  • 1. Data: 2007-01-19 20:04:51
    Temat: rejestracja kwot ponad 15.000 EUR
    Od: "De-pressed" <de-pressedNAgazetka.pl>

    Moze ktos z szanownych dyskursantow orientujetsa, od kiedy banki w PL maja
    obowiazek rejestrowania i zglaszania organom skarbowym transakcji
    ponadprogowych, i.e. przekraczajacych rownowartosc 15.000 EUR ???
    Bede wdzieczny za oswiecenie mojej skromnej osoby w tej kwestii.

  • 2. Data: 2007-01-19 20:21:04
    Temat: Re: rejestracja kwot ponad 15.000 EUR
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 21:04:51 +0100,
    osoba podpisana: De-pressed <de-pressedNAgazetka.pl>
    napisała:
    > Moze ktos z szanownych dyskursantow orientujetsa, od kiedy banki w PL maja
    > obowiazek rejestrowania i zglaszania organom skarbowym transakcji

    Organom skarbowym ? Chyba nigdy nie miały.

    > ponadprogowych, i.e. przekraczajacych rownowartosc 15.000 EUR ???
    > Bede wdzieczny za oswiecenie mojej skromnej osoby w tej kwestii.

    Tobie pewnie o GIIF chodzi. Szukaj w sieci informacji o
    "przeciwdziałaniu praniu pieniędzy"

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 3. Data: 2007-01-19 21:03:26
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "De-pressed" <de-pressedNAgazetka.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponadprogowych, i.e. przekraczajacych rownowartosc 15.000 EUR ???
    > Bede wdzieczny za oswiecenie mojej skromnej osoby w tej kwestii.

    nie tyle organom skarbowym ile Glownemu Inspektorowi Informacji Finansowej.
    od paru lat - na podstawie odpowiedniej Ustawy.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 4. Data: 2007-01-20 05:40:11
    Od: "radbilcz" <r...@x...pl.xxx>

    > Tobie pewnie o GIIF chodzi. Szukaj w sieci informacji o
    > "przeciwdziałaniu praniu pieniędzy"
    a jak wyglada sprawa przelania pieniedzy dla osob ktore wracaja/pracuja za
    granica

  • 5. Data: 2007-01-20 07:52:23
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2007 06:40:11 +0100,
    osoba podpisana: radbilcz <r...@x...pl.xxx>
    napisała:
    > a jak wyglada sprawa przelania pieniedzy dla osob ktore wracaja/pracuja za
    > granica

    Ale o co Tobie chodzi ? O koszty ? O rejesteracje w GIIF ? Czy jeszcze o
    coś innego ?Bo tak to przez tydziń będziemy sobie odpowiadać.

    Może najpierw przeczytaj: http://rtfm.killfile.pl/ zastosuj się do rad
    tam zawartych i wróć tutaj.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 6. Data: 2007-01-20 08:26:47
    Od: "radbilcz" <r...@x...pl.xxx>

    > Ale o co Tobie chodzi ? O koszty ? O rejesteracje w GIIF ? Czy jeszcze o
    > coś innego ?Bo tak to przez tydziń będziemy sobie odpowiadać.
    O rejestracje w GIIF

  • 7. Data: 2007-01-20 10:40:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-20 09:26, radbilcz stwierdził, że:
    > O rejestracje w GIIF

    Jak o rejestrację, to są rejestrowane, podobnie jak przelewy za sprzedaż
    domu/samochodu/tapczanu/akwarium/chomika i wszystkie inne o których mówi
    ustawa (a w zasadzie których ona nie wyłącza z obowiązku rejestracji).
    Uprzedzając kolejne pytanie, jak wyślesz dwa przelewy po 7500EUR to też
    będą zarejestrowane (w każdym razie powinny być).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-01-20 13:58:54
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Uprzedzając kolejne pytanie, jak wyślesz dwa przelewy po 7500EUR to też
    > będą zarejestrowane (w każdym razie powinny być).

    A nawet może to być uznane jako transakcja podejrzana.

    Darek

  • 9. Data: 2007-01-20 17:15:24
    Od: "De-pressed" <de-pressedNAgazetka.pl>

    Dzieki za informacje. Liczylem, ze ktos wie, w ktorym roku ten system zaczal
    w pelni funkcjonowac.
    Rozumiem, ze jesli zrobie dwa przelewy po 7500 eur TEGO SAMEGO DNIA, to moze
    to byc podejrzane.
    A co jesli zrobie dwa przelewy po 7500 eur, ale nie tego samego dnia?

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:eorbt8$hck$1@news.onet.pl...

  • 10. Data: 2007-01-20 17:45:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2007 18:15:24 +0100,
    napisała:
    > Dzieki za informacje. Liczylem, ze ktos wie, w ktorym roku ten system zaczal
    > w pelni funkcjonowac.

    Ci ktorzy *wiedzą*, nie mogą powiedzieć.
    > Rozumiem, ze jesli zrobie dwa przelewy po 7500 eur TEGO SAMEGO DNIA, to moze
    > to byc podejrzane.
    > A co jesli zrobie dwa przelewy po 7500 eur, ale nie tego samego dnia?

    Weź ty jednak przeczytaj odnośną ustawę. Tam jest mowa o "podejrzanych"
    operacjach. Jak kloszard wpłaci 10000 PLN to też jest podejrzane mimo,
    że do limitu mu daleko.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler