  • Date: Thu, 09 Oct 2003 14:42:02 +0200
    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: {pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą

    Dnia 03-10-09 10:08, Użytkownik Dave napisał:
    > Wg mnie pochwala ING nalezy sie w ogole za pomysl kart przedplaconych - sa to
    > najtansze karty na rynku, w dodatku Maestro, z bezplatnym dostepem do sieci
    > bankomatow ING i bez koniecznosci posiadania konta. Sadze ze to przyszlosc w
    > ogole kart platniczych. Ja tam wole karte od konta ktore z reguly kosztuje
    > sporo. A jak ktos sie uprze to moze nawet zlecic przelewanie wyplaty na karte
    > Maestro prepaid :-)

    nie do końca jest tak z tym kontem, jak wszyscy piszą. Przy zakupie
    karty tzw. "przedpłaconej" zakładasz sobie konto, może nie zdając sobie
    nawet z tego sprawy. Co więcej, konto to może egzystować nawet bez karty
    (po jej zastrzeżeniu). I na to konto (nie na kartę) przelewasz
    pieniadze, które możesz potem wykorzystać przy pomocy karty.

    Jakie skutki prawne może za soba pociągać posiadanie konta, np. przy
    debecie, jeżeli taki się uda komuś zrobić, to nie wiem.

    A sama idea i wykonanie przez ING jest świetne. Używałem w Polsce i za
    granicą, zastrzegałem po kradzieży, wypłacałem środki z *konta* po
    kradzieży karty (nie wzięli 5 zł za wypłatę, nie wiem, czy przez
    nieuwagę, czy robią tak w przypadku wypłaty po zastrzeżeniu karty),
    kupiłem nową, zamiast portmonetki noszę kawałek plastiku z małym limitem
    (tyle ile na koncie).

    andy_nek