  • 1. Data: 2003-02-11 08:54:48
    Temat: proste pytanie
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    Witam
    Oto jedno z pytan w tescie, na ktore nie znam odpowiedzi bo jest z tego
    cienki jak niteczka ;)
    bardzo wiec prosze o pomoc:
    Ktora z podanych wartosci wskaznika ROE (zysk netto/kapital wlasny) jest
    najmniej korzystna?
    odpowiedzi:
    2%
    2,4%
    2,7%
    1,7%
    -12,0%
    -3,2%
    2,9%
    1,6%
    i dlaczego (jakis wzror by sie przydal)
    bede dozgonnie wdzieczny za pomoc ;)
    pozdrawiam

    Tobi

  • 2. Data: 2003-02-11 09:13:13
    Temat: Re: proste pytanie
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tobi" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > cienki jak niteczka ;)
    > bardzo wiec prosze o pomoc:
    > Ktora z podanych wartosci wskaznika ROE (zysk netto/kapital wlasny) jest

    Przeciez podales wzor w nawiasie.

    Karol

  • 3. Data: 2003-02-11 09:28:08
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    > Przeciez podales wzor w nawiasie.
    >
    > Karol

    Okey Karol, moze w takim razie inaczej - ktora z tych odpowiedzi jest
    poprawna i dlaczego?
    I tak dziekuje za zainteresowanie ;)

    Tobi

  • 4. Data: 2003-02-11 12:28:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Okey Karol, moze w takim razie inaczej - ktora z tych odpowiedzi jest
    > poprawna i dlaczego?
    > I tak dziekuje za zainteresowanie ;)

    IMHO (-12%).

    Karol

  • 5. Data: 2003-02-11 12:40:33
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tobi" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > IMHO (-12%).

    I jeszcze uzasadnienie:

    spolka ma strate (licznik we wzorze jest ujemny, a mianownik jest const.).

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-11 12:47:10
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    dzieki za pomoc, szukajac w necie znalazlem odpowiedz ze im mniejsza wartosc
    tym gorzej, ale mialem watpliwosci czy to moze byc wartosc ujemna, wiec
    mialem rozterke miedzy -12 a 1,6 .
    czyli jesli dobrze rozumiem, -12 bedzie gdy np. zysk netto wyniesie x
    (dodatnia liczba) a kapital wlasny bedzie ujemny (no bo chyba zysk netto to
    ujemny nie moze byc, predzej wyniesie 0, czy dobrze rozumuje?
    I jeszcze jedno krotkie (ostatnie ;) pytanie, tez zwiazane z ROE i ROA - ale
    juz nie podam calego, wystarczy mi info czy aktywa zawsze musza byc wieksze
    od kapitalu wlasnego? bo z tego co wiem to tak, ale moze sa wyjatki, ze sa
    np. rowne???

    bardzo dziekuje za pomoc, jestem w tych sprawach lajkonikiem ;)

    Tobi

  • 7. Data: 2003-02-11 12:54:26
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2are3$km$1@atlantis.news.tpi.pl, Tobi <l...@p...fm>:

    > czyli jesli dobrze rozumiem, -12 bedzie gdy np. zysk netto wyniesie x
    > (dodatnia liczba) a kapital wlasny bedzie ujemny (no bo chyba zysk
    > netto to ujemny nie moze byc, predzej wyniesie 0, czy dobrze rozumuje?

    Zysk ujemny to strata i bywa taki czesto. Kapital natomiast raczej jest
    dodatni.

    Przyklad: kapital 100 mln, strata netto 12 mln, czyli zysk netto -12mln i
    Twoj wskaznik wynosi -12%.

    Tylko jeszcze zalezy dla kogo ma byc niekorzystne - bo np. dla konkurencji
    jest co innego korzystne, co innego dla samej spolki, a co innego dla
    klientow.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-02-11 12:56:28
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    > Tylko jeszcze zalezy dla kogo ma byc niekorzystne - bo np. dla konkurencji
    > jest co innego korzystne, co innego dla samej spolki, a co innego dla
    > klientow.
    > Robert

    Sluszna sugestia, bardzo dziekuje, szkoda ze to test bo moglbym taka
    ciekawostke wtracic ;)

    Tobi

  • 9. Data: 2003-02-11 12:59:00
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Tobi" <l...@p...fm> wrote in

> [...]
    > tego cienki jak niteczka ;)
    > bardzo wiec prosze o pomoc:
    > Ktora z podanych wartosci wskaznika ROE (zysk netto/kapital wlasny)

    Nie ta grupa. Zreszta - to sa podstawy analizy finansowej !
    Poczytaj tutaj :

    http://bossa.pl/analizy/fundamentalne/analiza/wskazn
    ikowa.html#plynnosci

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 10. Data: 2003-02-11 13:09:41
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ta grupa. Zreszta - to sa podstawy analizy finansowej !
    > Poczytaj tutaj :
    >
    > http://bossa.pl/analizy/fundamentalne/analiza/wskazn
    ikowa.html#plynnosci

    Czytuje te grupe regularnie i sadze ze nie jest tak zle z
    niekompatybilnoscia mojego pytania, a gdyby usunac inne NTG posty z bluzgami
    i trollami, to zostaloby pewnie 20%! Ale okey, nastepnym razem napisze cos o
    Lukasie i Mbanku ;)
    Dzieki za linka, zapoznam sie, przeszukalem juz spory kawalek polskiego netu
    w celu znalezienia odpowiedzi na inne testowe pytania i mam wszystko - wzory
    itd, tylko wlasnie takie teoretyczne sprawily mi problem bo nielatwo sie
    szuka w wyszukiwarce takich kruczkow nie majac podstaw ;(

    Tobi