  • 1. Data: 2007-08-13 19:29:17
    Temat: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do "wirtualnych" zastosowań
    Od: Marek Pieróg <u...@w...net>

    Witam,
    Post trochę z serii wyżalić się chce, trochę informacyjny i pytający ;>

    W trosce o swój portfel, bezpieczeństwo i spokój podczas snu
    zafundowałem sobie w multi ponoć super bezpieczną kartę do płatności
    internetowych i telefonicznych która to karta ponoć działa jak Visa
    Classic tylko, że jest prze(p/d)płacona czyli bezpieczna.
    W efekcie jak się okazało dostałem kawałek plastiku i kartkę której
    skuteczność jest średnia.
    Za bilety lotnicze zapłacić się nią nie dało. Swiss (akurat fantazja
    mnie poniosła na podróże przez Zurych ;) odrzucił z komentarzem, że musi
    być kredytowa (co okazało się oczywiście bzdurą bo debetowa VC z multi
    okazała się wystarczająco dobra).
    Pewien duży szwajcarski rejestrator domen również kartę odrzucił z
    ładnym komentarzem że prepaidów nie akceptują.
    Jedyne co działa to zasilanie nią PayPal'a i zakupy jakiś usług u
    naszych przyjaciół zza wielkiej kałuży u których to po obecnym kursie
    opłaca się wszystko kupować ;)

    Czy ktoś może mnie oświecić na jakiej podstawie te wirtualne karty są
    reklamowane jako bezpieczny odpowiednik Visa Classic i czy rzeczywiście
    czymś się od takowej różnią w sposobie autoryzacji? A może to tylko ja
    mam pecha, jestem nie kochany przez system bankowy / kartowy / jakiśtam?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Pieróg

  • 2. Data: 2007-08-13 19:41:28
    Temat: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Marek Pieróg <u...@w...net> napisał(a):
    formacyjny i pytający ;>

    > W efekcie jak się okazało dostałem kawałek plastiku i kartkę której
    > skuteczność jest średnia.

    Troche szczegolow.
    Co za karta - nazwa, jaki bank.

  • 3. Data: 2007-08-13 19:46:06
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    -------------

    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-08-13 19:55:31
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Marek Pieróg napisał(a):
> [...]
    > czymś się od takowej różnią w sposobie autoryzacji? A może to tylko ja
    > mam pecha, jestem nie kochany przez system bankowy / kartowy / jakiśtam?

    Eeee, niech zgadnę:

    1) wojna z ... terroryzmem (cokolwiek to oznacza ale jest modne)
    2) wojna ze spamem i przekrętami/przestępstwami
    (karta kredytowa może wydawać się rejestratorowi jedynym pewnym
    śladem do rzeczywistego nabywcy)

    Rafał

  • 5. Data: 2007-08-13 19:59:39
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    -------------
> [...]
    > internetowych i telefonicznych która to karta ponoć działa jak Visa
    > Classic tylko, że jest prze(p/d)płacona czyli bezpieczna.

    A masz racje - ucieklo mi to multi.

    Ciekawe jak z karta prepaid ING ?

    Przy netkarcie multi jest taka uwaga :"netk@rtą można dokonywać wyłącznie transakcji
    specjalnie oznaczonych jako MOTO (ang. Mail Order Telephone Order) lub EC (ang.
    Electronic Commerce) - MultiBank nie udzieli autoryzacji, jeżeli sklep, w którym
    kupujesz będzie próbował dokonać transakcji nie oznaczonej w ten sposób"
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/netkarta/

    mBank przy swojej ekarcie ostrzega, ze czesc punktow jej nie akceptuje.
    Teraz zobaczylem, ze multi rowniez podaje taki wykaz

    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/netkarta/
    sklepy_nieakceptujace/

    Przy karcie ing nic takiego nie widze - korzystal ktos z ich prepaida?

  • 6. Data: 2007-08-13 20:25:05
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

> [...]
    > transakcji
    > specjalnie oznaczonych jako MOTO (ang. Mail Order Telephone Order) lub EC

    Czasami centrum autoryzacji ogranicza transakcje moto dla danego
    posa/terminala wylacznie do kart kredytowych. Innym problemem jest to, ze
    terminal automatycznie przekazuje do banku informacje o takiej transakcji z
    informacja ze jest to kredytowa (brak mozliwosci manualnego okreslenia typu
    karty - ktora nie jest - stad odmowa autoryzacji.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 7. Data: 2007-08-13 20:26:32
    Od: ten <...@...org>

    Firma może nie chcieć sprawdzać obecność środków za jednym razem, przy
    obciążeniu bo mają tak nastawiony system transakcyjny. Przy autoryzacji
    im nic nie da, bo na skutek różnicy kursowej obciążenie może być większe
    niż cena zakupu karty i nie mogliby wtedy ściągnąć pieniędzy.

  • 8. Data: 2007-08-13 20:38:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > w którym
    > kupujesz będzie próbował dokonać transakcji nie oznaczonej w ten sposób"

    Innymi slowy, jesli sprzedawca wpisze numer karty z terminala tak,
    jakby mial ja w reku.

    Aczkolwiek czemu m.in. mBank nie akceptuje takich transakcji
    to ja nie mam pojecia. Moze boja sie transakcji z odczytem paska
    magnetycznego? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-08-13 20:58:18
    Od: Marek Pieróg <u...@w...net>

    Rafal Franczak pisze:

    > 1) wojna z ... terroryzmem (cokolwiek to oznacza ale jest modne)
    > 2) wojna ze spamem i przekrętami/przestępstwami
    > (karta kredytowa może wydawać się rejestratorowi jedynym pewnym
    > śladem do rzeczywistego nabywcy)

    Nie widzę specjalnie związku. To nie jest pre-paid bezimienny tylko
    normalny z Card Holder Name który da się wpisać który reklamowano jako
    bezpieczny zamiennik Visa Classic do MOTO. Nic nie mówili o tym, że
    zapewnia anonimowość transakcji ani brak możliwości zweryfikowania
    tożsamości posiadacza.

    BTW: Co bardzo ciekawe - swiss jednak dokonał blokady na kwotę jakiś 5
    PLNów na karcie przedpłaconej w celu weryfikacji czy numer jest
    poprawny. Ale samej transakcji już zrealizować nie potrafili.

    Bardzo mnie pocieszyła lista sklepów które mówią niet kartom wirtualnym
    podana przez jednego z odpowiadających w tym wątku. Wychodzi na to, że:
    - linie lotnicze generalnie wszystkie niet
    - zapłacić za bilet na prom? no wai
    - amazon? zapomnij

    Chyba powinni robić listy gdzie te karty DZIAŁAJĄ a nie na odwrót.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Pieróg

  • 10. Data: 2007-08-13 21:35:54
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Mon, 13 Aug 2007 22:26:32 +0200, ten wrote:

> [...]
    > im nic nie da, bo na skutek różnicy kursowej obciążenie może być większe
    > niż cena zakupu karty i nie mogliby wtedy ściągnąć pieniędzy.

    Hmm, to chyba nie tak. Firma może ściągnąć pieniądze niezależnie od tego,
    czy posiadacz karty dysponuje wystarczającymi środkami (limitem
    kredytowym), czy nie. Co najwyżej spowoduje to debet na koncie
    (przekroczenie limitu), ale to już wyłącznie problem posiadacza.

    Michał