  • Data: 2003-10-11 22:17:58
    Temat: Odp: {pochwała} Bankś Śląski za kartę przedpłaconą PODRÓZNIK
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
    > Czyli zgadzasz się z nami: jeżeli ktoś wybiera się za granicę powinien
    > wziąć jakąś kartę. A jeżeli nie ma ROR-u, to najszybciej otrzyma ją w ING
    i to
    > bez zakładania ROR-u.
    widzę, że rozgorzała dyskusja. a ja jedynie chciałem powiedzieć, że jadą cna
    Ukraine nie wiedziałem jakiego poziomu cen sie spodziewać - czy wydam 500
    czy 1000 zeta w ciagu 2 tygodni ( wydałem 700).
    Czyli z jednej strony - jako osoba nie lubiąca mieć gotówki przy sobie -
    chciałem jej mieć jak najmnije (czyli równowartość 500 zeta) z drugiej
    jakoosoba z róznymi rzeczami majaca do czynienia chciałęm miec rezerwę
    (czyli dostęp w sumie do powiedzmy co najmniej 1200 zeta). Jak widac trduno
    miec przy sobie na raz nie więcej niż 500 i nie mniej niż 1200.
    Kart do rachunków bankowych... mają dwie wady (niezaleznie czy LUKAS, czy
    PKO BP czy BGZ czy mBank - a tylko takowe posiadam)
    a) pozwalają wybrać wszystkie pieniądze z konta - a nawet wiecje i zrobić
    debet ( na pewno kredytowa Lukasu, na pewno BGZ, na pewno PKO BP, podobno
    mBank nie pozwala na debet)
    b) przy wypłatach z bankomatu mają prowizje, które przy zakłądanym przeze
    mnei poziomie wypłąt w równowartości około 100 zeta jednorazowo sa
    nieopłacalne ( prowizej minimalne rzędu 10 zeta)
    Czyli poszukiwałem czegoś w rodzaju czeków podrózniczych - tylko z
    realizacja nei w bankach w godinach ich pracy ale w kazdym bankomacie
    których o dziwo na Ukrainie jest trochę, może nie co 5 minut drogi na
    piechote jak w Polsce ale co 20 minut drogi na piechotę) i najlepiej z
    prowizją sensowną.
    i wszystko co stwierdzam, to to, ze wymieniona przeze mnie karta spełnia te
    warunki
    a) można ja zdobyć prosty sposób
    b) można wypłacić kwoty naprawdę niskie jednorazowo nie troszcząc sie
    opowiom procentowy prowizji ( jak ja w Czerniowcach- wypłata ostatniego dnia
    20 hrywni na jedzonko do pociagu do Lwowa, gdy po kupnie biletu do tegoz
    miasta zostało mi w kieszeni raptem 5 hrywni na pociag do Rawy Ruskiej, a
    mogłem i 10 hrywni wypłacić, ale lubię jeść:) )
    c) bezpieczeństwo rozumiane w dwojakim sensie
    - szansę, ze po okradzeniu nie stracę pieniędzy (karta wymaga PIN i da si
    ja zastrzec
    - jelsi ktoś nawet mnei okradnie, nie zrobi mi debetu na tysiące złotych

    dodatkowo karta dała mi wiecej niż mogłyby czeki podróznicze
    a) świadomosć,że w razie czego rodzina może mi dosłac pieniądze ( jeśli COŚ
    sie stanie innego niż utrata karty) i to niskim kosztem ( zasilenie karty w
    ING kosztuje 5 zeta)
    b) potencjalną możliwośc dotępu do pieniedzy bez prowizji ( na Ukrainie
    praktycznie tylko potencjalna) przy zakupach bezgotówkowych
    c) bezprowizyjną wypłątę pieniedzy w bankomacieING 100 m od mojego
    mieszkania:) no ale to już subiektywny zysk:) i nie dotyczy wyjazdu:)

    czyli karta ta doskonale zastępuje czeki podróżne i przy wyjazdach
    zagraniccnych jest wg. mnie nie do pobicia ( no może poza kartą LUKASA z
    konta PODRÓZNEGO, ale taka przyjemnosć posiadanie tego konta kosztuje za to
    30 zł /mc)

    Wziałem więc i gotówkę i kartę i na wszelki wypadek troche euro... I
    dobrze,że miałem kartę, bo akurat na Ukrainę trzeba brac dolary - na euro sa
    duuuże widełki.

    I teraz ew. komentarze proszę składać nie rozważając co lepiej : być bogatym
    czy biednym, wypłacać po 1000$ czy po 10 - tylko JAKI PRODUKT BANKOWY jest
    lepszy od karty ING gdy ktos chce mieć produkt zbliżony funkcjonalnościa do
    czekó podróznych - bo z pewnychpowodów nie chce mieć wszystkiego ze soba w
    gotówce.
    No nie chce i już - i się go nie przekona, ze gotówka najlepsza.