  • 1. Data: 2003-01-03 08:54:17
    Temat: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    majac Polecenie Zaplaty lub zlecenie stale mozna uniknac klopotow
    przy placeniu rachunkow w TPSA

    w TPSA zmieniali system informatyczny i dokonali ciekawego balaganu:
    czesc telefonow z adresem korespondencyjnym do wysylania faktur ma
    adres zwykly tam gdzie korespondencyjny a korespondencyjny tam gdzie zwykly
    Najciekawsze jest jak sie im udalo pomieszac tylko czesc telefonow -
    - ja mam 2 i jeden przeniesli dobrze ;-))
    *** blad ***

  • 2. Data: 2003-01-03 13:12:19
    Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

> [...]
    > Najciekawsze jest jak sie im udalo pomieszac tylko czesc telefonow -
    > - ja mam 2 i jeden przeniesli dobrze ;-))

    Ja dodam, że (przynajmniej u mnie) zmieniły się nazwa i adres i __nr
    rachunku__ do uiszczenia należności, tak więc musiałem zmienić dane w
    przelewie zdefiniowanym.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-01-03 16:41:06
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Ja dodam, że (przynajmniej u mnie) zmieniły się nazwa i adres i __nr
    > rachunku__ do uiszczenia należności, tak więc musiałem zmienić dane w
    > przelewie zdefiniowanym.

    ...poniewaz zmienla sie rejonizacja TPSAowa.
    zapewne zmienil sie tez adres komorki TPSA ktora fakture wystawila.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-01-04 19:05:47
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Roman Kubik wrote:

    > ...poniewaz zmienla sie rejonizacja TPSAowa.
    > zapewne zmienil sie tez adres komorki TPSA ktora fakture wystawila.

    Zgadza się, ale nie mam zamiasru płacić za zmianę w przelewie
    zdefiniowanym tylko dlatego, że tepsa miała widzimisię zmienić sobie
    numerki. Będę płacił po staremu, a oni niech już się martwią. Co mnie to
    obchodzi, że u nich zmiana rejonu musi oznaczać zmianę numeru konta? Co
    mnie w ogóle obchodzi zmiana rejonu?
    W Netii też kiedyś była zmiana - zniknęła spółka Topnet, a ja do dziś
    płacę na stary numer konta i jako odbiorca figuruje Topnet i hula.

  • 5. Data: 2003-01-04 19:36:17
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Nicek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > numerki. Będę płacił po staremu, a oni niech już się martwią. Co mnie to
    > obchodzi, że u nich zmiana rejonu musi oznaczać zmianę numeru konta? Co

    Co cie obchodzi? tylko tyle, ze twoje wplaty moga (a pewnie za chwile musza)
    wpadna na konto "do rozliczenia" i to ty bedziesz musial kazdorazowo
    udawadniac (po odcieciu linii ofkors :-), ze zaplaciles...

    Na kazdej fakturze masz na 100 % podany numer rachunku bankowego i, uwierz,
    za kazdym razem moze byc inny...

    Swojego czasu taki eksperyment na zywym organizmie wykonywal Aster City, ale
    szybko im przeszlo, co nie znaczy, ze tepsy na to nie stac :-)

    M.

  • 6. Data: 2003-01-04 20:03:07
    Od: i...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Swojego czasu taki eksperyment na zywym organizmie wykonywal Aster City, ale
    > szybko im przeszlo, co nie znaczy, ze tepsy na to nie stac :-)

    Z tego co zrozumiałem to wprowadzili nowe zasady.
    Druga część numeru rachunku identyfikuje klienta przez co
    mają automatyczną informację kto zapłacił (przypuszczam, że TP SA
    ma umowę z bankiem) a jak będziesz przelewał na stary numer to.
    Albo zaksięgują później, albo zostawią do wyjaśnienia (przypuszczam,
    że zrobią tak po kilku miesiącach) i jak wyżej odetną ci linię a ty
    będziesz musiał sam się tłumaczyć bo informacja o zmianach został
    do ciebie wysłana.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 7. Data: 2003-01-04 22:05:15
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    i...@p...onet.pl wrote:

    > Z tego co zrozumiałem to wprowadzili nowe zasady.
    > Druga część numeru rachunku identyfikuje klienta przez co
    > mają automatyczną informację kto zapłacił (przypuszczam, że TP SA

    Zle zrozumiałeś.
    "Nowe zasady", czyli stały numer rachunku dla danego abonenta
    wprowadzili dawno temu (chyba ok. roku temu). Abonent więc ustawił sobie
    zdefiniowany przelew w banku na numer rachunku tepsy, który na niego
    przypadał. Obecnie wprowadzili jeszcze nowsze zasady - numer rachunku
    został zmieniony i nie wiadomo, czy tylko został zmieniony, czy będzie
    inny dla każdej faktury, jak to drzewiej bywało - nie raczyli przysłać
    żadnej informacji na ten temat i gdyby nie to, że przeczytałem wiadomość
    z ostrzeżeniem na grupie o telefonach, to nie pokapowałbym się, że
    nastąpiły jakiekolwiek zmiany i w dobrej wierze posłał jak zwykle na
    stary rachunek.

  • 8. Data: 2003-01-05 02:22:38
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    i...@p...onet.pl wrote in

    > Z tego co zrozumialem to wprowadzili nowe zasady.

    Nowe zasady - jak to nazywasz - byly wprowadzone juz wczesniej, te zmiany wynikaja z

    jakichs roszad organizacyjnych.

    W.

  • 9. Data: 2003-01-05 02:24:30
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote in news:av4ef2$i3t$1
    @okapi.ict.pwr.wroc.pl:

    /ciach.../

    > ...poniewaz zmienla sie rejonizacja TPSAowa.
    > zapewne zmienil sie tez adres komorki TPSA ktora fakture wystawila.

    A oprocz tego :

    - numer rachunku oraz subkonta
    - numer urzadzenia (czasem przydatny przy kontaktach z TPSA)

    Malo brakowalo i puscilbym przelew wedlug starego wzorca, na szczescie cos mnie
    tknelo.

    Wojtek

  • 10. Data: 2003-01-05 09:13:38
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
    > majac Polecenie Zaplaty lub zlecenie stale mozna uniknac klopotow
    > przy placeniu rachunkow w TPSA

    okaze sie...

    > w TPSA zmieniali system informatyczny i dokonali ciekawego balaganu:

    tia zgadnijcie jaka firma to robi ? ;-((((

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
    omia_a_3.html

    Telekomunikacja Błędne rachunki w Warszawie
    Bank odeśle rachunek

    Telekomunikacja Polska SA przesłała abonentom błędne rachunki za listopad
    2002 r. Wszystko wskazuje na to, że jest to efekt zmiany przez warszawską TP
    SA systemu bilingowego. W najbliższym czasie Telekomunikacja będzie
    zmieniała systemy bilingowe w Białymstoku i Olsztynie.

    W listopadzie ub.r. TP SA poinformowała warszawskich klientów, że w związku
    ze zmianą systemu bilingowego z Tytana na Serat 2 rachunek za listopad
    otrzymają z opóźnieniem. Rachunki zaczęły nadchodzić w końcu grudnia 2002 r.
    Część z nich zawiera błędy, które mogą utrudnić płatności tym, którzy
    korzystają z szeroko reklamowanego przez TP SA polecenia zapłaty, a także ze
    zleceń stałych.

    - Pekao SA zwraca źle wypełnione faktury - powiedział nam Sebastian Łuczak,
    rzecznik Pekao SA. Dodał, że bank nie może ich poprawiać ani nanosić na nie
    żadnych zmian, gdyż nie posiada uprawnień do ich wprowadzania. Ilu osób
    dotyczą błędne rachunki, trudno ustalić. TP SA sądzi, że niewielu. W
    Warszawie i okolicy jest 1,16 mln linii telefonicznych.

    Z informacji uzyskanych przez "Rz" od abonentów TP SA wynika, że błędy
    dotyczą osób, u których adres zameldowania (na rachunku "adres nabywcy")
    jest inny niż adres korespondencyjny. Z reguły zamienione są te adresy, co
    oznacza, że faktura przychodzi na adres zameldowania.

    W posiadaniu "Rz" są również dwa rachunki wysyłane do niedawna na ten sam
    adres korespondencyjny. Na jednym rachunku adres nabywcy został zastąpiony
    adresem korespondencyjnym. Adres korespondencyjny pozostał bez zmian. W
    części zatrzymywanej przez bank (pocztę) i TP SA wpisany jest adres do
    korespondencji, a nie ten, pod którym zainstalowany jest telefon. Na drugim
    rachunku zamieniony jest adres nabywcy z adresem do korespondencji, ale w
    części zatrzymywanej przez bank (pocztę) i TP SA wpisany jest poprawny
    adres, pod którym zainstalowany jest telefon.

    W ocenie informatyków, pomyłki na rachunkach to efekt błędów popełnionych
    przy przenoszeniu bazy danych z systemu produkowanego przez ComArch do
    systemu przygotowanego przez Spin (spółka zależna Prokomu). Zastrzegają, że
    pierwotne źródło błędów mogło tkwić w bazie systemu Tytan lub systemu Serat
    2. TP SA potwierdza tę diagnozę.

    - Uprzedzaliśmy, że mogą być kłopoty z fakturami. Mamy nadzieję, że problemy
    z tym związane znikną w Warszawie do końca stycznia - powiedziano nam w
    biurze prasowym TP SA. T.śW., A.MY.