  • 31. Data: 2003-08-18 13:41:08
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 09:33:07 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Radosław> A co się dziwić... znajomy mówił, że całość obsługi, dzwonienie,
    czekanie,
    > Radosław> ponowne dzwonienie, czekanie, odrzucenie, bo coś-tam, coś-tam
    powoduje, że
    > Radosław> najchętnie całe go karciane g***** wyrzuciłby w p*****.
    >
    > Tylko dlaczego tego jeszcze nie zrobił, co? ;-)

    Napisałem wyżej.

  • 32. Data: 2003-08-18 13:42:15
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 09:36:29 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,

    > Radosław> Słusznie. Ale powinien mieć wolność obciążenia też klienta płacenia
    prowizją :)

    > A to, przepraszam, dlaczego? Jakieś argumenty czy kolejne Głębokie Przekonanie?

    Ponieważ mamy wolność zawierania umów.
    Jak się klientowi to nie podoba, to może przecież nie przychodzić do tego
    sklepu, przymusu płacenia kartą ani chodzenia do konkretnych sklepów nie ma.

  • 33. Data: 2003-08-18 13:48:35
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Radosław> Napisałem wyżej.

    Ups, poszlo prywatnie ;-)

    Ale chciałem się zapytać czy w biznesie to nie chodzi o to by właśnie zdobyć
    klienta?

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 34. Data: 2003-08-18 13:52:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Radosław> Ponieważ mamy wolność zawierania umów.
    Radosław> Jak się klientowi to nie podoba, to może przecież nie przychodzić do
    tego
    Radosław> sklepu, przymusu płacenia kartą ani chodzenia do konkretnych sklepów
    nie ma.

    Hm. No właśnie. Jeśli się sklepowi nie podoba umowa na obsługę kart visa[1] czy
    innego mastercard niech wyda własną i nazwie ją powiedzmy 'karta metale
    nieżelazne' i niech ją sobie akceptuje. Przecież jest wolność wyboru, nie
    musi brać od akceptantów dostępnych na polskim rynku!

    He, to w sumie się z Tobą zgadzam ;-)

    Footnotes:
    [1] która to visa wymusza aby płatności kartą [2] aby nie dyskryminować tak
    płacących.

    [2] transakcja bezgotówkowa

  • 35. Data: 2003-08-18 14:49:13
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > Po to, aby klienci nie poszli do konkurencji na przyk=B3ad. Nawet jak =
    > wi=EAcej
    > straci na ca=B3ej zabawie z potwierdzaniem, to mo=BFe par=EA razy w =
    > ko=F1cu zarobi.
    > Dlatego si=EA w tym g=F3wnie babraj=B1...

    Ano właśnie. Bo przyjmowanie płatności kartami wpływa na większą sprzedaż.
    Oczywiście jest to jakiś tam koszt, który sprzedawca musi sobie skalkulować,
    ale gdyby zwiększone obroty nie rekompensowały większego kosztu, to by w
    płatności karciane nie wchodził. Tymczasem niektórzy sprzedawcy chcieli by
    mieć ciastko i zjeść ciastko - obwiesić się emblematami kart jak choinka i
    tym przyciągnąć klietów, a potem odmawiać autoryzacji karcianych pod byle
    pretekstem. Moim zdaniem to jest nieuczciwe.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 36. Data: 2003-08-18 15:12:54
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 15:48:35 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Radosław> Napisałem wyżej.
    >
    > Ups, poszlo prywatnie ;-)
    >
    > Ale chciałem się zapytać czy w biznesie to nie chodzi o to by właśnie zdobyć
    > klienta?

    Ale sklepowi może na niektórych nie zależeć. Przecież to nie nasz problem :)
    Jeśli sklep chce obciążać klienta i go o tym poinformuje... to w czym problem?

  • 37. Data: 2003-08-18 16:02:08
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Wojtek Piecek wrote:
    > Tomasz> Właścicielka pensjonatu, w którym wynajmowałem pokój bez
    > Tomasz> problemu przyjęła płatność kartą tyle, że wcześniej ustaliliśmy
    > Tomasz> że zbije rachunek za pokój + wszystkie rachunki z restauracji do
    > Tomasz> jednego i jedną transakcją obciąży kartę na koniec. Dla mnie to
    > Tomasz> było nawet wygodniejsze, więc nie protestowałem, ale babeczka
    > Tomasz> twardo twierdziła że tak się jej bardziej opłaca.
    > Bo zaoszczędziła koszt jednego impulsu telefonicznego? ;-)

    Raczej kilkunastu / kilkudziesięciu. A może nie chciało się jej po
    prostu bawić co chwilę z POS-em? Skoro i dla niej i dla klienta tak
    wygodniej, to w czym problem?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 38. Data: 2003-08-18 18:27:11
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Wojtek Piecek napisal/a:

    > Jak ktoś nie umie skalkulować kosztów operacyjnych na prowadzenie
    > takiego biznesu to niech się zajmie czymś pożytecznym, np. grabieniem
    > liści (na jesieni), odśnieżaniem (zima idzie), zrywaniem plakatów
    > powyborczych (co jakiś czas są jakieś), podlewaniem kwiatów (to w
    > lecie). Nikt nie zmusza do posiadania POSa.

    dlatego tak dobry jest wolny rynek a nie dyrektywy UE: niech będą sklepy, w
    których nie wolno kupować za mniej niż 20zł, niech będą takie do których
    psów wprowadzac nie wolno, niech będą wreszcie takie, gdzie łysych nie
    wpuszczają - a o wszystkim niech decyduje właściciel.
    I nie metodą administracyjną, mnożeniem dyrektyw, tylko *nogami* z nimi się
    policzyć powinniście.

    Zbig

  • 39. Data: 2003-08-18 18:40:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 17:12:54 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > Ale sklepowi może na niektórych nie zależeć. Przecież to nie nasz problem :)
    > Jeśli sklep chce obciążać klienta i go o tym poinformuje... to w czym problem?

    Jasne. I pamiętaj że klient też ma prawo wyboru ;-)

  • 40. Data: 2003-08-18 18:42:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 20:27:11 +0200, "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > I nie metodą administracyjną, mnożeniem dyrektyw, tylko *nogami* z nimi
    > się policzyć powinniście.

    Na poważnie - okazuje się że pewne minima administracyjne są korzystne,
    np. właśnie niedyskryminowanie płacących kartą.