miarą: z 10 lat temu korzystałem z tego
    wynalazku. I nie odczuwam potrzeby powrotu do niego. Bo czek to epoka
    kamieniał łupanego w bankowości.

    > Czeki byly, sa i beda!
    > Czeki sa nieocenione w 1000 przypadkow.
    I dlatego w UK planują ich likwidację, bo obrót czekowy jest wg
    tamtejszych bankowców przestarzały i drogi. Ciekawym co wtedy
    zrobisz.

    > Czek mozna wsadzic w koperte i wyslac!
    Bezpłatnie ? :-))))

    > dlaczego nie chcesz placic za rachunki?
    Na dodatek mającym problemy z czytaniem.

  • 177. Data: 2009-12-20 10:28:58
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Gru, 13:47, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    > A, ciekawe, czy już słyszał, że do 2018 roku w UK znikną całkowicie
    > czeki? ;)

    I bardzo źle...Ja osobiście żałuję, że w Polsce elektronika w
    bankowości wyparła czeki. W wielu zyciowych sytuacjach, zwłaszcza w
    obrocie gospodarczym, jest to instrument wręcz niezastąpiony.

  • 178. Data: 2009-12-20 10:30:48
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:7p6b45F3rp0koU1@mid.uni-berlin.de

    > Pracuje jako freelancer. Czasem mam dochod, a czasem wyjade na pol roku
    > na wakacje - i wtedy nie mam dochodu.
    > Czyli jestem wloczega i konta nie zaloze - dziekuje.

    On chyba tego nie jest w stanie zrozumieć :) Nie masz konta w UK - jesteś
    nieudacznikiem i tyle :)

    Ja w mniemaniu tego gościa zapewne jestem (w końcu według niego nie znam
    języka, miałem prąd i telefon na kartę (nadal mam to drugie) a to w UK
    przecież dyskwalifikuje cię jako człowieka, pracowałem na budowach (i nadal
    pracuje), nie założyłem konta bo mi się odechciało jak zobaczyłem procedury
    potrzebne do jego posiadania) ,nie zagłębiałem się już w jego twórczość po
    dodaniu go do mojej czarny listy, ale jak czytam na co mu odpowiadacie to
    zastanawiać się czy go z listy sPLONKowanych nie usunąć bo "świąteczny
    folklor" jaki tutaj serwuje jest dość zabawny :)

    Pozdrawiam.

  • 179. Data: 2009-12-20 10:31:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Gru, 14:23, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > Wierzysz w to, że osoba jego pokroju wysiedzi tyle w krainie deszczowców? ;)

    Valdi, masz coś przeciw czekom ? Uzywałem wiele lat, chwaląc sobie.
    Karta bankomatowa to ułamek funkcjonalności, jaką nosi w sobie czek.
    Bardzo żałuję, że praktycznie zniknęły z obrotu w Polsce, za to maja
    się świetnie w Rzeszy czy UK.

  • 180. Data: 2009-12-20 10:31:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Gru, 11:19, rafal <r...@n...none> wrote:

    > Prosz o konkretne informacje! Kt ry oddzia lub inspektorat ZUSu
    > odmawia przekazywania emerytury w inny spos b ni za pomoc p atnego
    > konta bankowego, w szczeg lno ci p atnego 30 z miesi cznie?
    >
    > Tak jako si sk ada, e moja pi kniejsza po owa pracuje w ZUSie wi c
    > ci ko Ci b dzie przemyci jakie k amstwo tu na grup ... w razie czego
    > b d na bie co potwierdza informacje.

    Nigdzie w naszym kraju nigdy nie miala taka sytuacja miejsca zeby ZUS
    zmusil emerytow do zalozenia konkretnego konta bankowego bo tylko tam
    wyplaci emeryture.

    Kazdy kto twierdzi inaczje opowiada bajki.

    Zdarzaly sie akcje, ze bank X czy Y przygotowal "ulotki" informujace,
    ze od jakies daty trzeba zalozyc konto bo ZUS przestanie emeryture
    wysylac przez listonosza i proponowali swoj produkt. Ale byly to
    dzialania nieuczciwe i interweniowal nadzor bankowy.

    Ba w jednym z wypadkow zglaszajacym sprawe byl ZUS ;)