  • Data: 2017-02-06 11:03:33
    Temat: Re: porzadki
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja miałem historię w tym typie z kontem walutowym w pekao. Założyli mi je przy okazji
    realizacji czeku z USA na 20$ - a było to jeszcze przed wprowadzeniem NRB, gdzieś w
    1998 albo 1999. I zapomniałem o tym - a z okazji wprowadzania NRB, chyba gdzieś koło
    2001-2002, pekao wymyśliło sobie właśnie takie porządki i podobno wysłało do
    wszystkich właścicieli "martwych" kont - w tym podobno do mnie, ale go nie dostałem,
    może dlatego, że już gdzie indziej mieszkałem - listy o tym, że te konta pozamykają.
    No i zamknęli - co ciekawe, nie powiedzieli mi o tym nic, gdy przyszedłem w 2003
    zamknąć złotówkowe.
    I gdzieś w 2013 sobie przypomniałem, że coś takiego miałem - i z obawą, czy nie mam
    jakiegoś długu (bo z kontem złotówkowym wyniosłem się z powodu wprowadzenia opłat)
    poszedłem do oddziału sprawę wyjaśniać - na szczęście udało mi się znaleźć wycia? z
    tego konta dolarowego, tak że miałem numer rachunku.
    Pani w komputerze takiego rachunku nie znalazła - bo chyba w obecnym systemie mają
    tylko rachunki NRB - i powiedziała, że mogę za 20zł dostać zaświadczenie, że z niczym
    pekao nie zalegam. Zgoda na tą "inwestycję" okazała się zyskowna - nie zapłaciłem
    tego, pani sprawdziła w papierowym archiwum że było takie konto, a te 20$ leży sobie
    od 12 lat na koncie technicznym oddziału i mogę sobie je przyjść wypłacić.
    Reasumując - dalej to wszystko będzie leżało w banku, ale bank musi zawiadomić gminę,
    a gmina "musi" odnaleźć spadkobierców - oczywiście jeśli właściciel umarł. Pytanie,
    czy w ustawie jest bat na banki - pewnie jest - oraz na gminę - pewnie nie.