  • 21. Data: 2022-01-27 01:02:48
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61f10b6e$0$543$6...@n...neostrada.pl

    >> Nie brać? -- zgadłem? Co jest nagrodą?

    > nie brać czego?

    Tego kredytu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2022-01-27 09:04:51
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    >> nie brać czego?
    >
    > Tego kredytu.

    jak można nie brać kredytu, który się spłaca już od kilku lat?

    problem nie dotyczy sytuacji: brać czy nie (i co wtedy) tylko czy
    spłacić całość (lub część) w sytuacji, gdy kredytobiorca posiada wolne
    środki na spłatę

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 23. Data: 2022-01-27 14:33:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2022 12:45:43 +0100, Robert_DF wrote:
    > jak w temacie
    > klient ma kredyt z marżą 1,42% (w PLN) i kasę na jego całkowitą spłatę,
    > co powinien zrobić?
    >
    > 1. spłacić całość i zamknąć zobowiązanie,
    > 2. spłacić część (ew. jaką?) czy może
    > 3. nie ruszać i spłacać dalej zgodnie z harmonogramem?
    >
    > napiszcie co myślicie, zanim (być może) zechcecie przeczytać:
    >
    > https://tiny.pl/9jrcl

    No coz, masz tam podsumowanie
    "kredytu nie warto spłacać jeżeli można (na posiadanym kapitale)
    zarobić więcej netto niż wynosi oprocentowanie"
    Jak sie nie potrafi zarobic - to splacic kredyt.

    Moze nawet bym rozszerzyl do "jesli mozna zarobic troche mniej niz
    odsetki" - elastycznosc finansowa tez sie liczy.

    Aczkolwiek dobrze zauwazyles - ryzyko inwestycji bierze klient na
    siebie. I podatek.

    Ale ale ... jaki wynik osiagnely twoje fundusze przez ostatnie 5 lat?

    A dochodzi jeszcze jedna kwestia - w obliczu inflacji moze warto kupic
    cos, co i tak sie mialo w planach. Samochod np ...

    Wydawanie ostatnich oszczednosci na samochod uwazam co prawda za
    glupote, ale jak ktos lubi miec nowy ... na gwarancji ...

    J.

  • 24. Data: 2022-01-27 14:54:41
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 14:33, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Moze nawet bym rozszerzyl do "jesli mozna zarobic troche mniej niz
    > odsetki" - elastycznosc finansowa tez sie liczy.

    nigdy się nie spłaca taniego zobowiązania tak, aby nic na koncie nie
    zostało, trzeba mieć zawsze jakiś bufor

    > Aczkolwiek dobrze zauwazyles - ryzyko inwestycji bierze klient na
    > siebie. I podatek.

    takie życie

    > Ale ale ... jaki wynik osiagnely twoje fundusze przez ostatnie 5 lat?

    za ostatnie 6 lat nieco ponad 50% (brutto)

> [...]

    > Wydawanie ostatnich oszczednosci na samochod uwazam co prawda za
    > glupote, ale jak ktos lubi miec nowy ... na gwarancji ...

    jak masz gotówkę i chcesz mieć to dlaczego nie, głupotą jest jak ktoś
    kupuje auto na kredyt...tak dla przyjemności

  • 25. Data: 2022-01-27 16:00:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2022 14:54:41 +0100, Robert_DF wrote:

    > nigdy się nie spłaca taniego zobowiązania tak, aby nic na koncie nie
    > zostało, trzeba mieć zawsze jakiś bufor

    A jak jest wybor "wszystko albo nic"?

    Zaryzykowac i splacic?

    > za ostatnie 6 lat nieco ponad 50% (brutto)

    Wow.

    > jak masz gotówkę i chcesz mieć to dlaczego nie, głupotą jest jak ktoś
    > kupuje auto na kredyt...tak dla przyjemności

    No coz, skoro w ogole kupuje auto dla przyjemnosci ... to czemu nie na
    kredyt?

    A jak kupuje duzy dom/mieszkanie na kredyt ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2022-01-27 19:37:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > za ostatnie 6 lat nieco ponad 50% (brutto)

    Rocznie? :-)

    Bo jeśli nie, to wiesz, nie obraź się, ale inflacja liczona moją
    miarą... Wtedy możemy mówić raczej o minimalizacji strat, a jeszcze to
    brutto, jakby od strat należał się podatek.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2022-01-27 20:04:07
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-24, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 3. nie ruszać i spłacać dalej zgodnie z harmonogramem?
    >
    > napiszcie co myślicie, zanim (być może) zechcecie przeczytać:

    Myślę, że spłacić to najlepsza opcja.
    Niekoniecznie najlepsza finansowo, ale na pewno najlepsza psychicznie.
    A to dużo daje do quality of life.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2022-01-27 21:18:34
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 16:00, J.F pisze:

    > A jak jest wybor "wszystko albo nic"?

    nie ma takiego wyboru, jak masz wszystko to możesz spłacić coś pomiędzy
    wszystko a nic

    > Zaryzykowac i splacic?

    > Wow.
    >

    > A jak kupuje duzy dom/mieszkanie na kredyt ? :-)
    >
    > J.

    to może będzie w nim mieszkać do końca życia?
    do pracy możesz chodzić pieszo, rowerem, autobusem itp...

    samochód to dobro luksusowe, nie jest niezbędne

  • 29. Data: 2022-01-27 21:20:21
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 19:37, Krzysztof Halasa pisze:

    > Rocznie? :-)
    >
    > Bo jeśli nie, to wiesz, nie obraź się, ale inflacja liczona moją
    > miarą... Wtedy możemy mówić raczej o minimalizacji strat, a jeszcze to
    > brutto, jakby od strat należał się podatek.

    nominalnie czyli podatek, inflację trzeba odliczyć

    a jaka jest alternatywa?
    depoyt na 0,1%?

    spłata kredytu oprocentowanego w okolicy zera (mam walutowy)

  • 30. Data: 2022-01-27 21:22:10
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 20:04, Wojciech Bancer pisze:

    > Myślę, że spłacić to najlepsza opcja.
    > Niekoniecznie najlepsza finansowo, ale na pewno najlepsza psychicznie.
    > A to dużo daje do quality of life.

    albo wybieramy podejście ekonomiczne (opłaca się lub nie), czyste konto
    czy sumienie i brak zobowiązania to już coś zupełnie innego

    tak długo jak mogę na kapitale zarobić więcej niż zapłacić odsetek od
    kredytu to wolę inwestować

    a jak coś się zmieni to likwiduję, spłacam i po sprawie