  • 11. Data: 2003-01-05 09:19:53
    Temat: Re: uwazajcie na faktury z TPSA - pomieszali adresy
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > - Uprzedzaliśmy, że mogą być kłopoty z fakturami. Mamy nadzieję, że
    problemy
    > z tym związane znikną w Warszawie do końca stycznia - powiedziano nam w
    > biurze prasowym TP SA. T.śW., A.MY.

    Uprzedzalismy, ze mozemy wszystko spieprzyc i na szczescie nam sie udalo -
    powiedzialo biuro prasowe...

    Swoja droga firma, ktora moze sobie pozwolic na:
    - pozniejsze o miesiac wyslanie faktur
    - zalozenie ze znaczna czesc bedzie bledna i nie bedzie zaplacona w terminie

    zasluguje na Nobla w zakresie ekonomii....

    M.

  • 12. Data: 2003-01-05 09:26:30
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av8tf8$sis$1@news.tpi.pl, Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > - pozniejsze o miesiac wyslanie faktur
    > - zalozenie ze znaczna czesc bedzie bledna i nie bedzie zaplacona w

    W polskiej telekomunikacji jest to niejako chlubna tradycja. Ostatnio do
    kanonu tradycji weszło też uchylanie się od podpisywania umów z klientami
    (NOM).

    --
    Robert

  • 13. Data: 2003-01-05 09:35:41
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał

    ROTFL

    > W polskiej telekomunikacji jest to niejako chlubna tradycja.

    ROTFL2

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 14. Data: 2003-01-06 11:20:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
    omia_a_3.html

    Ciag dalszy :D

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030106/ekonomia/ekon
    omia_a_4.html

    Telekomunikacja
    Błędne rachunki i kłopoty z Internetem

    Fatalny początek roku

    Skala błędów w wystawionych warszawiakom przez Telekomunikację Polską SA
    rachunkach za listopad 2002 r. jest większa, niż wynikało z pierwszych
    sygnałów. Błędy dotyczą nie tylko adresów, ale także wysokości opłat. W tej
    sytuacji wszyscy, którzy zamawiają w Warszawie jakiekolwiek usługi dodatkowe
    w TP SA, powinni sprawdzić swoje rachunki, bo mogą za listopad zapłacić
    więcej lub mniej, niż powinni.

    W sobotniej "Rz" opisaliśmy pierwsze wykryte błędy w listopadowych
    rachunkach. Dotyczyły zamiany danych związanych z adresem zameldowania
    abonenta, adresem do korespondencji oraz adresem, pod którym zainstalowany
    jest telefon. Bankowcy ostrzegali, że jeśli abonent przy regulowaniu
    rachunku korzysta z usługi polecenie zapłaty lub zlecenie stałe, to
    zawierający błędne dane rachunek zostanie odesłany TP SA. Przedstawiciele TP
    SA twierdzili, że, ich zdaniem, skala błędów jest niewielka (w Warszawie i
    okolicy jest 1,16 mln linii telefonicznych) i wszelkie błędy zostaną
    naprawione do końca stycznia.

    Po naszym sobotnim tekście otrzymaliśmy od czytelników sygnały o innych
    błędach w rachunkach. Tym razem ich konsekwencją są wysokości listopadowych
    faktur TP SA.

    Raz drożej, raz taniej

    Czytelnik ze Śródmieścia poinformował nas, że o 1 zł staniała mu opłata za
    łącze stałe do Internetu. - Ta opłata zależy od długości łącza. Jest bardzo
    zimno, więc może odległość się zmniejszyła - ironizował.

    Na Ursynowie niektóre rachunki nie uwzględniają opłat za rabatowe pakiety
    internetowe, za tańsze rozmowy do trzech wybranych osób, a także za CLIP
    (identyfikacja numeru osoby dzwoniącej). W efekcie rachunki są wyższe, niż
    być powinny.

    Czytelnik z Woli zasygnalizował, że na jego rachunku "liczba rozmów jest na
    oko o 1/3 mniejsza niż zwykle, ale akurat tym się nie martwię i nie będę
    reklamował". - Rachunek był zawyżony o około 400 zł. Złożyłam reklamację -
    mówiła nam właścicielka firmy mającej siedzibę w centrum miasta.

    Jedna z osób powiedziała nam, że zmieniono jej tańszy pod względem stałej
    miesięcznej opłaty abonament "Oszczędny" na droższy "Standardowy". Inna
    stwierdziła, że rachunek nie zawiera opłaty za dostęp do Internetu łączem
    SDI, a także za CLIP, i dodała: "Traktuję to jako Noworoczną promocję TP SA
    i czekam co będzie dalej".

    - Opłaty za dodatkowe usługi będą uwzględnione w drugim styczniowym
    rachunku - mówił nam w sobotę przedstawiciel biura prasowego TP SA. Gdy
    komunikowaliśmy to abonentom firmy, głośno zastanawiali się, dlaczego w
    pierwszym rachunku o tym operator nie poinformował.

    Kłopoty z rachunkami wynikają z błędów przy przenoszeniu baz danych między
    starym a nowym systemem billingowym. W grudniu 2002 r. warszawska TP SA
    zmieniała system billingowy z Tytana (producentem jest krakowski ComArch) na
    Serat 2 (producentem jest spółka Spin z grupy Prokom).

    Kataklizm w Internecie

    Warszawskie rachunki to nie jedyny aktualny problem TP SA. Od 2 stycznia
    znów - tak jak w poprzednich kilku miesiącach - są olbrzymie kłopoty z
    połączeniem się z Internetem, zarówno za pomocą dostępu wdzwanianego na
    administrowane przez narodowego operatora numery 020 XXXX, jak i z tzw.
    szerokopasmowym Internetem w technologii ADSL (usługa Neostrada+).

    Według informacji umieszczonych przez TP SA w grupie dyskusyjnej
    pl.internet.komunikaty (służy do publikowania przez dostawców Internetu
    informacji m.in. o awariach), w czwartek i piątek w całej Polsce przez wiele
    godzin wystąpiły problemy z autoryzacją, a na dodatek użytkownicy Neostrady
    nękani byli licznymi awariami routerów. Problemy z Neostradą były też w
    sobotę.

    Kłopoty z autoryzacją w dostępie wdzwanianym objawiają się tym, że co prawda
    uzyskujemy połączenie (a więc opłata jest naliczana), ale pojawia się
    komunikat, że nazwa użytkownika lub hasło są błędne, i następuje zerwanie
    połączenia.

    W takiej sytuacji jedyną szansą odzyskania pieniędzy za wadliwie wykonaną
    przez TP SA usługę jest złożenie reklamacji. Zgodnie z prawem, TP SA ma 14
    dni na jej rozpatrzenie, a jeśli nie dotrzyma terminu lub odpowie
    nieprawidłowo (np. w odpowiedzi nie poinformuje, czy uznaje reklamację, lub
    nie będzie informacji o możliwości odwołania), należy - zgodnie z
    zarządzeniem nr O-27 dyrektora pionu kontaktów z klientami TP SA Piotra
    Muszyńskiego - czym prędzej składać skargę na pracowników Biura Obsługi
    Klienta do "dyrektorów obszarów pionu obsługi klienta w pionie kontaktów z
    klientami".

  • 15. Data: 2003-01-06 11:54:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Witek"
    > Użytkownik "blad"
    >
    > okaze sie...

    no to bede sprawdzal dalej - jak nie pobiora to bardzo sie nie zmarwie, w
    koncu to ich sprawa ;-))

    > tia zgadnijcie jaka firma to robi ? ;-((((
    >
    > http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030104/ekonomia/ekon
    omia_a_3.html

    dzięki za czujność i linki - jak zwykle na pbb bylismy pierwsi ;-)
    *** blad ***

  • 16. Data: 2003-01-06 12:20:23
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał

    > no to bede sprawdzal dalej - jak nie pobiora to bardzo sie nie zmarwie, w
    > koncu to ich sprawa ;-))

    Najpierw (zanim wylacza telefon) przysylaja w koncu czerwona fakture :D

    > dzięki za czujność i linki - jak zwykle na pbb bylismy pierwsi ;-)

    ;-)))))

    --
    Pozdrawiam,
    Witek