  • 1. Data: 2003-07-29 18:19:54
    Temat: Anglia - Zamina Funtow - GBP na USD - gdzie?
    Od: "ian" <i...@e...com>

    Witam szanowych grupowiczow,

    Moj pierwszy post tutaj - sprawdzilem archiwum,
    nie znalazlem poszukiwanej informacji, moze ktos
    z grupowiczow pomoze.

    Mam konto USD (Citibank - USA), chodzi o wplacenie w Londynie
    Funtow na to konto.

    Zadalem pytanie w Citibank, otrzymalem nastepujaca odpowiedz:

    "Thank you for your message regarding your request for
    information on depositing foreign currency.
    Customers or Non-Customers wishing to sell back foreign currency
    must visit a branch during Monday through Friday business hours only.
    Please be advised there is a $5.00 fee for less the $1,000.00 more
    then $1,000.00 there is no fee for Citibank account holders.
    The buy back of foreign currency is limited to paper currency only"

    Pytania (kwota do 1000GBP):

    1. Czy sa w Londynie odpowieniki naszych "Kantorow Wymiany Walut",
    jesli tak, to jaka jest ich nazwa - moze Currency Exchange?

    2. Czy korzystniej jest wymienic GBP na USD w Currency Exchange
    (jesli takowe sa), czy w banku zakladajac dodatkowo oplate $5?

    Z gory dziekuje za informacje
    ian

  • 2. Data: 2003-07-29 22:37:13
    Temat: Re: Anglia - Zamina Funtow - GBP na USD - gdzie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "ian" <i...@e...com> writes:

    > Pytania (kwota do 1000GBP):
    >
    > 1. Czy sa w Londynie odpowieniki naszych "Kantorow Wymiany Walut",
    > jesli tak, to jaka jest ich nazwa - moze Currency Exchange?

    Maja rozne nazwy, ale raczej nie ma "budek" ktore zajmuja sie wymiana
    walut - robia to banki i inne takie podobne.

    > 2. Czy korzystniej jest wymienic GBP na USD w Currency Exchange
    > (jesli takowe sa), czy w banku zakladajac dodatkowo oplate $5?

    Ciekawe jaki bylby kurs. $5 to dosc wysoka oplata, w Londynie na pewno
    sa banki ktore nie maja "commission fee", a po prostu sprzedaja po kursie
    sprzedazy. Dziwne troche, ze oplata jest w dolarach a nie funtach,
    moze to stosuje sie tylko do wplaty w USA?

    Wszystko kwestia kursu, chyba ze tych funtow jest naprawde duuzo mniej
    niz 1000.

    Tyle ze Twoj problem to chyba nie jest zamiana GBP na USD a raczej
    wplata pieniedzy na konto w Citi USA. Nie wiem, czy Citi GB nie wezmie
    dodatkowej prowizji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-07-30 08:38:18
    Od: "ian" <i...@e...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Tyle ze Twoj problem to chyba nie jest zamiana GBP na USD a raczej
    > wplata pieniedzy na konto w Citi USA. Nie wiem, czy Citi GB nie
    wezmie
    > dodatkowej prowizji.

    Dzieki Krzysztof

    Sprobuje to wyjasnic w CitiBank.