  • 51. Data: 2003-08-18 22:29:42
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Czekaj czekaj - i to wszystko z powodu posa? To niech ustawi TAKIE ceny
    aby
    > nie zbankrutować.

    Wlasnie :-)

    Uczepilismy sie tych POSow i prowizji za transakcje tak jakby "sklep" nie
    mial "stalych kosztow".
    Jest obrot to placi. Nie ma obrotu to nie placi (pomijam oplate za dzierzawe
    jezeli istnieje) prowizji za POSa.
    Jak rozlozymy dzialalnosc "sklepu" na czynniki pierwsze, to sie okaze, ze
    powinnismy jeszcze placic za prąd zuzyty podczas kazdej transakcji, prowizje
    za "wplate gotowki do banku", za papier do paragonow (*), faktur....
    A tu w kółko prowizja i prowizja. Jak nie ma biznesu to niech wywali tego
    POSa na smietnik i nie zawraca ludziom gitary.

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    (*) Spotkalme kiedys goscia, ktory specjalny papier do drukowania faktur
    kupowal, tak zeby nie drukowac płachty A4 jak klient kupuje jedna bułeczkę.

  • 52. Data: 2003-08-18 22:55:41
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Tue, 19 Aug 2003 00:20:32 +0200, "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > wszyscy "gęgacze" którzy smucą na grupie, że im pan nie sprzedał mleka na
    > kartę ;)

    Zaraz, kto chce tej wolności? Jeśli wolność, to ja będę narzekał na takie
    buraki. Zawsze.

    > Bo nie potrafisz uruchomić wyobraźni na tyle, żeby zobaczyć świat taki, jaki
    > by był, gdyby było mniej administracji i więcej konkurecji

    Jakiej administracji? Jakiej konkurencji?

    Czy bank może otworzyć każdy? Każdy, kto zapewni że kasa jest
    bezpieczna. Organizację płatnicza i akceptanta też - o jakiej administracji
    mówisz?

    Pamiętasz cały czas że cały ten ciąg obraca gotówką, prawda?

    > akurat poczta jest państwowa i im nie zalezy, więc to nie jest dobry
    > przykład. Lepszy byłby, gdyby realizowano przetargi na dotacje i funkcje
    > spełniane dzisiaj przez pocztę.

    Cytuje: 'mniej administracji'. A te przetargi to co?

    > i już pojawia się niedogodność dla 99% klientów, którzy nie robią "halo" z
    > progu 50zł

    No i? Przecież mu nie każe go trzymać. Jak ktoś mi robi problemy to dlaczego
    ja mam go przytulać do piersi i śpiewać kołysankę, dodając 'na pochybel
    epi!'? Skoro za rogiem przyjmą mi za te 10zł kartą i jeszcze nazywają się
    sklepem polskim (marcpol).

    > Raczej ktoś tam na górze przymknie oko. A może nie, i oleje krnąbrnego
    > sklepikarza? Wtedy 99% płacących tam wcześniej kartami ma prawo zlinczować
    > "pieniacza" :))

    _pójść_ sobie. Rozumiesz? ;-)

    > nie mam danych do przeprowadzenia takiego dowodu, ale dałoby się chyba
    > gdzieś znaleźć przynajmniej o ile wzrasta bezrobocie wraz ze wzrostem
    > obciążeń biznesu.

    Obciążen? Ciekawa teza. Czy jak po drugiej stronie ulicy otworzy inny
    człowiek sklep, oferując to samo ale tańsze lub lepsze to też nazwiesz to
    _obciążeniem_? I może on powinien większy podatek płacić?

    A może on jest po prostu qhcn[1] że nie umie konkurować?

    > wtedy będzie miał wyższe ceny niż sąsiad i jeszcze szybciej trafi na łączkę
    > ;))

    Czyli i tak i tak winien pos. Genialnie proste. Proponuje wystawić visie
    rachunek, najlepiej bez możliwości chargebacka.

    > nie znam się :P -

    A więc Panie Heniu, na tym polega problem ;-)

    Wiesz chociaż ile te 'obciążenie biznesu' z okazji posiadania posa kosztuje?
    Tak w praktyce, bo opłatę 50zł miesięcznie za posa +%%%y od transakcji to ja
    znam, ale mi chodzi właśnie abyś mi powiedział że 20% z zysku sklepu to są
    opłaty za 'całego tego posa'. Bo ja mam podejrzenie że najłatwiej powiedzieć
    że cała wina to daleko za kałużą, a nie ze ja jestem bqjłbx[2].

    > pewnie aquirer ale chyba każdy w tym łańcuszku coś skubie, więc cały ten
    > łańcuch nazwę "providerem systemu do rozliczeń bezgotówkowych".

    A opłatom jakie nasze ukochane państwo pobiera od tegoż sklepu jeszcze się
    nie zajmowałeś? ;-) Bo to dopiero może być ciekawa kalkulacja.

    Footnotes:
    [1] rot13

    [2] j/w

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 53. Data: 2003-08-18 22:57:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Tue, 19 Aug 2003 00:29:42 +0200, Karol pisze:

    > A tu w kółko prowizja i prowizja. Jak nie ma biznesu to niech wywali tego
    > POSa na smietnik i nie zawraca ludziom gitary.

    Amen.

    A i ruch na pbb by zmalał ;-)

  • 54. Data: 2003-08-18 23:01:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) writes:

    > Dla klienta. Bo to jest kasa klienta, on ją _łaskawie_ zostawia właśnie w
    > tym sklepie. Dlatego to jest dla wygody _klienta_ sklepu, nie merchanta.

    To nie tak. To, by karty np. VISA byly akceptowane, i to bez ponoszenia
    przez klienta dodatkowych kosztow, jest korzystne w pierwszym rzedzie
    dla VISA. Jako ze sklep tak w ogole chce karty akceptowac, to musi sie
    zgodzic na te podstawowe warunki. Tresc umow niby jest poufna, ale
    wiadomo, ze VISA wymaga od acquirerow, by ci wymagali tego od
    merchantow.

    Tak wiec nie trzeba tu zadnego socjalizmu ani kapitalizmu, wystarczy
    zwykle wywiazywanie sie z zawartych umow. Naturalnie dobrze byloby
    sprawdzic, czy nie ma w tych umowach jakichs wyjatkow, niestety moze
    byc z tym problem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 55. Data: 2003-08-19 08:44:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Pięcek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Dla klienta. Bo to jest kasa klienta, on ją _łaskawie_ zostawia właśnie w
    > tym sklepie. Dlatego to jest dla wygody _klienta_ sklepu, nie merchanta.

    W efekcie klient, który nie chce użyć karty finansuje tego, kto karty
    używa.

    > Ciekawe kiedy sklepikarze zrozumieją że socjalizm w postaci sprzed '89 już
    > się jednak skończył i teraz trzeba pamiętać kto _zostawia_ kasę w sklepie.

    Wtedy, kiedy skończą się zakazy i nakazy.

    --
    ___________ (R)

  • 56. Data: 2003-08-19 09:49:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    19 Aug 2003 01:01:16 +0200, Krzysztof Halasa pisze:

    > To nie tak. To, by karty np. VISA byly akceptowane, i to bez ponoszenia
    > przez klienta dodatkowych kosztow, jest korzystne w pierwszym rzedzie
    > dla VISA.

    W rozważaniach nie dotykaliśmy na razie visy jako takiej. Oczywiście, dla
    visy jest to korzystnej bardzo, to jest główny motor działania.

    > Jako ze sklep tak w ogole chce karty akceptowac, to musi sie zgodzic na te
    > podstawowe warunki. Tresc umow niby jest poufna, ale wiadomo, ze VISA
    > wymaga od acquirerow, by ci wymagali tego od merchantow.

    100% prawda.

    > Tak wiec nie trzeba tu zadnego socjalizmu ani kapitalizmu, wystarczy
    > zwykle wywiazywanie sie z zawartych umow.

    Ale umowy są najważniejsze. Jednak ja chciałem zwrócić uwagę na fakt że nikt
    sklepu nie zmusza (poza "niewidzialną ręką rynku") do posiadania posa.

    A jeśli chodzi o zaplątany socjalizm - mam wrażenie że dobrze wiesz o co mi
    chodzi, niemniej jednak dodam - to jest mechanizm którym się nie da
    sterować, który powinien w miarę swobodnie się rozwijać/ewoluować. Stąd
    właśnie pewne minimalne warunki których nie dawał s.

    > Naturalnie dobrze byloby sprawdzic, czy nie ma w tych umowach jakichs
    > wyjatkow, niestety moze byc z tym problem.

    znaczy organizacja<->akceptant czy akceptant<->merchant?

    A nawet jeśli są - mamy jakiś wpływ? Poza nogami?

  • 57. Data: 2003-08-19 10:42:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) writes:

    > Ale umowy są najważniejsze. Jednak ja chciałem zwrócić uwagę na fakt że nikt
    > sklepu nie zmusza (poza "niewidzialną ręką rynku") do posiadania posa.

    Naturalnie. To nie kasa fiskalna.
    Tyle ze niektorzy sprzedawcy chcieliby klienta, ktory ma duzy limit na
    karcie, ale zeby ten zaplacil gotowka. A to tak nie ma.

    > znaczy organizacja<->akceptant czy akceptant<->merchant?

    Organizacja - akceptant najpierw, bo to jest warunkiem dla akceptant-sklep.
    Wiem, ze zasady np. w USA i Europie sie troche roznia (zarowno technicznie,
    np. AVS, jak i formalnie - np. odpowiedzialnosc klientow za fraudy), ale
    chyba te podstawowe sa wszedzie takie same.

    Naturalnie acquirer chcialby miec mozliwosc robienia jak najwiekszych
    wyjatkow dla merchantow, bo wtedy jest bardziej konkurencyjny, ale raczej
    nie widze mozliwosci, by mogl to robic oficjalnie niezgodnie ze
    zobowiazaniami wobec VISA itp.

    > A nawet jeśli są - mamy jakiś wpływ? Poza nogami?

    "Nogi" moga miec zreszta najwieksze znaczenie. Bez nich nie byloby w ogole
    kart. Poczta ma monopol i np. ja korzystam z nich tylko w zakresie uslug
    objetych monopolem - moglbym np. kupowac u nich koperty i inne takie,
    ale w sklepie moge zaplacic karta.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 58. Data: 2003-08-19 10:43:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > W efekcie klient, który nie chce użyć karty finansuje tego, kto karty
    > używa.

    Nie, jeden klient nie przekazuje drugiemu pieniedzy raczej. Co najwyzej
    sklep zarabia raz lepiej a drugi raz gorzej. Takie jest zycie, akurat
    karty robia tu najmniejsza roznice.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 59. Data: 2003-08-19 15:51:12
    Od: "Na Statoil" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych napisał:3038116.TH3xG9pG9V@phoenix...

    > Jak na Orbis 50 zł to niedużo. U nas w lokalnym dużym markecie (nie jest to
    > w żadnym wypadku hipermarket, bo dwoma wózkami nie można się minąć) jest
    > wielka tablica "w okresie wzmożonych kolejek płatności kartą powyżej 20 zł".
    > Każdy widzi, nie każdemu się podoba, ale jest ok.

    Mi bardzo często się zdarza kupować na Statoil paliwo i papierosy, a że paliwo
    idzie na fakturę a papierosy nie - są to dwie oddzielne operacje (dwa razy
    karta w posie). Stąd pierwsza operacja za ok. 150zł, druga za 6zł (sic!) i nikt
    nie robi mi problemów, a biorąc pod uwagę średnią marżę na papierosach w
    wysokości 11% i średnią prowizję od operacji bezgotówkowej w wysokości 2zł
    Statoil trochę :) do tego interesu dokłada. Niemniej jednak jak już wspomniałem
    nigdy nie zdażyło się aby ktoś odmówił mi takiej operacji.

  • 60. Data: 2003-08-19 15:51:35
    Od: "Na Statoil" <p...@p...onet.pl>