  • 11. Data: 2007-03-17 21:03:17
    Temat: Re: wpłata na rzecz organizacji pożytku publicznego - gdzie za darmo
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MK napisał(a) w wiadomości: ...
    >"Jozek G." <j...@g...pl> wrote in message

    koszty instytucji przelewającej pieniądze są takie same jak
    przy innych przelewach

    Ministrowie finansów zachęcali... Ale nawet poprzedniego premiera
    nie przekonali (ciekawe obecny skorzysta) Podawali przykład państw
    w których podobno nawet ok 40% podatników korzysta.

    >Zostaly juz wprowadzone zmiany prawne, ale beda obowiazywac dopiero w
    >przyszlym roku. Tak, wiec nie bedzie potrzeby wplaty 1% tylko wystarczajace
    >bedzie okreslenie organizacji na rzecz jakiem ma zostac dokonana wplata.
    >Przelewu dokona Urzad Skarbowy.

    A za pracę urzędnika obliczającego 1% (i pewnie przy okazji
    sprawdzającego cały PIT) i za sam przelew zapłacą oczywiście
    podatnicy z podatków... Ciekawe jaki procent będą stanowiły te
    koszty w stosunku do wartości dyspozycji (szacuję przy średniej
    krajowej taki 1% to pewnie ze 20zł).
    Jeżeli fiskus dopuszcza, że ok 50% podatników zechce skorzystać
    czyli 0.5*1%*16%(mniej-więcej efektywna stawka) wychodzi 0.08p.proc. Niech po prostu
    obniżą stawki podatkowe o 0.1% dla wszystkich i
    zlikwidować tę "ulgę". Bo przecież to nie ulga tylko możliwość
    zadysponowania częścią podatku dochodowego. "Zwykłe" darowizny
    wyszłyby taniej.
    Albo iść na całość i pozwolić zadecydować nie o 1% ale o 100%
    podatku dochodowego i deklarować urzędnikowi: tyle na drogi, tyle
    na policję tyle na pensję min. finansów... :)

    Arek

  • 12. Data: 2007-03-19 07:12:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2007 22:03:17 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > podatnicy z podatków... Ciekawe jaki procent będą stanowiły te
    > koszty w stosunku do wartości dyspozycji (szacuję przy średniej

    To będzie praktycznie tylko koszt wprowadzenia jednego dodatkowego pola
    przy wprowadzaniu danych z deklaracji PIT do komputera. Koszt wykonania
    przelewu jest pomijalny bo zamiast paru milionów małych przelewów będzie
    kilka tysięcy (kilkaset?) dużych. Dodatkowo trzeba zauważyć, że koszt
    przelewów poniesie NBP a nie budżet państwa. Po prostu urzędy skarbowe
    maja przelewy baz opłat.

  • 13. Data: 2007-03-19 08:24:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 15 Mar 2007 13:57:16 +0000, Józef
    napisał(a):

    > 100 % pewności
    >
    > http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci.php?id=649

    Dlaczego na jednej z poczt w Lublinie na każdym okienku wisi kartka:
    "Wpłaty na organizacje pożytku publicznego bez opłat"?

  • 14. Data: 2007-03-19 17:34:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    jureq napisał(a) w wiadomości: ...

    >To będzie praktycznie tylko koszt wprowadzenia jednego dodatkowego pola
    >przy wprowadzaniu danych z deklaracji PIT do komputera.

    Nie wiedziałem, że w US wprowadza się teraz 100% PITów do komputera.
    Jeszcze parę lat temu mojego PITu w US nie mogli się doszukać w stercie
    paczek... Znaczy się teraz wszystkie sprawdzają?

    > Koszt wykonania
    >przelewu jest pomijalny bo zamiast paru milionów małych przelewów będzie
    >kilka tysięcy (kilkaset?) dużych.

    Chodzi o ilość US czy OPP?

    > Dodatkowo trzeba zauważyć, że koszt
    >przelewów poniesie NBP a nie budżet państwa.

    Ile procent z zysku NBP idzie do budżetu państwa?

    Ja i tak uważam, że ulgi, odpisy, rozliczanie i sprawdzanie to
    zbędna i kosztowna komplikacja. Lepiej zero ulg i zwykłe darowizny.

    Arek