  • 1. Data: 2022-01-24 12:45:43
    Temat: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    jak w temacie

    klient ma kredyt z marżą 1,42% (w PLN) i kasę na jego całkowitą spłatę,
    co powinien zrobić?

    1. spłacić całość i zamknąć zobowiązanie,
    2. spłacić część (ew. jaką?) czy może
    3. nie ruszać i spłacać dalej zgodnie z harmonogramem?

    napiszcie co myślicie, zanim (być może) zechcecie przeczytać:

    https://tiny.pl/9jrcl

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-01-24 20:12:33
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61ee9166$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

> [...]
    > 3. nie ruszać i spłacać dalej zgodnie z harmonogramem?
    >
    > napiszcie co myślicie

    1. spłacić całość i zamknąć zobowiązanie

    Kredyt hipo generalnie zawsze lepiej spłacić jak najszybciej
    chyba że gość ma inne spłacone nieruchomości gdzie może sobie spokojnie
    umrzeć.

    Bo przy chemioterapii ciągle są nudności, wymioty, jedzenie nie smakuje
    dokucza przenikliwe zimno, nie można głęboko oddychać, ciągle się
    chodzi w rękawiczkach narciarskich.

    Własny kąt i spokój przydaje się wtedy bardzo. Człowiek chce się
    schować i żeby go nikt nie zaczepiał.

    --
    Piotrek

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 3. Data: 2022-01-24 21:42:22
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 24.01.2022 o 12:45, Robert_DF pisze:
> [...]
    > 3. nie ruszać i spłacać dalej zgodnie z harmonogramem?
    >
    > napiszcie co myślicie, zanim (być może) zechcecie przeczytać:

    Jak ktoś pyta to raczej powinien spłacić. Jak ktoś umie z kapitału
    dostać długoterminowo netto powyżej WIBOR+1,42% to pewnie może się
    zastanowic ale czy ktoś taki zadaje takie pytania?
    Zależy też czy to dla kogoś duża kwota (wtedy spłacić) czy też może
    kupił ktoś sobie dawniej mieszkanie a teraz zarabia dużo więcej i kwota
    kredytu nie jest taka duża to można spróbować część zainwestować a część
    spłacić.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 4. Data: 2022-01-24 22:51:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powinien wyjechać na Seszele, a kredytem niech się martwią spadkobiercy.
    Serio.

    -----

  • 5. Data: 2022-01-25 04:05:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sty 2022 o 20:12, PiteR pisze:

    > Własny kąt i spokój przydaje się wtedy bardzo. Człowiek
    > chce się schować i żeby go nikt nie zaczepiał.

    KażdE kiedyś taki kąt znajdzie, ale to nie będzie każdy,
    lecz każde -- nie każdy człowiek, lecz każde ciało... ;)
    Bywa, że jacyś poszukiwacze złotych mostów rozkopią, ale
    chyba już nie w tych (kompozytowo-porcelanowych) czasach...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-01-25 09:23:46
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 22:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Powinien wyjechać na Seszele, a kredytem niech się martwią spadkobiercy.
    > Serio.

    i ten pomysł podoba mi się najbardziej, niestety nie mogę klientowi
    takich rozwiązań sugerować

    ps
    jak długo by zabawił na tych seszelach za te 150kzł? to nie jest trochę
    mało?

  • 7. Data: 2022-01-25 11:01:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 09:23:46 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    > takich rozwiązań sugerować
    > ps
    > jak długo by zabawił na tych seszelach za te 150kzł? to nie jest trochę

    raczej za malo.
    Choc jakby tam zainwestowac...

    J.

  • 8. Data: 2022-01-25 11:39:31
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 11:01, J.F pisze:

    > raczej za malo.
    > Choc jakby tam zainwestowac...

    nie wiem czy to byłaby wystarczająca kwota, temat do analizy...

    nie próbowałem inwestować w egzotyczne nieruchomości więc ciężko wyrazić
    jakieś zdanie

  • 9. Data: 2022-01-25 12:19:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 sty 2022 o 11:39, Robert_DF pisze:

    > nie próbowałem inwestować w egzotyczne nieruchomości
    > więc ciężko wyrazić jakieś zdanie

    Zagraniczne nieruchomości są tanie -- nieraz czytałem o domach
    w Szwajcarii za jednego franka czy We Włoszech za jedno euro...
    Tylko w Polsce tak drogo -- po 10kpln w Białymstoku przykładowo,
    ale tutaj, w Polsce -- ludzie zarabiają!

    -=-

    Ponoć w osłonowym wniosku nie ma miejsca na opodatkowane dochody,
    bo urzędnicy tych danych nie potrzebują -- mają je w swoich bazach
    komputerowych, bo ponoć są skomputeryzowani niemal jak my...

    Nawet ten wniosek można złożyć via net...
    Akurat ja nie mogę via net -- trzeba założyć zaufany profil, by
    złożyć taki wniosek via net... A ja nie mogę założyć... Chyba
    dlatego nie mogę, że od chyba sześciu lat mam... Tak to rozumiem...

    Ponoć omikronem trzeba zarazić 50% populacji -- chyba w ramach
    naukowych badań... Czy jak/co...

    --

  • 10. Data: 2022-01-25 12:24:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 sty 2022 o 12:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > Tylko w Polsce tak drogo -- po 10kpln w Białymstoku przykładowo,
    > ale tutaj, w Polsce -- ludzie zarabiają!

    Tu po 10kpln za metr kwadratowy mieszkania.
    Tam jeden frank za cały dom lub jedno euro za cały dom.

    --