  • Data: 2016-10-28 16:20:52
    Temat: Re: wakacyjne konto walutowe
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-10-2016 o 15:11, J.F. pisze:

    > W miedzyczasie zeszlo na platnosc krajowa kartą rozliczana w EUR czy tam
    > USD.

    Fakt, OIDP sam usiłując z jakiejś wypowiedzi wyłuskać tezę zapytałem o
    płatność krajową kartą do konta walutowego.

    > I tu sytuacja powinna byc analogiczna jak przy platnosci zagranicznej
    > kartą rozliczaną w PLN.

    Wydaje mi się, że używanie samego określenia rozliczana bez
    jednoczesnego określenia do jakiego rachunku wprowadza bałagan bo nie
    wiadomo co wypowiadający się ma na myśli.
    Czy w ogóle są karty rozliczane w PLN (z walutą rozliczeniową PLN)?
    Nie jestem w tym biegły, ale wydawało mi się, że takich nie ma
    (ograniczając rozumowanie do Visy I Master, bo nie chodzi o jakieś
    polskie wynalazki).

    Przy moim założeniu (że nie ma kart z walutą rozliczeniową PLN)
    określenie karta rozliczana w PLN muszę rozumieć jako karta do konta w PLN.

    Według mnie zakup za PLN kartą do konta w Euro z walutą rozliczeniową
    EURO nie musi odpowiadać zakupowi w Euro kartą do konta w PLN, bo jej
    walutą rozliczeniową nie będzie PLN. Nie ma pełnej symetrii.
    P.G.