    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: podatek od zysk?w pytanie
    Date: Mon, 13 Jul 2009 10:24:59 +0200

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > dzieki,
    >
    > czy z punktu optymalizacji podatkowej (jeśli założyć że KGHM zaliczy jutro
    > spadek rzedu dywidendy) lepiej jest sprzedać i odkupic po dywidendzie...
    > bo koszty transakcyjne nie wyniosą chyba 19%...
    > Zaliczamy strate na kapitale, której nie można zniwelowac zyskiem z
    > dywidendy...
    >
    > george

    To po co ta cała operacja, jak się zastanawiasz czy wyjdziesz na zero. Ja
    jestem krótkoterminowym handlarzem. Nigdy nie kupowałem akcji ze względu na
    dywidendę. Jeżeli dywidenda wpadła, to dobrze, jak nie, to nie. Nie mam
    rozwiązanych Twoich dylematów. Jak myślisz, że akcje będą tanieć to
    powinieneś sprzedać, a jak sądzisz, że będą rosnąć to trzymaj. Dywidenda to
    ostatni czynnik, który bym brał pod uwagę. Mój pogląd na optymalizacje
    podatku giełdowego jest taki, że staram się go maksymalizować. Jak grozi mi,
    że podatku nie zapłacę to martwię się bardzo. Ale ja jestem państwowiec.
    Wiesz, solidarność społeczna - te sprawy. Ideowiec ze mnie.