  • 41. Data: 2003-08-18 18:44:31
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 18:02:08 +0200, Czarek Gorzeński pisze:

    > Raczej kilkunastu / kilkudziesięciu. A może nie chciało się jej po prostu
    > bawić co chwilę z POS-em? Skoro i dla niej i dla klienta tak wygodniej, to
    > w czym problem?

    A czy ja mówię że jakiś problem? Tylko mnie to trochę bawi ;-)

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 42. Data: 2003-08-18 19:41:24
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Mon, 18 Aug 2003 15:48:35 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Radosław> Napisałem wyżej.
    >
    > Ups, poszlo prywatnie ;-)
    >
    > Ale chciałem się zapytać czy w biznesie to nie chodzi o to by właśnie
    zdobyć
    > klienta?

    problem?

    Nalezy sie cieszyc, ze sklepy nie obciazaja nas jeszcze innymi
    "identyfikowalnymi" kosztami transakcji :-)

    Karol

  • 43. Data: 2003-08-18 19:44:49
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > mmmaslov> Ale moim zdaniem jest to samowola kierownika sklepu. Tego
    > mmmaslov> raczej umowa z akłajerem nie przewiduje...
    >
    > Ale i nie zabrania. Jeśli klient (dla akłajera) chce sobie ograniczyć sam
    > akceptowalność kart, to może.

    heeeeeeeeee ja chyba pojde testowac rozwiazanie Rossmann - AmEx :))))) na
    poziomie Ross-PolCard juz sprawdzone - teraz ciekawe co mi odpisze AmEx jak
    Ross znowu bedzie mi mowili ze od 20 PLN :)))))))

    --
    JaKi

  • 44. Data: 2003-08-18 20:10:04
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 20:40:28 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Jasne. I pamiętaj że klient też ma prawo wyboru ;-)

    I bardzo dobrze :). Będzie się głosowało nogami, a nie nakazami :]

  • 45. Data: 2003-08-18 20:10:49
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 20:42:25 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Na poważnie - okazuje się że pewne minima administracyjne są korzystne,
    > np. właśnie niedyskryminowanie płacących kartą.

    Dla kogo? :)

  • 46. Data: 2003-08-18 20:51:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 22:10:49 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > Dla kogo? :)

    Dla klienta. Bo to jest kasa klienta, on ją _łaskawie_ zostawia właśnie w
    tym sklepie. Dlatego to jest dla wygody _klienta_ sklepu, nie merchanta.

    Ciekawe kiedy sklepikarze zrozumieją że socjalizm w postaci sprzed '89 już
    się jednak skończył i teraz trzeba pamiętać kto _zostawia_ kasę w sklepie.

    A może to nieprawda? Może to biedne sklepy do całego interesu dokładają?

  • 47. Data: 2003-08-18 20:52:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 22:10:04 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > I bardzo dobrze :). Będzie się głosowało nogami, a nie nakazami :]

    Nakazami? Jakimi?

    A że sklep[1] głupi to już jego problem.

    Footnotes:
    [1] właściciel, prowadzący, kasjer - whatever

  • 48. Data: 2003-08-18 21:47:53
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Wojtek Pięcek napisal/a:

    > 'śmy'? ;-)

    ja w pełni akceptuję takie pomysły, że ktoś nie chce autoryzowac transakcji
    poniżej kilkudziesięciu złotych lub powyżej kilku tysięcy

    > Na poważnie - okazuje się że pewne minima administracyjne są
    > korzystne,
    > np. właśnie niedyskryminowanie płacących kartą.

    a dla kogo są korzystne? zwłaszcza na dłuższą metę?
    na krótką metę - dla kogoś kto właśnie nie ma gotówki i chce kupić gazetę -
    oszczędza czas.
    Ale sklepikarzowi obniża to zyski, jeżeli zostanie administracyjnie zmuszony
    do płacenia prowizji nawet ze stratą dla siebie, to po przekroczeniu pewnego
    progu likwiduje POS (co będzie prawdopodobnie niekorzystne dla większości
    ludzi, którzy znają jego "dziwactwo" (min. 50zł) i się do niego chcieli
    dostosować. Po przekroczeniu następnego progu - zwalnia ekspedientkę,
    jeszcze jeden próg - zamyka sklep i idzie na zasiłek. I nie twierdzę, że
    akurat ten bohater wątku tak zrobi - tylko uważam, że w wielkiej liczbie
    małych i trochę większych istniejących sklepików takie zjawisko da się
    zauważyć.

    Można oczywiście wprowadzić regulacje z drugiej strony - nakazać providerom
    pobieranie o wiele mniejszych prowizji - wtedy na krótką metę zyska sklep
    kosztem e-service itp. Tylko znowu - w dłuższym biegu dostępność POSów się
    "sama" ograniczy do naprawdę wielkich molochów.

    Mam do Ciebie pytanie na marginesie (jako, że przedstawiasz tu pogląd że
    "socjalizm w postaci sprzed '89 już się jednak skończył" - czy facet który
    sprzedaje na plaży lody z nadrukiem "Teraz tylko 2 zł" za 3 złote - to
    czasem nie jest spekulant?

    Pozdrawiam
    Zbiggy

  • 49. Data: 2003-08-18 21:58:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 23:47:53 +0200, "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > ja w pełni akceptuję takie pomysły, że ktoś nie chce autoryzowac transakcji
    > poniżej kilkudziesięciu złotych lub powyżej kilku tysięcy

    Ale kto to jest wspomniane 'śmy'? ;-)

    > a dla kogo są korzystne? zwłaszcza na dłuższą metę?

    Szczerze - sądzę że dla mnie, dla klienta jest korzystne. Na długą metę.

    Zobacz jak wygląda dzisiaj swiat POSów gdzie za operację płacisz (poczty i
    inne takie) - jest żaden.

    > Ale sklepikarzowi obniża to zyski, jeżeli zostanie administracyjnie zmuszony
    > do płacenia prowizji nawet ze stratą dla siebie, to po przekroczeniu pewnego

    O rany, to niech odda posa. Jeśli zrobi to więcej niż jeden to może ktoś tam
    na 'górze' to zauważy.

    > progu likwiduje POS (co będzie prawdopodobnie niekorzystne dla większości
    > ludzi, którzy znają jego "dziwactwo" (min. 50zł) i się do niego chcieli
    > dostosować. Po przekroczeniu następnego progu - zwalnia ekspedientkę,

    LOL! Zaraz udowodnisz że przez VISA updało w ubiegłym roku tyyyle sklepów.

> [...]
    > akurat ten bohater wątku tak zrobi - tylko uważam, że w wielkiej liczbie
    > małych i trochę większych istniejących sklepików takie zjawisko da się

    Czekaj czekaj - i to wszystko z powodu posa? To niech ustawi TAKIE ceny aby
    nie zbankrutować.

> [...]
    > kosztem e-service itp. Tylko znowu - w dłuższym biegu dostępność POSów się
    > "sama" ograniczy do naprawdę wielkich molochów.

    Kto to jest provider? Bank? Akceptant? Organizacja płatnicza? Pytam
    poważnie, bo chyba niektórzy mylą pojęcia.

> [...]
    > "socjalizm w postaci sprzed '89 już się jednak skończył" - czy facet który
    > sprzedaje na plaży lody z nadrukiem "Teraz tylko 2 zł" za 3 złote - to

    Po pierwsze - jeśli są chętnie, to dlaczego nie? ;-)
    Po drugie - kiedyś miałem podobną dyskusję w mojej starej pracy, gdzie (w
    bufecie) napoje były sprzedawane w istotnie większej ceni niż w
    sklepie. Wniosek był prosty - podobnie jak w barze płacisz za obsługę, tutaj
    płacisz za (w pewnym sensie) obsługę również.

    Nie uważasz że zawsze ważne 'teraz tylko za 2 zł' to by była słynna cena
    umowna?

    --
    Wojtek, w dobrym humorze po '07 zgłoś się' ;-)

  • 50. Data: 2003-08-18 22:20:32
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Wojtek Pięcek napisal/a:

    > Ale kto to jest wspomniane 'śmy'? ;-)

    wszyscy "gęgacze" którzy smucą na grupie, że im pan nie sprzedał mleka na
    kartę ;)

    > Szczerze - sądzę że dla mnie, dla klienta jest korzystne. Na długą
    > metę.

    Bo nie potrafisz uruchomić wyobraźni na tyle, żeby zobaczyć świat taki, jaki
    by był, gdyby było mniej administracji i więcej konkurecji

    > Zobacz jak wygląda dzisiaj swiat POSów gdzie za operację płacisz
    > (poczty i inne takie) - jest żaden.

    akurat poczta jest państwowa i im nie zalezy, więc to nie jest dobry
    przykład. Lepszy byłby, gdyby realizowano przetargi na dotacje i funkcje
    spełniane dzisiaj przez pocztę.

    > O rany, to niech odda posa.

    i już pojawia się niedogodność dla 99% klientów, którzy nie robią "halo" z
    progu 50zł

    > Jeśli zrobi to więcej niż jeden to może
    > ktoś tam na 'górze' to zauważy.

    Raczej ktoś tam na górze przymknie oko. A może nie, i oleje krnąbrnego
    sklepikarza? Wtedy 99% płacących tam wcześniej kartami ma prawo zlinczować
    "pieniacza" :))

    > LOL! Zaraz udowodnisz że przez VISA updało w ubiegłym roku tyyyle
    > sklepów.

    nie mam danych do przeprowadzenia takiego dowodu, ale dałoby się chyba
    gdzieś znaleźć przynajmniej o ile wzrasta bezrobocie wraz ze wzrostem
    obciążeń biznesu.

    > Czekaj czekaj - i to wszystko z powodu posa? To niech ustawi TAKIE
    > ceny aby nie zbankrutować.

    wtedy będzie miał wyższe ceny niż sąsiad i jeszcze szybciej trafi na łączkę
    ;))

    > Kto to jest provider? Bank? Akceptant? Organizacja płatnicza? Pytam
    > poważnie, bo chyba niektórzy mylą pojęcia.

    nie znam się :P - pewnie aquirer ale chyba każdy w tym łańcuszku coś skubie,
    więc cały ten łańcuch nazwę "providerem systemu do rozliczeń
    bezgotówkowych".

    Zbiggy