  • 1. Data: 2007-07-15 16:12:54
    Temat: samochod - za gotowke czy na kredyt ?
    Od: gringo <g...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym prosić o radę w sprawie kupna samochodu.

    Rozwazam zakup samochodu w Niemczech (prawdopodobnie Audi) do 30tys zł
    (ze wszystkimi dodatkowymi kosztami).

    Mam odłożone nieco ponad 30 tys. Dochod w mojej 2-sobowej rodziny to
    okolo 4tys netto.

    Problem w tym ze od jakiegos czasu gram na gieldzie i szkoda mi
    pozbywac sie wszystkich moich oszczednosci dlatego coraz bardziej
    sklaniam sie do wziecia kredytu.

    Czy w mojej sytuacji lepiej kupic samochod na kredyt czy za gotówke?
    A moze kredytowac tylko część calej kwoty np. 70%.

    Proszę o radę.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-15 16:23:58
    Temat: Re: samochod - za gotowke czy na kredyt ?
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gringo" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Kup auto za pieniedze własne
    Skoro chcesz się pakować w kredyty z powodu giełdy
    to znaczy że już zarobiłeś i uważasz że giełda tylk przynosi zysk
    a straty sa nierealne!!!!!
    TO juz czas żebys sprzedał akcje i odpoczal od gieldy

  • 3. Data: 2007-07-15 16:38:57
    Od: gringo <g...@g...com>

    On 15 Lip, 18:23, "Foti" <f...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > a straty sa nierealne!!!!!
    > TO juz czas żebys sprzedał akcje i odpoczal od gieldy

    (Widze ze nie potrzebnie nadmienilem o inwestowaniu na GPW)
    wcale tak nie uwazam
    zdaje sobie sprawe ze inwestowanie na GPW wiaze sie z ryzykiem.
    To jest chyba normalne - im wiecej chcesz zyskac tym wiecej musisz
    zaryzykowac.
    Ale nie mial byc to wątek na temat filozofii inwestowania.

    Ludzie kupują auta na kredyt nie majac zadnych oszczednosci - wydaje
    mi sie ze to jest wieksze ryzyko.
    Wyzerowanie wszystkich swoich oszczednosci - jednorazowo na zakup
    samochodu - to tez jest ryzyko - co będzie jak stracę stały dochód,
    lub utracę go częściowo lub jakas tragedia sie stanie?
    Mając gotówke czuję sie bezpieczniej - nawet mimo tego ze mam kredyt
    samochodowy na głowie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-07-15 17:58:24
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "gringo" <g...@g...com> wrote in message
    ps.com...

[...]

    Według mnie dobre podejście.
    Ja wychodząc z takich samych założeń wziąłem kredyt hipoteczny z bilansowaniem.
    Bilansuję go na 100% właśnie po to aby spać spokojnie z 'poduszką finansową' na
    wypadek jakiś problemów ze stałymi dochodami.

    Obawiam się jednak że warunki kredytu na samochód będą zdecydowanie mniej
    korzystne.
    Policz ile masz na GPW, ile oszczędności, zwróć uwagę na warunki spłaty kredytu
    przed terminem, prównaj (nie)przewidywalne zyski z GPW z oprocentowaniem kredytu
    i jego kosztami.
    No i pomyśl (raczej przelicz) na ile przeraża ciebie wizja załamania na GPW przy
    jednoczesnej utracie stałych dochodów.

    TomekD

  • 5. Data: 2007-07-15 21:40:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    gringo <g...@g...com> writes:

    > Ludzie kupują auta na kredyt nie majac zadnych oszczednosci - wydaje
    > mi sie ze to jest wieksze ryzyko.

    Ryzyko moze niekoniecznie, ale kupowanie uzywanego samochodu na
    kredyt to jest przede wszystkim wiekszy koszt.

    Ludzie kupuja samochody na kredyt (nie twierdze ze to jest jakies
    bardzo korzystne), ale zwykle sa to samochody nowe, i koszt kredytu
    jest duzo nizszy (chocby dlatego, ze sprzedawca jest powiazany
    na rozne sposoby z bankiem, kupujac za gotowke nie zaplacisz duzo
    mniej, mozesz najwyzej dostac jakies bonusy).

    Stary samochod w innym kraju mozesz kupic biorac w Polsce pozyczke
    gotowkowa, a te sa oprocentowane nieco mniej korzystnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-07-15 23:06:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 23:40:18 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    [...]>
    > Stary samochod w innym kraju mozesz kupic biorac w Polsce pozyczke
    > gotowkowa, a te sa oprocentowane nieco mniej korzystnie.

    No nie wiem, 2 lata temu kupowałem samochód, w tym celu prawie wziąłem
    kredyt: na 6 lat, miesięczna rata około 400zł, zastaw, przewłaszczenie na
    bank (problem z wyjazdem za wschodnią granicę) ....

    Tuż przed podpisaniem umowy znalazłem pożyczkę gotówkową w SKOKu, na tą
    samą kwotę, wyszła ta sama rata, tyle że na 3 lata.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-07-16 07:08:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 15 Jul 2007 16:12:54 -0000, gringo <g...@g...com> wrote:

    >Mam odłożone nieco ponad 30 tys. Dochod w mojej 2-sobowej rodziny to
    >okolo 4tys netto.

    czyli samochód na jaki Cię stać to taki za maks 24 tysiące.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-07-16 10:48:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > No nie wiem, 2 lata temu kupowałem samochód, w tym celu prawie wziąłem
    > kredyt: na 6 lat, miesięczna rata około 400zł, zastaw, przewłaszczenie na
    > bank (problem z wyjazdem za wschodnią granicę) ....

    A RRSP?
    To byl uzywany samochod?

  • 9. Data: 2007-07-16 10:56:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Jul 2007 12:48:03 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A RRSP?
    > To byl uzywany samochod?

    Używany. Generalnie był z nim problem, bo obdzwoniwszy wszystkie chyba
    banki w PL (poza PKO i Pekao), wszędzie był albo za stary, albo za nowy
    (!), albo za drogi, albo za tani(!). Jeszcze ja też bywałem za stary albo
    za młody.

    Tylko w 2 bankach była możliwość, e Eurobanku i BPH. W BPH nominalne
    oprocentowanie chyba 16%, rzeczywiste powyżej 20%.

    > A RRSP?

    Nominalne 9.99%, rzeczywiste coś około 13.5%.

    p. m.

  • 10. Data: 2007-07-16 12:17:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Tylko w 2 bankach była możliwość, e Eurobanku i BPH. W BPH nominalne
    > oprocentowanie chyba 16%, rzeczywiste powyżej 20%.

    No wlasnie, KK bywaja tansze.

    > Nominalne 9.99%, rzeczywiste coś około 13.5%.

    Takie KK chyba tez bywaja, ale od niedawna.

    Natomiast kredyty ("kredyty") na nowe samochody miewaja RRSP=0,
    w porownaniu do kupowania za gotowke. Najwyzej jakiegos radia czy
    czegos takiego mozesz nie dostac.
    --
    Krzysztof Halasa