  • 1. Data: 2022-01-22 19:39:42
    Temat: zabawa z PKO BP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    chce mieć to konto w polskim banku

    zamieniłem superkonto na konto za zero
    ale chcą 5zł/mies za kartę.

    No to wymyśliłem że przejadę autobusem pięć razy :)
    i będzie za zero zł ale hola hola.

    Kwota -8,76 PLN

    Oryginalna kwota operacji
    1,55 GBP

    Marża za przewalutowanie
    3,67 %

    1.55 x 5.42 = 8.40zł

    8.76-8.40 = 36gr x 5 = 1.80zł

    więc będę kupować polskie pączki po 0.80p :)

    może mam pomroczność ale dlaczego marża nie jest stała
    tylko każdy zakup inna?

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2022-01-22 20:08:49
    Temat: Re: zabawa z PKO BP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-22 o 19:39, PiteR pisze:
    > chce mieć to konto w polskim banku
    >
    > zamieniłem superkonto na konto za zero
    > ale chcą 5zł/mies za kartę.
    >
    > No to wymyśliłem że przejadę autobusem pięć razy :)
    > i będzie za zero zł ale hola hola.

    A nie da się wymyślić, żeby nie mieć karty?
    Albo zastrzec tylko?

  • 3. Data: 2022-01-22 20:22:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 19:39, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > zamieniłem superkonto na konto za zero
    > ale chcą 5zł/mies za kartę.
    >
    > No to wymyśliłem że przejadę autobusem pięć razy :)

    Załóż sobie subkonto w funtach i podepnij pod kartę to będzie pobierało
    bezpośrednio w funtach bez przewalutowania.

    MJ

  • 4. Data: 2022-01-22 22:16:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61ec5979$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    user Michał Jankowski pisze tak:

    > Załóż sobie subkonto w funtach i podepnij pod kartę to będzie
    > pobierało bezpośrednio w funtach bez przewalutowania.

    subkonto 6zł/mies

  • 5. Data: 2022-01-22 22:24:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61ec5642$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > A nie da się wymyślić, żeby nie mieć karty?

    bez karty opłata za konto wzrastała

    > Albo zastrzec tylko?

    chcę mieć czynną kartę

    może kupię online 5 razy coś w PL ;)
    telefon może doładuję

    szkoda że czynszu nie można opłacać kartą

  • 6. Data: 2022-01-22 22:55:01
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 22 stycznia 2022 o 22:23:21 UTC+1 PiteR napisał(a):

    > szkoda że czynszu nie można opłacać kartą
    > --

    W PL mozna, ale za drobna prowizją
    https://mojeuslugi.pl

    Przy uzyciu ponizszego kodu, kilkadziesiat oplat czynsu bedziesz mial gratis

    YPCF-K2S7

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2022-01-22 23:40:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 22:16, PiteR pisze:
    > in <news:61ec5979$0$478$65785112@news.neostrada.pl>

    > subkonto 6zł/mies

    A, zapomniałem, że w tym 'za zero' tak jest.

    MJ

  • 8. Data: 2022-01-23 11:05:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 22 stycznia 2022 o 19:38:44 UTC+1 PiteR napisał(a):

    > Marża za przewalutowanie
    > 3,67 %

    A rozliczenie z visą w PLN czy jednak EUR po kursie banku?

    > więc będę kupować polskie pączki po 0.80p :)

    Półpensówka? ;>
    Chyba że to po polsku, więc bez błędu.

    > może mam pomroczność ale dlaczego marża nie jest stała
    > tylko każdy zakup inna?

    Dlaczego inna?

    Ogólnie to nie wiem, skąd miłość do skarbonki.
    Ew. jest jeszcze inteligo, bez karty bez zawracania d4 (choć mi ostatnio
    wypowiedzieli za brak obrotów przez 6 miesięcy), no ale bez karty.
    Choć inną polską kartę możesz mieć za darmo.

    No ale po to jest grupa by zachcianki spełniać.
    Dobrze pasować może curve z podłączoną kartą skarbonki.
    W dni powszednie - w sam raz na autobus - zapłacisz "kartą skarbonki" bez żadnej
    prowizji za przewalutowanie.
    Jest jeszcze aion - "doładowujesz" tam konto inną kartą za darmo.

  • 9. Data: 2022-01-23 23:30:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:323e82bd-2f26-40c4-8b9d-39a498d5eb8en@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > A rozliczenie z visą w PLN czy jednak EUR po kursie banku?

    Nie wiem. W euro chyba

    > Dlaczego inna?

    nou na bilet 3,67 a na chleb nie 3,67 tylko np 3.55

    > Ogólnie to nie wiem, skąd miłość do skarbonki.

    mam dobrą historię kredytową.
    integracja z gov
    dużo bankomatów
    utrzymują ciągle okienka
    jest gdzie zaparkować
    cała rodzina w pko (szybsze przelewy?)

  • 10. Data: 2022-01-24 09:36:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 23 stycznia 2022 o 23:29:40 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:323e82bd-2f26-40c4...@googlegroups.com>

    > Nie wiem. W euro chyba

    Hmm, widać że wszystko jedno. Ważna suma w walucie i suma w złotówkach.

    > nou na bilet 3,67 a na chleb nie 3,67 tylko np 3.55

    To pewnie tyle samo - różnica wychodzi z zaokrąglenia do grosza.
    Pacz pan, jaka ta skarbonka uczciwa - sama policzy to, czego nie da się ukryć...
    Choć w sumie na pierwszy rzut oka nie widać, bo jednak kurs każdego dnia inny.
    Skopiowałbyś do sprawdzenia kilka przykładów - data transakcji, data księgowania,
    suma w funtach, suma w złotówkach, marża wyliczona przez skarbonkę.

    > mam dobrą historię kredytową.

    Powiedzmy że mały dodatkowy plus - historię i tak każdy bank sprawdzi w BIK.
    A myślisz, że się obrażą i stracisz dobrą opinię jak na jakiś czas zamkniesz konto?
    To jednak nie OC ;>
    Choć santander się zwykle obraża jak zamykam jakąś KK i znika mi wtedy oferta "na
    klik" na kolejne karty kredytowe (ale np. na kredyt odnawialny zostaje).

    > integracja z gov

    To ma każdy bank, no chyba ze jakaś wyjątkowa popierdółka (lub citek ;)
    Choć rzeczywiście jest jeszcze to mojeID, które powoli wchodzi w innych bankach - i
    gorzej niż w skarbonce, bo jak się na konto pacjenta loguję przez mojeID z inteligo,
    to nie musze przepisywać SMS, a jak przez mojeID z bnp paribas, to SMS trzeba
    przepisać.

    > dużo bankomatów

    W citku mam więcej.

    > utrzymują ciągle okienka

    Z kolejką emerytów w zestawie ;>

    > jest gdzie zaparkować

    Szczególnie z Londynu.

    > cała rodzina w pko (szybsze przelewy?)

    W santander przelewy ekspresowe za darmo.
    Ale niech będzie - choć do przelewów wystarczy inteligo.