  • 1. Data: 2007-07-15 15:53:02
    Temat: kredyt hipoteczny mbanku
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Serdecznie odradzam kredyt hipoteczny mbanku. Staram się o kredyt
    hipoteczny na dokończenie budowy domu - kredyt o wartości 40% inwestycji.
    Dochody mam niezłe. Kredyt jest bardzo ciężki do uzyskania ze względu na
    uwagi p. inż. weryfikującego projekt i wycenę oraz fałszywe informacje
    udzielane przez panią sprzedającą kredyt. Trochę szczegółów:
    1.. pierwsze spotkanie z handlowcem, wstępne ustalenia, pobranie
    wszystkich dokumentów - 02.06.2007

    2.. złożenie kompletu dokumentów 11.06.2007 (poniedziałek). Uzyskanie
    informacji, że.do 15.06 (piatek) powinna być decyzja i możliwość podpisania
    umowy.

    3.. Kontakt w piątek 15.06.2007 - uzyskałem informacje, że analitycy i
    inżynierowie nie mają uwag. Papiery są co prawda jeszcze nie gotowe, ale w
    poniedziałek (18.06.2007) powinniśmy podpisać umowę.

    4.. Kontakt w poniedziałek 18.06.2007 - uzyskanie informacji, że jeszcze
    nic nie wiadomo - z pewnością wszystko załatwimy jutro (wtorek).

    5.. Kolejny kontakt jest mocno utrudniony, ponieważ pani handlowiec nie
    odbiera telefonu komórkowego, próby kontaku na stacjonarny - zajęta, ma
    klientów. Jeśli sporadycznie udało mi się do pani handlowiec dodzwonić to
    uzyskiwałem informację, że już, już prawie jest...

    6.. Kontakt w środę 27.06.2007 - okazuje się, że są jednak uwagi (po 2,5
    tygodnia w którym to czasie byłem wprowadzony w stan, że wszystko jest OK) -
    pan inż. żąda więcej zdjęć aktualnego stanu budynku (oczywiście
    dostarczyliśmy wycenę sporządzoną przez bankowego rzeczoznawcę (tam są
    zdjęcia)) - taka uwaga chyba mogłaby się pojawić wcześniej, a może nawet na
    samym początku składania dokumentów. Poza tym pan inż. chyba trochę długo
    oglądał wycenę rzeczoznawcy, projekt budynku oraz kosztorys żeby po 2,5
    tygodnia zażądać dodatkowych zdjęć. Zdjęcia oczywiście zrobiłem i
    dostarczyłem tego samego dnia.

    7.. Oczywiście kontakt z panią handlowiec bardzo utrudniony - nie odbiera
    telefonu komórkowego, nie oddzwania na próby pozostawienia wiadomości.

    8.. Kontakt 05.07.2006 - pan inż. żąda jeszcze dodatkowych zdjęć oraz nie
    akceptuje pewnych punktów z kosztorysu (sporządzony przez inżyniera
    budowlanego z uprawnieniami oraz z uprawnieniami wyceny nieruchomości, co
    prawda na mało precyzyjnym druku mbanku (np. Pozycja instalacje elektryczne
    oraz niezależny punkt wyceny instalacji elektrycznych pod podłogą itd...).

    9.. 13.07.2007 Udało się uzyskać potwierdzenie, że można podpisać umowę...
    Ciekaw jestem jakie niespodzianki mnie jeszcze czekają. (Swoją drogą
    pracownik banku był na budowie bez umówienia się - oczywiście pomylił budowy
    i fotografował budowę sąsiada - przy okazji udzielił sąsiadowi informacji o
    moim kredycie - czego ja sobie nie życzę).

    A czas mija - najlepszy czas, żeby zająć się budową - jest lato.

    Podsumowując uważam, że pan inż. jest osobą niekompetentną oraz bardzo
    powolną w działaniu. Uważam również, że informacje udzielane przez panią
    handlowiec powinny być bardziej wiarygodne.

    Jak zawsze wszystko wygląda pięknie w reklamach.

  • 2. Data: 2007-07-15 16:16:21
    Temat: Re: kredyt hipoteczny mbanku
    Od: "Zdzislaw" <k...@p...com>

    Witam!
    Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dochody mam niezłe. Kredyt jest bardzo ciężki do uzyskania ze względu na
    > uwagi p. inż. weryfikującego projekt i wycenę oraz fałszywe informacje
    > udzielane przez panią sprzedającą kredyt. Trochę szczegółów:

    Dokladnie te same problemy. Wstepna decyzja pozytywna 1,5 miesiaca temu. Pan
    inz. kwestionuje wyceny bieglych rzeczoznawcow, kosztorysy budowlancow itd..
    Bardzo toskyczne rozmowy. Na pocieszenie powiem, ze jest bardzo duzo skarg
    na panicza inz. - moze kolejni beda mieli lzej. Czekam jeszcze tydzien i
    zmieniam bank.

    Z.

  • 3. Data: 2007-07-15 20:42:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek wrote:
> [...]
    > uwagi p. inż. weryfikującego projekt i wycenę oraz fałszywe informacje
    > udzielane przez panią sprzedającą kredyt. Trochę szczegółów:

    [ciach]

    Normalka... mBank chyba zatrudnia jakichś niedorozwiniętych (w ramach
    polityki równych szans, albo co...)

  • 4. Data: 2007-07-15 21:58:11
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Serdecznie odradzam kredyt hipoteczny mbanku.

    Bank jest przyzwyczajony a większość pracowników przygotowanych na sytuacje
    i problemy typowe
    Ja, jak brałem kredyt hipoteczny na zakup mieszkania na rynku wtórnym,
    miałem wszystko załatwione szybko i zgodnie z harmonogramem (2 lata temu).
    Jednak jakakolwiek próba zejścia z "utartej ścieżki" to paniczne spojrzenia,
    "konieczność konsultacji" itd.
    Nie wiem czy w innych bankach jest podobnie bo nie brałem w życiu wiele
    kredytów hipotecznych.... ;)

    Piotrek