  • 21. Data: 2008-01-26 11:17:12
    Temat: Re: rodzina przelewa z zagranicy, prosto i tanio
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w
    wiadomości news:fnergr$pnn$1@news.onet.pl...

    > Może, nie znam dodatkowych warunków. Ale w takim razie skąd plotki,
    > że jakoby kilka polskich banków miało zamiar do europrzelewów
    > przystąpić

    to nie plotki.
    Klika banków ma tanie przelewy w EUR do strefy EUR.
    Ale gdyby regulacja europejska wygladala tak jak pisales to mialyby
    tak wszstkie banki w Pl bo by musialy.

    > i dlaczego wewnątrzkrajowe przelewy w EUR takie drogie? Żeby za
    > granicę
    > nie musiały być tanie?

    bo mogą być

    > Niedawno otrzymałem przelew z Niemiec w EUR na polskie konto
    > złotówkowe,
    > darmowy wg wysyłającego. Może to nie europrzelew, a mój bank był
    > korespondentem.

    No tak.
    Bywa, ale o czym to ma swiadczyc?
    Ze w każdym przypadku tak będzie?

    Sławek

  • 22. Data: 2008-01-26 11:21:47
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sty, 11:13, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:20806be3-7d1b-4d26-b20d-ba42e63e76ed@
    s19g2000prg.googlegroups.com...

    > Nieprawda że zawsze.
    > Jeżeli kredyt jest w zlotowkach ale denominowany we frankach to tak.
    > Może byc kredyt udzielony w frankach i ten da się splacic frankami.

    W jakim banku? Konkrety.

  • 23. Data: 2008-01-26 12:11:35
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > EUR > EUR; USD > USD; ? > ? - kurs 1:1
    > waluta > PLN - zgodnie z kurem wymiany dostepnym na stronach banku

    No właśnie. Citi znane było dotychczas z bardzo kiepskich kursów i jak
    miałem do wyboru płacić zagranicą kartą mbanku albo citi to zawsze
    wybierałem tą pierwszą. A teraz patrzę i dla kursu sprzedaży EUR widzę:

    citi: 3,6935
    bre: 3,6982

    bre się zepsuło, czy citi naprawiło? :)

    dla porównania jeszcze
    wbk: 3,6873

    PG

  • 24. Data: 2008-01-26 12:29:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > miałem do wyboru płacić zagranicą kartą mbanku albo citi to zawsze
    > wybierałem tą pierwszą. A teraz patrzę i dla kursu sprzedaży EUR widzę:

    Piotrze, tak doswiadczony cardholder powinien wiedziec, ze kurs wymiany dla
    transakcji karcianych i transakcji niekarcianych znacznie sie rozni (w
    Citi). Do tego sa jeszcze roznice wynikajace ze statusu klienta. Na pewno
    wymiana wg. kursu nocnego bedzie o wiele mniej oplacalna niz wg. kursu
    dziennego.

    MK

  • 25. Data: 2008-01-26 15:10:42
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <fneq4e$3fn$1@inews.gazeta.pl>, s...@g...pl says...

> [...]
    > jest EUR.
    > Polska w tej strefie nie jest (choć jest w EU) podobnie jak GB, DK

    Nie ..... nie musisz bysc w strefie euro. Polska jest uczestnikiem STEP2
    i moze przyjmowac i wysylac EURO w ramach tego systemu. Warunkiem jest
    aby banki nie pobieraly wiecej za taki przelew niz za przelew KRAJOWY w
    EURO. W zwiazku z tym jesli jedyna waluta kraju jest EURO i banki maja
    darmowe albo bardzo tanie przelewy krajowe to EUROPRZELEWY tez beda
    takie, natomiast jesli dany kraj ma inna walute niz EURO a bank ustali
    sobie ze za przelew karjowy w EURO bedzie bral, powiedzmy 1000 EURO to i
    EUROPRZELEW bedzie tyle kosztowac. W Przypadku gdy Polska przystapi do
    strefy Euro i przelewy krajowe nadal beda w wiekszosci (?) za darmo to i
    EUROPRZELEW bedzie w wiekszosci (?) za darmo

    AP

  • 26. Data: 2008-01-26 16:48:51
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 26 Sty, 11:13, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
> [...]

    Nie jestem pracownikiem banku czy innego oxxfinance żeby ci ofert
    szukać.

    Sławek

  • 27. Data: 2008-01-26 16:51:41
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...

    > Nie ..... nie musisz bysc w strefie euro.

    [ciach bełkot]

    > natomiast jesli dany kraj ma inna walute niz EURO

    .. to nie jest w strefie EURO i nie podlega tej regulacji

    Co zresztą sam napisałeś, ale tak pokretnie że wyciąłem bo szkoda
    czytać...;-)

    Sławek

  • 28. Data: 2008-01-26 18:30:14
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 16:25:16 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > zastanawiaem si ostatnio nad przesyaniem pienidzy za granic, ale tak by
    > nie zdarto ze mnie
    > znalazem moneybookers
    > 0z - jeeli kuzyn wplaci do swojego moneybookers w grecji 0z - zrobi
    > przelew ze swojego moneybookers do mojego ~7z (1,80euro) - zrobi wypat
    > na konto w mbanku ??z - nie wiem ile kosztuje przewalutowanie
    >
    > czy jest co taszego?

    Może Polbank coś ma - w końcu to grecki bank. Mi się tylko kojarzy Citi i
    konto w EUR lub konto walutowe darmowe w ING i przelewy z Grecji jakieś
    tanie na nie. BZWBK też chyba ma jakieś takie darmowe konto.

    Xenocide

  • 29. Data: 2008-01-26 19:24:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sty, 16:48, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:

    > Nie jestem pracownikiem banku czy innego oxxfinance żeby ci ofert
    > szukać.

    Zauwazylem, ze wiele osob zmysla rozne uslugi czy przepisy, ale gdy
    sie pyta o konkrety nabiera wody w usta

    Musze ci powiedziec, ze gdy bierze sie kredyt w jenach, kursy sa tak
    korzystne, ze w dniach splaty bank przelewa ci pieniadze na konto,
    zamiast, zebys ty regulowal rate. W jakim banku nie powiem -
    poszukaj ;)

  • 30. Data: 2008-01-26 22:13:30
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Zauwazylem, ze wiele osob zmysla rozne uslugi czy przepisy, ale gdy
    > sie pyta o konkrety nabiera wody w usta

    To masz problem
    chcesz o tym porozmawiać?

> [...]
    > korzystne, ze w dniach splaty bank przelewa ci pieniadze na konto,
    > zamiast, zebys ty regulowal rate. W jakim banku nie powiem -

    Nie chce mi się.
    Nie szukam kredytu.

    Sławek