  • 31. Data: 2022-01-27 22:20:31
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 23:21, Robert_DF pisze:
    > no chyba, że drugiego nie planuje lub ma taką zdolność, że mu spokojnie
    > wystarczy

    Wycofuję się: raczej niekoniecznie planuje ani nie ma zdolności, skoro
    ma miniratki...

    > tak, ale to drobiazg, można sobie z tym poradzić

    Tak, ku temu dążymy ze znajomym :)
    (kredyt ponad 180 tys czyli prowizja 3600).

    --
    Alf/red/

  • 32. Data: 2022-01-28 10:19:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-27, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > albo wybieramy podejście ekonomiczne (opłaca się lub nie), czyste konto
    > czy sumienie i brak zobowiązania to już coś zupełnie innego
    >
    > tak długo jak mogę na kapitale zarobić więcej niż zapłacić odsetek od
    > kredytu to wolę inwestować

    Ty może jesteś, ale nie wliczając oblikacji, czy lokat
    (które obecnie mają mniejszy dochód, zwłaszcza odliczając
    podatki), wszystkie inne metody wliczają jakieś ryzyko.
    A spłata kredytu gwarantuje 100% skuteczności. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 33. Data: 2022-01-28 10:35:21
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 10:19, Wojciech Bancer pisze:

    > Ty może jesteś, ale nie wliczając oblikacji, czy lokat
    > (które obecnie mają mniejszy dochód, zwłaszcza odliczając
    > podatki), wszystkie inne metody wliczają jakieś ryzyko.
    > A spłata kredytu gwarantuje 100% skuteczności. :)

    tak właśnie, ale inwestycjami zajmuję się na tyle długo, że wiem iż to
    się (na dłuższą metę) opłaca

    więc tak długo jak realnie i bez jakiegoś mega wielkiego ryzyka mogę
    mieć wyższą stopę zwrotu niż płacę za kredyt to z tego korzystam

    a jak mi się znudzi to zamykam spłacam krredyt i...no właśnie, chyba
    jakaś emerytura, ryby itp..

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 34. Data: 2022-01-28 11:02:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żartujesz?

    -----

  • 35. Data: 2022-01-28 11:11:28
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.01.2022 o 11:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Żartujesz?

    w kontekście kredytu to nie jest żart, jak nie masz gotówki to nie kupujesz

    ps
    chyba kiedyś już pisałem o klientach chcących kupić "sportowe" auto (ale
    tak 15 lat +) oczywiście za chwilówkę

    wyjątek to auto do biznesu, ale wtedy to inaczej załatwiasz

  • 36. Data: 2022-01-28 21:59:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Fajnie, że dzieci nie trzeba wozić.
    Przecież siedzenie dzieci w domu na d... to nie wykluczenie społeczne.

    -----

  • 37. Data: 2022-01-29 02:58:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61f25223$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > jak można nie brać kredytu, który się spłaca już od kilku lat?

    Trzeba cofnąć czas. Można też zawczasu pomyśleć o niebraniu.
    Jedni cofają (zazwyczaj ;) nieskutecznie) czas, inni przewidują...
    Jedni przewidują skutecznie, inni przewidują niezbyt skutecznie...

    > problem nie dotyczy sytuacji: brać czy nie (i co wtedy) tylko
    > czy spłacić całość (lub część) w sytuacji, gdy kredytobiorca
    > posiada wolne środki na spłatę

    Dziś nie zrezygnuje z wzięcia? -- owszem, ale dziś może pomyśleć jakoś tak:
    - wczoraj wziąłem, choć dziś nie wiem, co z tym kredytem uczynić
    - tedy dziś pomyślę o tym, co będzie jutro, zanim coś uczynię...

    Problem w tym, że kolejna szansa jest zawsze mniejsza niż wcześniejsza...
    Coś na kształt podnoszenia pudełka:
    - przyłożyłem 10N do pudełka, ale okazało się za ciężkie -- ważyło 12N
    - tedy następnym razem przyłożę 14N, choć mógłbym od razu dać ze 200N
    - niestety następnym razem to pudełko ważyć będzie nie 10N, nie 12N,
    nie 14N, ale aż 18N... przyłożenie 14N nie dźwignie pudełka, będzie
    potrzebna kolejna szansa i cyrk powtórzy się, gdyż to pudełko znów utyje...

    Jeśli ktoś nie umie zarządzać finansami -- raczej porada grupy mu nie pomoże.

    -=-

    Na lekcjach religii uczono mnie:
    - człowiek na rozwidleniu dróg pyta Boga:
    - mam iść w prawo czy w lewo?
    - w prawo
    - przemyślał podpowiedź i poszedł w lewo
    - po jakimś czasie uznał, że pobłądził,
    ale doszedł do kolejnego rozwidlenia

    - mam iść w prawo czy w lewo?
    - w lewo
    - pomyślał, że poprzednio droga w lewo była
    zła, więc tym razem skręcił w prawo... to
    był kolejny błąd...

    Człowiek nie był ;) bezmyślny...

    -=-

    Jak ktoś o zdrowych zmysłach może pytać obcych mu ludzi na grupie,
    co ma uczynić z szmalowym ekwiwalentem mieszkaniowym?... Nawet wtedy
    takie pytanie nie ma sensu, gdy odpowiadający dobrze życzą pytającemu,
    gdyż i nie znają możliwości pytającego, i nie są ekspertami...

    -=-

    Na początku bw. dowiedziałem się o bańkach i tragediach Amerykanów...
    Pomyślałem, że opowiadania są nieprawdziwe, bo jakże mądrzy ludzie
    (uznałem, że w USA są tylko mądrzy) mogliby być aż tak głupi... Po
    2007 roku pękały polskie (nie tylko polskie) bańki mieszkaniowe...
    Uznałem, że kolejnej wtopy nie będzie... Przyszła pandemia, ludzie
    rzucili się na mieszkania, komercyjni bankierzy przestrzegali, ale
    Glapiński uspakajał -- obstawiałem tych pierwszych, lecz Glapiński
    wydawał się być przekonującym...

    Pewnego razu przeczytałem artykuł jakiejś pani wieszczącej katastrofę.
    - jeśli nawet twoja fryzjerka mówi ci, że trzeba kupić mieszkanie, to
    znaczy, iż interes właśnie dobiega kresu...

    Niebawem stopy w Polsce ruszyły q niebu...

    -=-

    Zamiast szukać pomocy na grupie -- warto szeroko rozejrzeć się...
    Konkretnych, specyficznych, szytych na miarę potrzeby rozwiązań
    zapewne nie ma, ale można wiele zyskać dzięki temu rozejrzeniu_się...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 38. Data: 2022-01-29 16:36:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > nominalnie czyli podatek, inflację trzeba odliczyć
    >
    > a jaka jest alternatywa?

    Wszystko jest tak zorganizowane, żeby nie było praktycznej alternatywy
    (dla "zwykłych" ludzi). Gdyby jakaś istniała, wszyscy uciekaliby w nią,
    na "rynku" pojawiłaby się góra nikomu niepotrzebnych pieniędzy,
    i mielibyśmy dokładnie to samo, co w końcówce PRL.

    W obecnej sytuacji wszyscy mają górę kasy, z którą nie mogą nic zrobić,
    ta kasa rocznie traci XX % swojej wartości (na pewno znacznie więcej niż
    twierdzi GUS, zresztą historia zaniżania inflacji przez GUS nie jest
    nowa). Jeśli społeczeństwo traci, to kto zyskuje? To proste - emitent,
    czyli państwo. No, jeszcze kredytobiorcy akurat w tej chwili (ale tylko
    na samym kredycie - kredytobiorcy w ogóle tracą na inflacji tak jak
    każdy, saldo może być dwojakie).

    Czy to jest tylko polska specyfika? Nie. Aczkolwiek w Polsce jest
    posunięta dużo dalej niż w innych krajach.

    Gdyby nie inflacja, to deficyt budżetowy wynosiłby setki miliardów zł.
    Aczkolwiek inflacja, nawet taka rekordowa jak ostatnio, tylko go
    zmniejsza. Realny roczny deficyt wciąż liczy się w setkach miliardów -
    w dużej części rozmienionych na drobniejsze i poukrywanych w różnych
    miejscach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2022-01-31 21:44:04
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 28.01.2022 o 21:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Fajnie, że dzieci nie trzeba wozić.
    > Przecież siedzenie dzieci w domu na d... to nie wykluczenie społeczne.

    Wtedy raczej kupuje się auto na jakie stać za gotówkę. Wiem, że są różne
    sytuacje, które mogą uzasadnić kredyt na auto prywatnie ale należałoby
    unikać brania pożyczki na samochód.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 40. Data: 2022-01-31 22:32:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 21:44:04 +0100, Zdzichu500 wrote:

    > Wtedy raczej kupuje się auto na jakie stać za gotówkę. Wiem, że są różne
    > sytuacje, które mogą uzasadnić kredyt na auto prywatnie ale należałoby
    > unikać brania pożyczki na samochód.

    Caly swiat jezdzi na autach na kredyt.

    Auta sa dosc drogie, a przede wszystkim - aby kupic tanie uzywane auto
    za gotowke, to ktos musi kupic nowe..

    J.