  • 31. Data: 2015-05-25 18:34:16
    Temat: Re: potwierdzenie zamkniecia rachunku
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 08:19, Miroo pisze:

    > IMHO miałeś tylko potwierdzenie złożenia wniosku o zamknięcie, a to nie
    > to samo.

    Owszem tak. To bylo potwierdzenie złożenia dyspozycji zamknięcia rachunku,
    z określeniem kiedy bank zamknie i jak zadysponowano środkami.
    Czyli trzeba było składać reklamację, że nie wykonali dyspozycji. :-)

  • 32. Data: 2015-05-25 18:38:16
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    > - ten bank to DB

    Przed wielu laty tam zaszedłem, ale obsługantka dała mi do zrozumienia,
    że konto w DB otwierają tylko świry (pomijając niewytłumaczalne wyjątki
    podpadające pod wymuszenia) gdyż obsługa tego konta jest raczej ;) dość
    droga -- bodajże było wówczas 7 pln miesięcznie.
    Po latach DB dawał modem. Mnie nie dał niczego, bo nie dopełniłem czegoś.

    > tak sobie myślę ze przesle poczta pisemko do DB z prośbą:
    > "w związku z zamknięciem rachunków bardzo prosze o pisemne
    > potwierdzenie braku występowania jakichkolwiek zaległości
    > finansowych wobec DB" -> no i zobaczymy...

    IMO to dobre rozwiązanie, choć i kosztowne (przesyłka kosztuje),
    i ryzykowne -- co wówczas, gdy bank konta nie zamknął i doliczy
    do salda opłatę za sporządzenie potwierdzenia, powołując się na
    pisemną dyspozycję klienta?

    ---
    Konto było (i chyba nadal jest) za darmo,
    karta debit tez była za free, ale od czasu jak banki uznały że trzeba
    znacznie wiecej zarabiac to zlikwidowałem
    obsługa konta przez internet (system transakcyjny) raczej pamięta lata 90'
    karta KK niby fajna, ale sposób potwierdzania autentyczności "podejrzanych"
    transakcji -> beznadziejny, może być bardzo drogi dla klienta choć nie bank
    zarabia.
    no i z powyższych powodów zamknąłem

    Konto chyba jednak już nie istnieje -> nie moge sie zalogować.
    pismo pójdzie
    marek

  • 33. Data: 2015-05-25 20:36:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > jeżeli bank konto zamknął to znaczy, że nie było na nim żadnych
    > zaległości, konta z saldem debetowym bank nie zamknie

    bezedura.

    umowa przestaje obowiązywać w momencie wypowiedzenia jej przez jedną ze
    stron.

  • 34. Data: 2015-05-25 20:38:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:
    > Moim zdaniem ważniejsze jest posiadanie potwierdzenia przyjęcia przez bank
    wypowiedzenia umowy.

    dokładnie.
    i tylko jako dowód, ze bank z treścią naszego oświadczenia o
    wypowiedzeniu umowy miał możliwość się zapoznać (czytaj nie zginęło na
    poczcie)

  • 35. Data: 2015-05-25 20:40:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > jeżeli na koncie masz jakieś zadłużenie i wyślesz rezygnację to bank go
    > nie zamknie tylko odpisze, że z takiego a takiego powodu konto nie może
    > być zamknięte lub prosimy o spłatę kwoty X i wtedy zamknięcie będzie
    > możliwe

    jeszcze raz.

    wypowiedzenie umowy o prowadzenie rachunku jest czynnością jednostronną.

    i zgoda drugiej strony czy też jakiekolwiek zaległości nie mają wpływu
    na fakt, ze umowa została wypowiedziana.
    fakt zaległości niejak ma się do niemożliwości wypowiedzenia umowy.

  • 36. Data: 2015-05-25 20:46:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" mjvq4v$oog$...@d...me

> [...]

    > i tylko jako dowód, ze bank z treścią naszego oświadczenia o wypowiedzeniu umowy
    miał możliwość się zapoznać (czytaj nie zginęło

    I nie została podmieniona po drodze. ;) Toż poczta daje jedynie
    potwierdzenie przesłania listu, nie zaś treści listu. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-05-25 21:34:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 20:36, witek pisze:

    > bezedura.
    >
    > umowa przestaje obowiązywać w momencie wypowiedzenia jej przez jedną ze
    > stron.

    to spróbuj SKUTECZNIE zamknąć konto, na którym są nierozliczone opłaty
    lub saldo debetowe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2015-05-25 22:17:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-25 o 20:40, witek pisze:

> [...]
    > na fakt, ze umowa została wypowiedziana.
    > fakt zaległości niejak ma się do niemożliwości wypowiedzenia umowy.

    to teoria czy praktyka?

    ostatnio przyszła klientka po kredyt, kiedyś tam wypowiedziała umowę
    konta, ale bank go nie zamknął z powodu opłat/zadłużenia

    adres do korespondencji nieaktualny więc listów/wezwań nie otrzymywała

    teraz już drugi miesiąc walczymy z wyprostowaniem tego, wpis w BR, BIK
    skopany przez bezumowny debet

    ww. wpłaciła spory zadatek, problemów się nie spodziewała, bo dochód ma
    b.ładny...teraz grozi jej utrata 10kzł, ponieważ zrobiła tak jak
    napisałeś...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 39. Data: 2015-05-26 01:36:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > to spróbuj SKUTECZNIE zamknąć konto, na którym są nierozliczone opłaty
    > lub saldo debetowe

    oczywiscie.

    Z dniem dzisiejszym wypowiadam umowę o prowdzenie rachunku bankowego nr
    prowadzonego w ..

    data i podpis.

    Własnie skutecznie wypowiedziałem umowę o prowadzenie rachunku bankowego.

    zakładając oczywiscie, ze bank "miał możliwość" z treścią mojego
    oświadczenia woli się zapoznać.
    czyli zaniosłem do banku lub wysłalem pocztą.

    W razie sporów czy dotarło dowód na dostarczenie do banku mile widziany.

  • 40. Data: 2015-05-26 02:13:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > to teoria czy praktyka?

    praktyka
    to że lemingi dają się doić i skaczą jak bank im zagra to nie moja wina.

    > ostatnio przyszła klientka po kredyt, kiedyś tam wypowiedziała umowę
    > konta, ale bank go nie zamknął z powodu opłat/zadłużenia

    jak wypowidziała umowę to umowa została wypowiedziana.
    Koniec kropka i nie ma po tym żadnego ale.

    > adres do korespondencji nieaktualny więc listów/wezwań nie otrzymywała
    >
    > teraz już drugi miesiąc walczymy z wyprostowaniem tego, wpis w BR, BIK
    > skopany przez bezumowny debet

    jak debet powstał przed wypowiedzeniem umowy to nalezało go spłacić.

    > ww. wpłaciła spory zadatek, problemów się nie spodziewała, bo dochód ma
    > b.ładny...teraz grozi jej utrata 10kzł, ponieważ zrobiła tak jak
    > napisałeś...

    jak wyżej.
    coś mi tu śmierdzi, że jednak coś było do zapłacenia. Co ma się nijak do
    faktu wypowiedzenia umowy.