    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prosze o interpretacje nastepujacej sytuacji
    Date: Fri, 01 Jan 2010 10:47:12 -0600

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale konkretnie, znasz takiego kogos?

    a przejrzyj posty na grupie podatki, to znajdziesz tak z kilkanascie
    osob, "z nienacka" dostay zaproszenie do US.
    tak z rok temu byla mala akcja US i zale przyszly wylewac jak to odkrecic
    Sam osobiscie przerabialem juz trzy w rodzinie.
    zwykla kontrola zeznania rocznego to sie nazywala formalnie.

    > Fakt, wiele ich nie mialem. Zdazalo mi sie oswiadczac ze nie posiadam
    > wyciagow (podobnie jak innych rzeczy, ktorych nie mam obowiazku miec)
    > i nie bylo z tym problemu. US/IS moga sobie wystapic do banku (i robia
    > to).

    oczywiscie, ze robia,
    tylko jak to zrobia, to znaczy, ze juz formalnie rozpoczela sie kontrola US.
    zanim dostaniesz druczek o wszczeciu kontroli zwykle zaczyna sie od
    postepowania sprawdzajacego, w ktorym moga cie tylko prosic.
    np. prosza cie o dostarczenie wyciagu.
    prosb nie musisz spelniac, alternatywa jest dostanie pisemka o
    rozpoczeciu kontroli skarbowej.
    wowczas juz prosic nie bede, ale kary sa znacznie ostrzejsze.

    > Wlasnie o to chodzi. Przelew z jednego mojego rachunku na inny to nie
    > jest zaden dochod, a jesli np. US skarbowy uwaza inaczej, to musi miec
    > ku temu raczej solidne podstawy.

    nie musi miec zadnych podstaw.
    us kontroluje dochody, wystarczy, zeby sie doliczyl wiecj wplat na
    kontach niz na pit.
    dostajsz wowczas pytanie, skad pochodza pieniadze.
    jak odpowiesz, ze drugiego konta, to sie zpytaja skad pochodza pieniadze
    z drugiego konta.
    brak sesnsownej odpowiedzi jest wystarczajca podstawa do wydania decyzji
    o naliczeniu podatku od nieujawnionych zrodel dochodow.
    nie musza miec zadnej podstawy ze taki dochod miales. wystarczy im
    podstawa, ze nie ptorafisz wykazac skad miales dochod.

    > Jasne jasne. A konkretnie, miales do czynienia z takim przypadkiem
    > (w takich okolicznosciach)? Bo ja nie.

    tak i to nie raz.