  • 1. Data: 2005-06-08 23:12:11
    Temat: LukasBank - To przechodzi ludzkie pojęcie. B.proszę o radę
    Od: "veritas" <v...@a...pl>

    Witam.

    Mam duży problem z ww bankiem i proszę o radę jak sobie z nim poradzić.

    W b.dużym skrócie wygląda to tak.

    Mam styczność z LB od kilku lat, a rachunek e-konto pro mam od 2 lat. Wziąłem
    u nich kilka kredytów konsupcujnych, które spłacałem terminowo (ok. 4 tyś zł).
    Do tego 4 tyś. kredyt w rach.bieżącym (przez 2 lata) i od ponad 1,5 roku karta
    kredytowa (1,6 tyś). Do tej pory byłem zadowolony z obsługi i td.

    W marcu br spłaciłem w całości kredyt w rach.bież i likwidując rachunek karty
    kredytowej, wpłaciłem na jej rachunek całe zadłużenie. Konsultantka
    poinformowała mnie, że mogą ewentualnie zostać naliczone jakieś odsetki od
    wcześniejszego zadłużenia na kk, ale jeśli takowe powstaną, bank poinformuje
    mnie o tym, jak to zwykle bywa, wyciągiem. Że nie mam się czym martwić. I tu
    jest początek moich z nimi kłopotów.

    Faktycznie, po miesiącu od likwidacji r-ku kk, dostałem informację o
    naliczonych odsetkach, ale nie wyciągiem, tylko od razu monitem (za który bank
    naliczył mi, moim zdaniem niesłusznie 15 zł). Wszedłem na swój rachunek i od
    razu przelałem te 22,06 zł na r-k kk i jednocześnie wysłałem do Lukasa pismo
    reklamacyjne (w sprawie 15 zł). Bo moim zdaniem w psim obowiązku banku było
    powiadomienie mnie wyciągiem,że są jakieś odsetki do uregulowania, a nie od
    razu w formie monitu; a skoro to ja zlikwidowałem r-k kk, to przestał mnie
    obchodzić jego stan i nie miałem obowiązku sprawdzać codziennie jakie jest
    saldo.

    Pismo oczywiście nie doszło, a kochany Lukas, naliczył mi karę (40 zł) za to że
    nie zapłaciłem 37,06 zł (formalni nazwali to za brak wpłaty minimalnej) w
    terminie i wysłał kolejny monit (za który oczywiście doliczyli 15 zł).

    Wysłałem kolejne pismo, które na szczęście dotarło, ale odpowiedź jakiejś
    miernoty, zwyczajnie mnie rozwaliła (nie uznali mojej reklamacji).

    Moja prośba do Was jest następująca:
    Jak wybrnąć z tej zapętlającej się sytuacji kolejnych kar i monitów? Do kogo
    wysłać ewentualnie kolejne pismo ? Kurcze, dopóki zarabiali na odsetkach z
    moich kredytów, byłem dobrym klientem, a teraz wzięli się za mnie jak na
    ostatniego szmaciarza.

    Pozdrawiam.
    veritas

  • 2. Data: 2005-06-09 04:20:24
    Temat: Re: LukasBank - To przechodzi ludzkie pojęcie. B.proszę o rad
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "veritas" <v...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moich kredytów, byłem dobrym klientem, a teraz wzięli się za mnie jak na

    mialem podobne przeboje, przestalem wysylac pisma do banku, bo to banda
    bezmozgowa i wszyscy udaja niewinnego,
    proponuje zaczac droge prawna poza bankiem, informujac ich jedynie o
    kolejnych podejmowanych krokach

    > Bankowy Arbitraż Konsumencki
    > 00 - 375 Warszawa
    > UL. Smolna 10 A

    tu masz opis postepowania
    http://www.bankier.pl/fo/multiarticle.html?article_i
    d=730927&position=2

  • 3. Data: 2005-06-09 07:50:27
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > Jak wybrnąć z tej zapętlającej się sytuacji kolejnych kar i monitów? Do
    kogo

    najpierw zaplacic za monit, a dopiero potem go reklamowac

    Marcin

  • 4. Data: 2005-06-09 07:59:46
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    veritas wrote:

    > Witam.
    > (...)
    > Pismo oczywiście nie doszło

    jak nie doszło? ZPO nie wysłałeś?

  • 5. Data: 2005-06-09 09:17:24
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 09:50:27 +0200, Marcin Jackowski napisał(a):

    > najpierw zaplacic za monit, a dopiero potem go reklamowac

    Gdybyś uważnie czytał, to zapewne wiedział byś się, że tak właśnie
    postąpił.

    --
    Pozdrowienia śle nie kto inny jak
    P.I.T.E.R.: Person Intended for Troubleshooting and Efficient Repair

  • 6. Data: 2005-06-09 09:29:53
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Witam.
    >
    > Mam duży problem z ww bankiem i proszę o radę jak sobie z nim poradzić.

    raczej z sobą...

    > W marcu br (...) likwidując rachunek karty
    > kredytowej, wpłaciłem na jej rachunek całe zadłużenie.

    ale nie odsetki

    nie zlikwidowałeś rachunku karty, bo nie mogłeś
    mogłeś tylko zaprzestać jej używania, oddać ją.

> [...]
    > obchodzić jego stan i nie miałem obowiązku sprawdzać codziennie jakie jest

    masz pełne prawo nie interesować się swoimi finansami, rachunkami etc.
    ale kto ci powiedział, że za darmo?

    Nie zachowuj się jak ostani szmaciarz
    Zapłać wszystko a potem reklamuj.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2005-06-09 09:42:38
    Od: "veritas" <v...@a...pl>

> [...]
    > bezmozgowa i wszyscy udaja niewinnego,
    > proponuje zaczac droge prawna poza bankiem, informujac ich jedynie o

    Dziękuję za cenną informację !

    Zastanawiałem się jeszcze nad pójściem z tym do którejś z gazet. Jeśli czegoś
    nie napiszą to wiedzą, gdzie zadzwonić tylko raz. To zadziałało u mnie, gdy
    rozmowa z TPSA nt Nieostrady przypominała rozmowęze ścianą. Na skuteczy efekt
    po zgłoszeniu czekałem 2 godziny :)

    Tak czy owak, dziękuję.

    Ps. Wygrałeś swoją sprawę ?

    Pozdrawiam.
    veritas

  • 8. Data: 2005-06-09 09:50:19
    Od: "varitas" <v...@a...pl>

    > jak nie doszło? ZPO nie wysłałeś?

    Pierwsze zostało wysłane zwykłym listem, jednak na poprawny co do adresu i
    osoby adres. Drugie już zostawiłem w jednym z oddziałów LB i kazałem sobie
    podbić stęplem dziennym.
    Tyle że odpowiedziała mi jakaś totalna miernota, jakaś zwykła konsultantka a
    nie kierownik czy dyrektor. Chodzi o to, że pracownicy różnych instytucji,
    którzy w pierwszej kolejności rozpatrują różne skargi, inaczej podchodzą do ich
    rozwiązania niż ich przełożeni. Mają inne priorytety. I myślałem, że tak będzie
    i w tym wypadku.

    Pzdr.
    veritas

  • 9. Data: 2005-06-09 09:55:11
    Od: "veritas" <v...@a...pl>

    > Użytkownik "veritas" <v...@a...pl> napisał w wiadomości

    > raczej z sobą...

    Na jakiej podstawie tak prawisz ???? Lepiej nie odpowiadaj.

    > masz pełne prawo nie interesować się swoimi finansami, rachunkami etc.
    > ale kto ci powiedział, że za darmo?

    > kogo
    >
    > Nie zachowuj się jak ostani szmaciarz
    > Zapłać wszystko a potem reklamuj.

    Nie przeczytałeś chyba dokładnie tego co napisałem. Poza tym radzisz abym
    zapłacił wszystko. Jeśli zrobiłbym to, oni za Chiny ludowe nie oddali by mi
    niesłusznie naliczonych kar.

    Tak na marginesie. Pracujesz w Lukas Banku czy masz tam kogoś bliskiego ??

    Podr.
    veritas

  • 10. Data: 2005-06-09 10:08:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    varitas wrote:
    [...]

    > Pierwsze zostało wysłane zwykłym listem, jednak na poprawny co do adresu i
    > osoby adres. Drugie już zostawiłem w jednym z oddziałów LB i kazałem sobie
    > podbić stęplem dziennym.
    Żadnej korespondencji do instytucji nie powinno się wysyłać zwykłym,
    tylko poleconym. I jeszcze, ze względu na ograniczoną odpowiedzialnośc
    poczty, przydałoby się ZPO.

    KJ