  • Data: 2016-10-28 20:18:58
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-10-2016 o 17:55, J.F. pisze:

    > A jak zaplace 100 Euro, to mi zniknie iles tam PLN - bo taka jest waluta
    > rozliczeniowa mojej karty.

    Opieram się jedynie na tym, co pamiętam z tego co tu na grupie ludzie
    pisali (swojego doświadczenia nie mam).

    Jestem absolutnie pewien, że ktoś wykładał taką sytuację: Kartą do konta
    w Euro (która na złość (podobno typowe) ma walutę rozliczeniową USD)
    płacisz coś np w NOK.
    Wtedy organizacja płatnicza przelicza NOK->USD (np. 0,2%), a bank
    USD->PLN->Euro (np. 2x3%). Bank oskubuje 2 razy.

    Z tego wyciągnąłem wniosek (nie wiem czy ktoś dokładnie taki przykład
    podał), że jak kartą złotówkową zapłacę NOK to _prawdopodobnie_
    przeliczenie będzie: NOK->USD (organizacja) i USD->PLN (bank), lub
    NOK->EURO (organizacja) i EURO->PLN (bank). Tak czy siak bank oskubuje raz.

    Ale jak z tego wątku wynika, że są karty, które mają kilka walut
    rozliczeniowych (+ jedna wyróżniona dla walut spoza listy) to wariantów
    się mnoży (ta wyróżniona pełni funkcję rozliczeniowej z poprzednich
    przykładów).

    Dlaczego jak płacisz w PLN to nikt nic nie przelicza. Jak przyjąć, że
    może być kilka walut rozliczeniowych to może wszystkie te karty mają
    waluty rozliczeniowe PLN i np. USD, ale wyróżniona (na złość) jest USD.

    Jeśli te moje pomysły opierają się na prawdzie to Twój przykład -
    zapłacę w Euro a zniknie ileś tam PLN wygląda tak:
    Organizacja EURO->USD, bank USD->PLN (gdy wyróżnioną walutą
    rozliczeniową jest USD)
    Organizacja bez przeliczeń, bank EURO->PLN (gdy wyróżnioną walutą
    rozliczeniową jest EURO).

    Ale to wszystko powyżej to hipotezy.
    P.G.