  • Data: 2016-10-28 14:04:20
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MrMrooz" napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 27 października 2016 17:37:21 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    [...]
    >Obawiam się, że to Ty coś mylisz. Możesz podać konkretny przykład
    >banku i transakcji za granicą w złotówkach, gdzie bank doliczył
    >prowizję za przewalutowanie??? Wspomniałeś mBank, ale w nim nie ma
    >nic takiego miejsca. W regulaminie kart kredytowych jest napisane, że
    >dla kart Visa, z walutą rozliczeniową inną niż waluta rachunku karty
    >(czyli masz kartę w PLN, ale walutą rozliczeniową jest EUR),
    >organizacja przelicza na walutę rozliczeniową, a bank z waluty
    >rozliczeniowej na PLN (i wtedy dolicza prowizję).

    A za co ta prowizja ?

    I tu trzeba siegnac do cennika, gdzie malym drukiem

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji
    w wysokości 5,9% od wartości transakcji.

    Zwal jak zwal, wazne, ze prawie 6%. Schowac gleboko i nie uzywac bez
    wyraznej potrzeby.

    Siegamy do BZWBKitd:
    Przewalutowanie transakcji dokonanej w walucie innej niż waluta
    rachunku (naliczana od wartości transakcji po przewalutowaniu na
    walutę rachunku)
    2.8%.
    Dotyczy karty Visa i MC Omni.
    Plus samo przeliczenie w lipcu tego roku (Visa) bylo po dziwnym
    kursie, ~3% wyzszym od sredniego.

    Patrzymy do Citi:
    "Prowizja za przewalutowanie Transakcji dokonanych w innej walucie niż
    PLN" ... 5.8%.

    >Ale jak walutą rozliczeniową karty jest PLN, to bank nie dokonuje
    >przewalutowania PLN-PLN ani nie dolicza prowizji!

    Ale mowilismy o transakcji w innej walucie, które teraz niby
    przewalutowuje sama Visa, po calkiem dobrym kursie.
    A potem bank dolicza bardzo niedobra prowizje :-)

    >Co do pierwszego przykładu - karty z walutą rozliczeniową Eur - to
    >jak zapłacisz w EUR, to Visa Ci nic nie przewalutuje a bank tak.

    Co mialby bank przewalutowac ?

    >Jak zapłacisz np. w USD, to Visa przeliczy USD na Eur, a bank Eur na
    >PLN + prowizja.

    Ze bedzie prowizja to pewne jak smierc i podatki - ale czemu PLN ?
    Visa przeliczy USD na EUR, i ja sie z bankiem w EUR rozlicze.
    Ale tych ~6% i tak bedzie doliczone :-)

    >W przypadku transakcji w PLN nie ma żadnych przewalutowań.

    Chyba ze użyjesz w kraju karty rozliczanej w innej walucie.

    Albo skorzystasz za granica z dobrodziejstwa DCC, i zaganiczny
    kontrahent obciazy twoja karte rozliczana w EUR od razu w PLN, a bank
    z rozkosza doliczy prowizje za przewalutowanie z PLN na EUR.

    >Bank nic nie pisze w regulaminie o transakcjach zagranicznych - tylko
    >o walutach.

    Wydaje mi sie, ze kiedys sie na taki zapis natknalem. Ale sprzeczal
    sie nie bede.
    Kiedys sie UE wezmie za te wygorowane prowizje i znow moga sie zapisy
    zmienic :-)

    P.S. Albo i sie nie wezmie, bo chwilowo moze tam panowac poglad, ze
    jak sie nie chce placic wygorowanych prowizji, to nalezy przyjac euro
    :-)

    J.