  • Data: 2003-10-10 15:56:33
    Temat: Re: {pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą PODRÓZNIK
    Od: "blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Pliku 10 banknotow 10-dolarowych? Takie to ja mam bez wymieniania.
    > Pliku 100 banknotow 100-dolarowych? Wole jednak placic karta na biezaco,

    przypomniał mi sie wczorajszy news z radia zet - na ich stronach mozna
    zobaczyc nową kolorową 20-dolarówkę.
    http://www.radiozet.pl/wiadomosc.html?wid=1584476&ka
    t=130%2C131%2C132&katn=&widn=Nowa+%22dwudziestka%22
    *** blad ***

    A oto co o niej piszą:
    "Wchodzi do obiegu nowy - "wielokolorowy" - banknot o nominale dwadzieścia
    dolarów.
    "Dwudziestka" zachowuje dotychczasowe wymiary. Na jednej stronie pozostanie
    portret siódmego prezydenta USA Andrew Jacksona, a na drugiej widok Białego
    Domu. Dominować będą jak do tej pory kolory zielony, biały i czarny. Tło
    wokół głowy Jacksona staje się natomiast blado-pomarańczowe, na lewo od
    niego pojawia się niebieski orzeł, a cyfra 20 w prawym dolnym rogu z
    zielonej zamieni się w żółtą. Na drugiej stronie wokół widoku Białego Domu
    rozrzucone maleńkie cyfry "20" również żółtego koloru."
    (...) "Nowe banknoty o nominałach 50 i 100 dolarów mają wejść do obiegu w
    2004 i 2005 roku. Stare pozostaną w użyciu, aż do wyczerpania. W przyszłości
    Stany Zjednoczone będą odnawiać swoje znaki pieniężne co 7-10 lat."