  • Data: 2010-01-02 22:00:54
    Temat: Re: prosze o interpretacje nastepujacej sytuacji
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale co to ma wspolnego z samym przelewem? Dokladnie tak samo jest jesli
    > po prostu masz na jednym koncie te pieniadze.

    wzbudza zainteresowanie skąd się wzięły na drugim koncie.
    Skoro kontrolujemy dochody podatnika, to kontrolujemy wszytkie, a nie
    tylko te z jednego konta.

    > I dostales juz takie, jesli zrodlo dochodu jednak bylo sensowne?

    Jeśli jest sensowne to oczywiscie nie, byleby suma dochodów wyszla <=
    tego co na PIT.
    W przeciwnym wypadku masz dwie wersji, przed i po rozpoczęciu kontroli
    skarbowej.
    W wersji pierwszej pani w US kaze ci zrobic korekte pit, wyliczyc
    podatek, zapłacić z odsetkami i dowali jakąś tam karę.

    W wersji drugiej kiedy podatnik sie stawia wszyczyna sie konkretnie
    kontrole i wowczas nie ma zmiłuj się, tam już lecą stawki dzienne
    znacznie wyzsze niz stówka kary plus podatek plus odsetki.

    > Bo wiesz, ja nie twierdze ze jesli ktos nigdy nie pracowal ani nie mial
    > zadnego przychodu, i obraca kzl w lewo i w prawo, to US sie tym nie
    > zainteresuje (zwlaszcza jesli dostanie to na talerzu w postaci wyciagu).
    > To jest zupelnie inna sprawa. Tu natomiast chodzi o to, czy przelew
    > z konta, ktorego ktos jest (tylko) wspolwlascicielem, ma byc traktowany
    > jako dochod.

    Nie. Nie jest dochodem.
    Ale rodzi pytanie skąd się wzięły na drugim koncie jesli już kotrolujemy
    dochody.

    > No ale wiesz, to jakby zupelnie inna sprawa. Kto powiedzial ze musisz
    > przynosic wyciagi z tego jednego?

    A kto powiedział, ze musisz ze wszystkich?

    Na tym właśnie polega dowcip, którego US ugryźć nie może.
    W żaden sposób nie mogą dojść czy mam drugie konto czy nie i gdzie.

    Dostają wyciągi i wszystko im się zgadza. I dochody i wydatki.

    > Byc moze w Twoim urzedzie skarbowym. BTW ktory to?
    a taki jeden,
    jakoś nie mogą uwierzyć, że nie mam dodatkowych dochodów.
    Nawiasem mówiąc zresztą słusznie.
    Mam, ale nie bezpośrednio ja tylko firma, a tej niestety skontrolować im
    się nie uda.

    > A wplata gotowkowa 20 kzl nie generuje zadnego pytania?
    A i owszem generuje.
    Ale druczek darowizny robi się odpowiednio wcześniej.
    Musieliby skontrolować wtedy druga osobę, żeby to wyjaśnić. Co nawiasem
    mówiąc zrobili.