  • Data: 2009-07-13 11:32:11
    Temat: Re: podatek od zysk?w pytanie
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:h3er0t$ne4$1@inews.gazeta.pl...

    > To po co ta cała operacja, jak się zastanawiasz czy wyjdziesz na zero. Ja
    > jestem krótkoterminowym handlarzem. Nigdy nie kupowałem akcji ze względu
    > na
    > dywidendę. Jeżeli dywidenda wpadła, to dobrze, jak nie, to nie. Nie mam
    > rozwiązanych Twoich dylematów. Jak myślisz, że akcje będą tanieć to
    > powinieneś sprzedać, a jak sądzisz, że będą rosnąć to trzymaj. Dywidenda
    > ostatni czynnik, który bym brał pod uwagę. Mój pogląd na optymalizacje
    > podatku giełdowego jest taki, że staram się go maksymalizować. Jak grozi
    > mi,
> [...]

    nie bardzo wiem o czym mówisz z tym zerem...

    załóżmy że jutro bedzie dół o 11,68 ( wartosć dywidendy) oraz założmy dla
    uproszczenia ze masz stratę z 2008 wynoszącą 1168 pln i posiadasz teraz 100
    akcji kghm.

    co robisz ?
    a) sprzedasz dziś zaliczasz wiec zysk względem "jutra" wynoszący 100 * 11.68
    = 1168 którym rozliczysz stratę z 2008. Podatek do zapłacenia 0.00 ( pominmy
    dla uproszczenia te 50% rozliczen strat z danego roku).

    b) czekasz do jutra, zaliczasz strate 11,68 oraz dostajesz netto 11,68 *
    0,81 = 9,22 * 100 = 946 pln.

    jak dla mnie jest spora różnica pomiedzy 946 zysku sumowanego ze stratą z
    2008 (1168) = -222 pln w przypadku a) a 0.00 pln w przypadku b) (podatek
    należny 0,00).

    mam nadzieje że teraz jest jasne.
    george