  • Data: 2016-10-27 17:19:26
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: MrMrooz <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 27 października 2016 15:32:28 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Takim samym, jak przy płatności kartami visa do rachunków/kredytów >złotówkowych w
    większości polskich banków - obciążenie przychodzi w PLN (a >visa jeszcze dodatkowo
    zarabia, bo przy wymianie na euro kosiła 0,2%, a przy >wymianie na PLN bierze już
    0,44%), a banki tak sobie prowizję za jakieś >"przewalutowanie" nalicza - i to nawet
    prawie 6% (citi, mBąk).

    Dziwne rzeczy powiadasz. Bo jak mi przychodzi obciążenie z zagranicy w walucie (np.
    USD i kk mBanku), to jest jak najbardziej doliczona prowizja za przewalutowanie. Ale
    jak przyjdzie obciążenie w PLN (bo np. sklep ma opcję DCC w terminalu (albo jakoś
    podobnie się to nazywa)), to taką kwotą wyliczoną przez Visę czy MC jest obciążany
    rachunek karty. Sugerowałbym uważne czytanie informacji, zwłaszcza na stronie, gdzie
    się płaci. Bo to, że jakaś strona pokazuje kwotę w PLN, nie znaczy, że obciążenie
    przyjdzie w PLN - to może być tylko i wyłącznie orientacyjne wyliczenie. W sklepie
    stacjonarnym jak wybierzemy przewalutowanie (jak można), to wtedy obciążenie powinno
    przyjść w złotówkach.

    Pozdrawiam
    Michał M