  • 1. Data: 2003-07-29 20:03:49
    Temat: visa electron i wyplata w bankomacie w anglii
    Od: "irek" <i...@w...pl>

    Czy ktos probowal wyplacac visa electron w bankomatach w Londynie ?
    Czy sa jakies z tym problemy tzn. czy w wiekszosci bankomatow mozna bez
    problemu wyplacic ?
    A jak z przelicznikiem kursu , czy mocno niekorzystny ?
    Prowizje znam i w mbanku wynosi ona 2% wiec jescze do przezycia.
    Wiem , ze Visa Classic lepsza ale mnie sie spieszy i nie mam czasu na jej
    wyrobienie , zreszta nie wiem czy bym dostal bo obecnie nie posiadam
    udokumentowanych dochodow.

    pozdr i z gory dzieki
    irek

  • 2. Data: 2003-07-29 20:30:39
    Temat: Re: visa electron i wyplata w bankomacie w anglii
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bg6k3i$47h$...@n...news.tpi.pl,
    irek <i...@w...pl>:

    > Czy sa jakies z tym problemy tzn. czy w wiekszosci bankomatow mozna
    > bez problemu wyplacic ?
    W wiekszosci nie probowalem ;) ale generalnie dziala.

    > A jak z przelicznikiem kursu , czy mocno niekorzystny ?
    Zalezy od banku - da sie przezyc.

> [...]
    > Wiem , ze Visa Classic lepsza ale mnie sie spieszy i nie mam czasu na
    > jej wyrobienie , zreszta nie wiem czy bym dostal bo obecnie nie
    Wcale nie lepsza w ogolnosci. Wiele z nich ma wyzsze prowizje od wyplat
    gotowkowych.

    Jesli mozesz, to wyplacaj jak najmniej, a jak najwiecej plac karta.
    Wyplacajac policz, czy bardziej oplaca sie kwote wieksza, czy mniejsza
    (zalezy od konstrukcji prowizji stala + %).

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-07-29 20:49:00
    Temat: Odp: visa electron i wyplata w bankomacie w anglii
    Od: "irek" <i...@w...pl>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bg6liv$dh0$...@t...icpnet.pl...
    > bg6k3i$47h$...@n...news.tpi.pl,

    > W wiekszosci nie probowalem ;) ale generalnie dziala.

    o to mi chodzilo :)
    dzieki za odpowiedz , bardzo mi pomogles

    pozdr
    irek

  • 4. Data: 2003-07-29 23:35:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

    > Jesli mozesz, to wyplacaj jak najmniej, a jak najwiecej plac karta.
    > Wyplacajac policz, czy bardziej oplaca sie kwote wieksza, czy mniejsza
    > (zalezy od konstrukcji prowizji stala + %).

    No chyba tak, zeby mniejsza kwota sie bardziej oplacala, to nigdzie
    nie ma?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-07-30 17:59:10
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    m...@d...pm.waw.pl,
    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>:

    > No chyba tak, zeby mniejsza kwota sie bardziej oplacala, to nigdzie
    > nie ma?

    Troche zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o planowanie wydatkow gotowkowych, co
    na wyjezdzie nie jest proste. Np. jak jest tylko % bez stalej min., lub mala
    stala min., to mozna wybierac wieloma malymi porcjami w razie potrzeby;
    natomiast jak np. tylko prowizja stala, to lepiej raz a dobrze z pewnym
    zapasem.

    Mam nadzieje, ze teraz jasniej.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-07-30 20:23:31
    Od: "irek" <i...@w...pl>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:bg912u$12k$...@t...icpnet.pl...
> [...]
    > stala min., to mozna wybierac wieloma malymi porcjami w razie potrzeby;
    > natomiast jak np. tylko prowizja stala, to lepiej raz a dobrze z pewnym

    dokladnie :)
    jak sie trzymamy mojego przykladu to w mBanku wynosi to 2 % ( min. 10 zl ) a
    wiec zeby zaplacic realnie prowizji 2 % to trzeba wyplacic w przeliczeniu
    od 500 zl wzwyz bo ponizej bedzie wiecej niz 2 % prowizji

    pozdr
    irek

    ps. czy to mozliwe zeby electronem placic za zakupy zagranica bez prowizji ?
    bo w Polsce nic nie place i nie widze zadnej oplaty za taka usluge za
    granica w cenniku

  • 7. Data: 2003-07-30 21:07:33
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bg99ke$kp9$...@n...news.tpi.pl,
    irek <i...@w...pl>:

    > ps. czy to mozliwe zeby electronem placic za zakupy zagranica bez
    > prowizji ? bo w Polsce nic nie place i nie widze zadnej oplaty za
    > taka usluge za granica w cenniku

    Jak najbardziej - do tego wlasnie wyzej Cie namawialem - gdzie sie da, plac
    karta zamiast pobierac gotowke z bankomatu, bo wtedy jest bez zadnej
    prowizji.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-07-30 21:18:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

> [...]
    > stala min., to mozna wybierac wieloma malymi porcjami w razie potrzeby;
    > natomiast jak np. tylko prowizja stala, to lepiej raz a dobrze z pewnym

    Jasne. Dodatkowo mozna miec dwa rodzaje kart - taka z oplata stala i taka
    tylko z procentami (taka z jednym i drugim to chyba bez sensu). Wtedy
    wedle potrzeb mozna wyciagac.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-07-31 16:04:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

    > Jak najbardziej - do tego wlasnie wyzej Cie namawialem - gdzie sie da, plac
    > karta zamiast pobierac gotowke z bankomatu, bo wtedy jest bez zadnej
    > prowizji.

    Z tym ze niestety jest jeszcze prowizja ukryta w roznicy kursow kupna
    i sprzedazy waluty przez bank (czy kto to tam akurat robi). Raz mniejsza,
    raz wieksza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2003-07-31 21:50:32
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    m...@d...pm.waw.pl,
    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>:

    > Z tym ze niestety jest jeszcze prowizja ukryta w roznicy kursow kupna
    > i sprzedazy waluty przez bank (czy kto to tam akurat robi). Raz
    > mniejsza, raz wieksza.

    Naturalnie, ale ta "ukryta prowizja" jest identyczna dla obu typow
    transakcji, dlatego w tym rozwazaniu, dotyczacym wyboru miedzy nimi,
    pominalem ja dla uproszczenia.

    --
    Robert