  • 11. Data: 2008-01-26 01:39:41
    Temat: Re: rodzina przelewa z zagranicy, prosto i tanio
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message
    news:fne0li$crl$1@news.onet.pl...

    > A o kursach walut coś napiszemy może? :P

    EUR > EUR; USD > USD; ? > ? - kurs 1:1
    waluta > PLN - zgodnie z kurem wymiany dostepnym na stronach banku

    MK

  • 12. Data: 2008-01-26 01:44:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    googlegroups.com...
    On 26 Sty, 01:00, Piotr Gralak <g...@g...pl> wrote:

    > Czy jakis bank (tak troche OT) prowadzi moze konto walutowe, na ktore
    > mozna przyjac z zagranicy przelew w walucie i w tej samej waluci
    > ewyplacic bez ponoszenia kosztow kursowych przy przeliczaniach na
    > zlotowki?

    Citi tak ma. W wiekszosci oddzialow Citi mozesz dokonac wyplaty w EUR, USD
    (tylko niektore nominaly), w oddzialach Gold masz dodatkowo obsluge innych
    walut, a w oddzialach koprporacyjnych jest dostepny takze bilon.

    MK

  • 13. Data: 2008-01-26 01:51:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sty, 01:44, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > (tylko niektore nominaly), w oddzialach Gold masz dodatkowo obsluge innych
    > walut, a w oddzialach koprporacyjnych jest dostepny takze bilon.

    Acha. to dlatego (funty) bylem sluchaczem rozmowy z klientka w Citi,
    ze na konto walutowe bedzie dostawac funty, a wyplacac w zlotowkach,
    najlepiej po trochu w dni, gdy beda korzystniejsze kursy (dobra i
    sensowna rada pracownicy - ogolnie fajna, kompetentna babeczka - mila
    odmiana).

  • 14. Data: 2008-01-26 01:53:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:
    > zastanawiałem się ostatnio nad przesyłaniem pieniędzy za granicę, ale tak by
    > nie zdarto ze mnie
    > znalazłem moneybookers
    > 0zł - jeżeli kuzyn wplaci do swojego moneybookers w grecji
    > 0zł - zrobi przelew ze swojego moneybookers do mojego
    > ~7zł (1,80euro) - zrobię wypłatę na konto w mbanku
    > ??zł - nie wiem ile kosztuje przewalutowanie
    >
    > czy jest coś tańszego?

    kuzyn zakłada osbie konto w paypal.grecja o ile takie istnieje, pewnie tak.
    ty zakładasz sobie konto w paypal.pl
    i już.

  • 15. Data: 2008-01-26 07:40:53
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    zlotowinfo napisał(a) w wiadomości: ...

    >nie rozumiem

    Wg regulatorów z UE przelew zagraniczny w walucie EUR nie może
    być droższy niż krajowy w EUR. W Grecji walutą jest EUR.
    Jeżeli w danym banku przelewy krajowe są za free to za granicę
    tzw. europrzelew też. Tylko zdaje się są jakieś dodatkowe warunki
    dot. poprawności danych do przelewu.

    Arek

  • 16. Data: 2008-01-26 08:10:08
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > mozna przyjac z zagranicy przelew w walucie i w tej samej waluci
    > ewyplacic bez ponoszenia kosztow kursowych przy przeliczaniach na

    Zaraszszsz... co to za pytanie?
    każdy normalny bank tak ma
    Jesli prowadzi konto w danej walucie, ma kasy w których wyplaca w
    walutach a przelew jest w walucie rachunku to w czym problem?

    > Bo mam wrazenie (bez wnikliwej lektury TOiP), ze obecnie te
    > wszsystkie
    > konta walutowe lacza sie z kupowaniem i sprzedawaniem walut przy
    > wplatach i wyplatach.

    Bzdura albo brak _podstawowej_ wnikliwosci...;-)
    No chyba że jedynym bankiem jaki znasz jest mbank...

    Sławek

  • 17. Data: 2008-01-26 08:14:08
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w
    wiadomości news:fneo0g$ige$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Jeżeli w danym banku przelewy krajowe są za free to za granicę
    > tzw. europrzelew też. Tylko zdaje się są jakieś dodatkowe warunki

    Jest jeden podstawowy warunek o którym nie wspomniałeś - przelew musiu
    być wewnątrz "strefy Euro".
    czyli z kraju EU którego walutą jest EUR do kraju EU którego walutą
    jest EUR.
    Polska w tej strefie nie jest (choć jest w EU) podobnie jak GB, DK
    itp.

    Sławek

  • 18. Data: 2008-01-26 08:28:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sty, 08:10, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:

    > Bzdura albo brak _podstawowej_ wnikliwosci...;-)
    > No chyba że jedynym bankiem jaki znasz jest mbank...

    Po prostu nie mam koniecznosci korzystania z walut. Moja wiedza na
    moment biezacy sprowadza sie do tego, ze kredyt we frankach
    szwajcarskich zawsze splacamy wplacajac zlotowki.

  • 19. Data: 2008-01-26 08:40:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Slavekk napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >jest EUR.
    >Polska w tej strefie nie jest (choć jest w EU) podobnie jak GB, DK

    Może, nie znam dodatkowych warunków. Ale w takim razie skąd plotki,
    że jakoby kilka polskich banków miało zamiar do europrzelewów przystąpić
    i dlaczego wewnątrzkrajowe przelewy w EUR takie drogie? Żeby za granicę
    nie musiały być tanie?
    Niedawno otrzymałem przelew z Niemiec w EUR na polskie konto złotówkowe,
    darmowy wg wysyłającego. Może to nie europrzelew, a mój bank był
    korespondentem.

    Arek

  • 20. Data: 2008-01-26 11:13:28
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]

    > moment biezacy sprowadza sie do tego, ze kredyt we frankach
    > szwajcarskich zawsze splacamy wplacajac zlotowki.

    Nieprawda że zawsze.
    Jeżeli kredyt jest w zlotowkach ale denominowany we frankach to tak.
    Może byc kredyt udzielony w frankach i ten da się splacic frankami.

    Sławek