  • 11. Data: 2007-08-13 22:21:29
    Temat: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > Aczkolwiek czemu m.in. mBank nie akceptuje takich transakcji
    > to ja nie mam pojecia. Moze boja sie transakcji z odczytem paska
    > magnetycznego? :-)

    Normalne moto robi sie jako sprzedaz - wpisuje dane karty i tyle... ale
    karty oznaczone jako "wirtualne" w wiekoszsci sa odrzucane - i trzeba je
    autoryzowac jako rejestracja, dzwonic po kod autoryzacji, itp (swoja droga
    nie zawsze wymagany). Tak wiec jesli sklep wstuka taka karte jako sprzedaz -
    dostaje odmowe - i trafia na liste banku jako sklep nie obslugujacy
    karty... - bo coz wymagac od handlowca w zagranicznym sklepie zeby dzwonil
    po kod autoryzacji - skoro kazda cywilizowana karta prepaidowa przechodzi
    normalnie...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 12. Data: 2007-08-13 22:38:04
    Temat: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do "wirtualnych" zastosowań
    Od: ten <...@...org>

    Czy karty przedpłacone zawsze są połączone z rachunkiem bankowym i musi
    się podpisywać na nie umowę z dowodem osobistym? Bo jeśli nie, to obawy
    sklepu są uzasadnione.

  • 13. Data: 2007-08-14 06:17:19
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr <piotr@centrum_.cz> napisał(a):

> [...]
    > po kod autoryzacji - skoro kazda cywilizowana karta prepaidowa przechodzi

    Wina ewidentnie lezy po stronie wystawcow kart, bo zamiast wprowadzic procedury
    umozliwiajace np. dopelnienie karty wirtualnej z konta, gdy platnosc jest wyzsza
    niz napelnienie karty, co moze wynikac z roznic kursowych lub wstepnej autoryzacji
    na nizsza kwote niz kwota do zaplaty, ida na latwizne i ograniczaja funkcjonalnosc
    kart.
    Wystarczyloby, gdyby w takich przypadkach do wlasciciela karty przychodzilby sms z
    opisem transakcji i zadaniem potwierdzenia w celu doladowania karty wirtualnej przez
    bank do wymaganej kwoty.

    Ciekawe, ze nikt jeszcze nie zglaszal podobnych problemow przy karcie prepad ING,
    ktora moze ewidentnie nie byc zwiazana z jakimkolwiek kontem. Moalo osob z niej
    korzysta czy tez identyfikuje sie ona w sposob "ukrywajacy" informacje o tym, ze
    jest prepaid?

    "4. Jakie transakcje mogę realizować za pomocą Karty VISA przedpłaconej?
    Za pomocą Karty VISA przedpłaconej możesz dokonywać tzw. płatności na odległość, to
    znaczy zapłaty za zakupy zrobione przez Internet, zamówienia telefoniczne i pocztowe
    (np. rezerwacje hotelowe). Dodatkowo Kartą VISA przedpłaconą możesz realizować
    transakcje bezgotówkowe, czyli płacić nią za towary i usługi na całym świecie -
    wszędzie tam gdzie akceptowane są płatności kartami VISA "

  • 14. Data: 2007-08-14 07:28:29
    Od: Marek Pieróg <u...@w...net>

    ten pisze:
    > Czy karty przedpłacone zawsze są połączone z rachunkiem bankowym i musi
    > się podpisywać na nie umowę z dowodem osobistym? Bo jeśli nie, to obawy
    > sklepu są uzasadnione.

    Akurat ta karta jest dostępna tylko dla posiadaczy konta w multi i jest
    z nim powiązana.

    Co do ewentualnych różnic kursu - hej nie jestem idiotą i nie
    "doładowuje" karty na styk po bieżącym kursie tylko zostawiam jakaś
    kilkuprocentową rezerwę na taki wypadek.

    --
    Pozdrawiam,
    MP

  • 15. Data: 2007-08-14 07:43:08
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Marek Pieróg <u...@w...net> napisał(a):

> [...]
    > "doładowuje" karty na styk po bieżącym kursie tylko zostawiam jakaś
    > kilkuprocentową rezerwę na taki wypadek.

    Znalazlem wyjasnienie na stronach mBanku, ktore rownoczesnie wyjasnilo mi, dlaczego
    prepaid ING nie ma powyzszych problemow (mozna nim placic rowniez w sklepach, w
    swyklych terminalach - obsluguje ich zapytania)

    "Jak każde nowatorskie rozwiązanie korzystanie z eKARTY jest czasem komplikowane
    przez niedostosowanie istniejącej struktury technicznej do nowych wymagań -istnieją
    punkty, które akceptując karty organizacji Visa Int. nie akceptują eKARTY.
    Generalnie spotykamy dwa główne powody takiej sytuacji:
    -otrzymane z wirtualnego punktu handlowego zapytanie ma format zwykłego zapytania -
    takiego jak otrzymujemy z bankomatów, supermarketów i sklepów działających w
    "fizycznym", niewirtualnym świecie. Takie autoryzacje musimy odrzucić, gdyż ze
    względów bezpieczeństwa eKARTĄ nie można dokonać transakcji niewirtualnych.
    -z wirtualnego punktu nie otrzymujemy zapytania autoryzacyjnego ponieważ punkt
    obsługuje tylko karty kredytowe, przy których autoryzacja nie jest konieczna.
    Często punkty takie wymagają jako dodatkowego potwierdzenia podania adresu, na który
    ma zostać przysłana faktura (tzw. adresu billingowego) lub przesłania faksem kopii
    dokumentów kupującego. Nawet po otrzymaniu tych danych punkt nie jest w stanie
    zweryfikować klienta, gdyż dla karty wirtualnej jedyną formą otrzymania zgody na
    dokonanie transakcji jest autoryzacja on-line u wydawcy (czyli w mBanku)."

    "Te problemy w większej skali dotyczą sklepów zagranicznych, które już wcześniej
    obsługiwały karty kredytowe i nie chcą, bądź nie mogą, dokonać zmian systemowych,
    które byłyby zgodne z regulacjami organizacji Visa. Naszym zdaniem nie doceniają w
    ten sposób rosnącego grona klientów - posiadaczy kart wirtualnych na całym świecie.
    Jednocześnie podtrzymują funkcjonowanie mniej bezpiecznych płatności - kartami,
    których można używać bez autoryzacji on-line, także w zwykłych sklepach i rozmaitych
    punktach usługowych."

  • 16. Data: 2007-08-14 07:51:33
    Od: Marek Pieróg <u...@w...net>

    Krzysztofsf pisze:

    > -z wirtualnego punktu nie otrzymujemy zapytania autoryzacyjnego ponieważ punkt
    > obsługuje tylko karty kredytowe, przy których autoryzacja nie jest konieczna.

    Moment czy oni próbują przez to powiedzieć, że są sklepy gdzie kredytowa
    Visa Classic zadziała, a debetowa VC nie?

    --
    Pozdrawiam,
    MP

  • 17. Data: 2007-08-14 08:01:42
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Marek Pieróg <u...@w...net> napisał(a):

    > Moment czy oni próbują przez to powiedzieć, że są sklepy gdzie kredytowa
    > Visa Classic zadziała, a debetowa VC nie?

    Trudno powiedziec.
    Sadze, ze jesli karta wypukla (jakakolwiek) umozliwia transakcje poprzez zelazko,
    to powinna rowniez przyjmowac inne transakcje nieautoryzowane elektronicznie.
    Przy zelazku chyba najpierw, po dotarciu papierow, obciazaja konto, a potem mozna
    najwyzej reklamowac juz zrealizowana transakcje, gdy sie ja zobaczy w necie czy na
    wyciagu.

  • 18. Data: 2007-08-14 08:14:19
    Od: ten <...@...org>

    Oni mówią o kartach wirtualnych jak e-karta mbanku. Co do kart
    przedpłaconych nie wiadomo. Zawsze mnie zastanawiało natomiast użycie
    kart visa classic debetowych w żelazku. Przecież sprzedawca ryzykuje że
    transakcja później nie przejdzie, czy też nie ryzykuje i powstanie
    niedozwolony debet?

  • 19. Data: 2007-08-14 08:23:57
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    ten <...@...org> napisał(a):

> [...]
    > kart visa classic debetowych w żelazku. Przecież sprzedawca ryzykuje że
    > transakcja później nie przejdzie, czy też nie ryzykuje i powstanie

    Na 99% niedozwolony debet - jak przy wyplacie z bankomatu mimo braku srodkow
    (czesto dane w bankomacie nie maja informacji o aktualnym stanie konta). Pomylisz
    sie, wyplacasz - i nie ma, ze "przeciez bankomat pokazywal , ze mam pieniadze" -
    tylko zostaje naliczona kara za przekroczenie limitu debetyowego.
    Kredytowa rowniez moze byc juz z wyczerpanym limitem w chwili dokonywania
    transakcji.

    Naturalnie jest to moje zdanie jako zwyklego uzytkownika - moze bankowcy na grupie
    maja inne zdanie?

  • 20. Data: 2007-08-14 11:29:20
    Od: Michał Gancarski <w...@-...tlen.pl>

    Dnia Mon, 13 Aug 2007 21:29:17 +0200, Marek Pieróg napisał(a):

    [...]

    > Czy ktoś może mnie oświecić na jakiej podstawie te wirtualne karty są
    > reklamowane jako bezpieczny odpowiednik Visa Classic i czy rzeczywiście
    > czymś się od takowej różnią w sposobie autoryzacji? A może to tylko ja
    > mam pecha, jestem nie kochany przez system bankowy / kartowy / jakiśtam?

    eKarta w mBanku. Podłączona do konta. Do tej pory nie miałem problemu z:
    - Paypalem
    - Amazonem
    - kilkoma tanimi liniami
    - wszelakimi polskimi księgarniami (choć tutaj już raczej robię mTranfer)
    - Handago
    - księgarniami z ebookami (ebooks.com, mobipocket.com)
    - Masaj

    Żadnych problemów, no.

    --
    Michał Gancarski - http://gancarski.com

    "Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false,
    and by the rulers as useful"