  • 1. Data: 2005-06-09 12:12:57
    Temat: recurring payment
    Od: zet <z...@z...pl>

    Niektórzy sprzedawcy internetowi wystawiają rachunek do zapłaty typu
    recurring payment (za dostęp do serwisu). To mnie zaskoczyło bo myślałem
    że transakcja kartowa zawsze jest jednorazowa. W takiej sytuacji jak mogę
    się uchronić przed obciążaniem mojej karty w ten sposób, bo przecież
    informacja że zapłata jest tego typu chyba nie musi się pojawić w rachunku
    do którego wpisuję numer karty ?

  • 2. Data: 2005-06-09 13:14:24
    Temat: Re: recurring payment
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zet wrote:
    > Niektórzy sprzedawcy internetowi wystawiają rachunek do zapłaty typu
    > recurring payment (za dostęp do serwisu). To mnie zaskoczyło bo myślałem
    > że transakcja kartowa zawsze jest jednorazowa.

    Transakcja tak. Ale seria transkacji to seria transakcji.
    Czyli dajesz im zgodę na wielokrotne obciażanie twojej karty kredytowej.

    > W takiej sytuacji jak
    > mogę się uchronić przed obciążaniem mojej karty w ten sposób....

    rezygnując z serwisu. przestaną wówczas obciążać twoją kartę kredytową

    , bo
    > przecież informacja że zapłata jest tego typu chyba nie musi się pojawić
    > w rachunku do którego wpisuję numer karty ?

    nie rozumiem tego.

  • 3. Data: 2005-06-09 13:19:15
    Od: "veritas" <v...@a...pl>

> [...]
    > się uchronić przed obciążaniem mojej karty w ten sposób, bo przecież
    > informacja że zapłata jest tego typu chyba nie musi się pojawić w rachunku

    Z reguły opcja rp pojawia się przy dostępie do serwisów erotycznych. Jeżeli nie
    ma innych, non-rp opcji, to serwisy podają link czy cośtam, gdzie należy wysłać
    swoje dane na 10 dni przed końcem okresu na który wykupuje się usługę, aby nie
    nastąpiło kolejne obciążenie.
    Czasami w takich serwisach, obok zakupów z rp, są możliwe zakupy non-rp.

    Unikałem jak ognia serwisów, gdzie była możliwość tylko rp i Tobie też to
    polecam.

    veritas

  • 4. Data: 2005-06-09 13:40:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 09 Jun 2005 14:12:57 +0200, zet <z...@z...pl> wrote:

    >się uchronić przed obciążaniem mojej karty w ten sposób, bo przecież
    >informacja że zapłata jest tego typu chyba nie musi się pojawić w rachunku
    >do którego wpisuję numer karty ?

    Jesli zauważysz kolejne obciążenie, to reklamujesz transakcję i tyle.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/

  • 5. Data: 2005-06-09 14:47:51
    Od: zet <z...@z...pl>

> [...]
    >
    > Unikałem jak ognia serwisów, gdzie była możliwość tylko rp i Tobie też to

    Zastanawiam się czy ten link do rezygnacji z kolejnego obciążenia będzie w
    ogóle działać, bo coś mi mówi że nie da się tak łatwo zrezygnować z tego,
    ale ogólnie chodzi mi o przepisy USA, czy fakt że następuje zapłata
    poprzez rp MUSI być wyświetlony na ekranie przy płaceniu kartą bo inaczej
    nie wolno sprzedawcy czy komuś tam pośredniczącemu obciążyć kupującego
    ponownie ? Dotyczyć to może przecież każdego rodzaju zakupów.