  • 31. Data: 2008-01-27 09:17:16
    Temat: Re: rodzina przelewa z zagranicy, prosto i tanio
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Sty, 22:13, "Slavekk" <s...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:1883549c-a7fb-4986-90e3-dfa2f98334e3@
    i72g2000hsd.googlegroups.com...

    > To masz problem
    > chcesz o tym porozmawiać?

    Stwierdzilem fakt.

  • 32. Data: 2008-01-27 18:14:59
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <fnfoer$meg$1@inews.gazeta.pl>, s...@g...pl says...
    > Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...

    > [ciach bełkot]

    > .. to nie jest w strefie EURO i nie podlega tej regulacji
    >
    > Co zresztą sam napisałeś, ale tak pokretnie że wyciąłem bo szkoda
    > czytać...;-)

    Acha .....c zyli poniewz nie jestesmy w sterfie Euro regulacje Unii
    Europejskiej nas nie obowiazuja ?? Polecam zwlasza przeczytanie
    regulacji Parlamentu Europejskiego EU 2560/2001 z 19 grudnia 2001

    http://ec.europa.eu/internal_market/payments/crossbo
    rder/index_en.htm

    http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smarta
    pi!celexapi!prod!
    CELEXnumdoc&lg=en&numdoc=32001R2560&model=guichett

    "(..)The Regulation aims at achieving a domestic payment area for euro
    payments in the EU (..)"

    AP

  • 33. Data: 2008-01-27 18:19:01
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

> [...]
    >
    > .. to nie jest w strefie EURO i nie podlega tej regulacji
    >
    > Co zresztą sam napisałeś, ale tak pokretnie że wyciąłem bo szkoda

    Ahh.... i najwazniejsze ......
    POnizej jest oficjalny link z lista krajow ktorych regulacja EU
    2560/2001 sie dotyczy:

    http://www.ecbs.org/Download/Tr201reg.pdf

    AP

  • 34. Data: 2008-01-27 21:23:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    Slavekk pisze:
> [...]
    >
    > .. to nie jest w strefie EURO i nie podlega tej regulacji
    >
    > Co zresztą sam napisałeś, ale tak pokretnie że wyciąłem bo szkoda

    Ale masz jakieś wsparcie? Jest dokładnie tak, jak napisał AP.
    Z małą poprawką - dotyczy to obszaru UE

    Zanim zaczniesz się sam kompromitować, doczytaj lepiej odpowiednie
    regulacje.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2008-01-27 21:26:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > nie rozumiem

    Znaleźć w Grecji bank z darmowym prowadzeniem i darmowymi przelewami
    krajowymi (o ile taki jest - jeśli brak - znaleźć najtańszy)

    Zlecić przelew w euro do polski. Zgodnie z regulacjami UE przelew w euro
    do dowolnego kraju UE nie może być droższy od przelewu krajowego.
    Zatem, jeśli tenże bank grecki ma darmowe przelewy w grecji, to ma je
    darmowe również do innych krajów UE.

    Należy pamiętać, by wybrać opcję SHA przy opłacaniu kosztów przelewu.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2008-01-28 17:31:14
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 26 Jan 2008 03:21:47 -0800 (PST), krzysztofsf wrote:

    > W jakim banku? Konkrety.

    Było na grupie. Fortis.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 37. Data: 2008-01-29 18:21:10
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Piotrze, tak doswiadczony cardholder powinien wiedziec, ze kurs wymiany
    > dla transakcji karcianych i transakcji niekarcianych znacznie sie rozni
    > (w Citi). Do tego sa jeszcze roznice wynikajace ze statusu klienta. Na
    > pewno wymiana wg. kursu nocnego bedzie o wiele mniej oplacalna niz wg.
    > kursu dziennego.

    rzeczywiście, doczytałem w regulaminie, że dla kart jest specjalna
    tabela, która jest dostępna w citiphone. to chyba nie jest normalne.
    widać mbank mnie rozpuścił.
    a moje doświadczenie cardholdera podpowiadało mi, żeby wraz z
    przekroczeniem granicy schować citikartę głęboko :) co zatem pozostaje
    aktualne. za to można wziąć pod uwagę citi przy przelewach zagranicznych
    w którąkolwiek stronę (zwłaszcza z PL z uwagi na brak prowizji). A do
    tej pory nie brałem go pod uwagę, myśląc że do przelewów są te same
    kursy co do kart.

    PG

  • 38. Data: 2008-01-29 21:38:11
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    > "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    Dwa pytania:
    1. Czy citi przelicza kwote zaplacona w walucie na zlotowki wedlug kursu
    sprzedazy dewiz? Nie ma przeliczania "przez euro"?

    2. Jasne, ze to zalezy od kwoty, ale ja samochodu nie bede kupowal, wiec
    kupujac cos za 100 dolkow, wedlug dzisiejszych stawek placilbym:
    citi = 250,63 zl
    bzwbk = 250,47 zl
    mbank = 250,10 zl
    co daje roznice miedzy najtansza a najdrozsza oferta rzedu 53 gr na
    kazdych 100 dolarach, co moze nie byc warte, przy niewielkich/srednich
    wydatkach.

> [...]
    > (w Citi). Do tego sa jeszcze roznice wynikajace ze statusu klienta. Na
    > pewno wymiana wg. kursu nocnego bedzie o wiele mniej oplacalna niz wg.

    Prosze o rozwiniecie tematu citi -- co znaczy status klienta? Chodzi o typ
    karty silver/gold/platinum? Mam na mysli transakcje karciane bezgotowkowe,
    czyli jak rozumiem kursu mam szukac w kategorii "dewizy".
    Czy rzeczywiscie citi zmienia kursy w zaleznosci od pory dnia? Skad mam
    wiedziec, o ktorej godzinie zostanie rozliczona transakcja, gdy znajduje
    sie w strefie czasowej Polska-9 godzin?