  • Data: 2010-01-01 18:32:51
    Temat: Re: prosze o interpretacje nastepujacej sytuacji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > a przejrzyj posty na grupie podatki, to znajdziesz tak z kilkanascie
    > osob, "z nienacka" dostay zaproszenie do US.
    > tak z rok temu byla mala akcja US i zale przyszly wylewac jak to odkrecic
    > Sam osobiscie przerabialem juz trzy w rodzinie.
    > zwykla kontrola zeznania rocznego to sie nazywala formalnie.

    Mialem "kontrole zeznan rocznych" iles razy, nikt mi nigdy nie mowil ze
    zasilenie konta jest dochodem. Rozne inne chwilowo sporne kwestie byly,
    ale ta - nigdy.

    > tylko jak to zrobia, to znaczy, ze juz formalnie rozpoczela sie kontrola US.
    > zanim dostaniesz druczek o wszczeciu kontroli zwykle zaczyna sie od
    > postepowania sprawdzajacego, w ktorym moga cie tylko prosic.
    > np. prosza cie o dostarczenie wyciagu.
    > prosb nie musisz spelniac, alternatywa jest dostanie pisemka o
    > rozpoczeciu kontroli skarbowej.
    > wowczas juz prosic nie bede, ale kary sa znacznie ostrzejsze.

    Jesli ktos sie boi wlasnego cienia to niech placi dodatkowo. Normalnie
    jednak ludzie placa tyle ile trzeba.

    > nie musi miec zadnych podstaw.
    > us kontroluje dochody, wystarczy, zeby sie doliczyl wiecj wplat na
    > kontach niz na pit.
    > dostajsz wowczas pytanie, skad pochodza pieniadze.
    > jak odpowiesz, ze drugiego konta, to sie zpytaja skad pochodza
    > pieniadze z drugiego konta.
    > brak sesnsownej odpowiedzi jest wystarczajca podstawa do wydania
    > decyzji o naliczeniu podatku od nieujawnionych zrodel dochodow.
    > nie musza miec zadnej podstawy ze taki dochod miales. wystarczy im
    > podstawa, ze nie ptorafisz wykazac skad miales dochod.

    No to zdecyduj sie, musza miec ta podstawe czy nie?

    Jesli przelewasz z jednego swojego konta na inne, to zapewne potrafisz
    powiedziec skad pochodza pieniadze na tym drugim koncie, a jesli nie, to
    bez przelewania w przypadku kontroli mozesz miec problem.

    Normalnie zasilenie konta kwota 20 kzl w ogole nie powoduje zadnego
    zainteresowania urzednika. Chyba ze ktos nie uzyskuje i nigdy nie
    uzyskiwal zadnych przychodow, to moze tak, ale nie wiem skad wtedy
    kontrola PITow.
    Jesli juz cos ma zainteresowac urzednika, to na pewno latwiej zrobi to
    wplata 20 kzl w gotowce niz taki przelew miedzy wlasnymi kontami.
    --
    Krzysztof Halasa