  • 41. Data: 2006-08-03 18:24:08
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    > No to ja się właśnie pytam: gdzie to wygoda? Nie umiem jej dostrzec.

    Mi karta kredytowa była potrzebna np. żeby kupić bilety lotnicze
    przez internet. Owszem, nie wszystkie linie wymagają karty kredytowej
    , np w Aerlingusie można było kupić bilet posiadająć kartę Laser
    ( bank w Irlandii wydał mi ją parę dni po założeniu konta ) , ale
    nie wiem jak częste jest to zjawisko. Mając kartę kredytową kupisz
    bilety bez problemu chyba w każdej linii lotniczej. Zrobisz zakupy
    przez internet w zagranicznych sklepach ( w polskich oczywiście też
    ).

    Pozdrawiam
    WS

  • 42. Data: 2006-08-03 18:40:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 3 Aug 2006 19:19:03 +0200,
    osoba podpisana: Stormy Waters <a...@a...pl>
    napisała:
    [...]
    > no i popatrz !
    > uderz w stol ;)
    > to jak z tymi laskami ? leca na ten wachlarz czy nie ? :)

    W portfelu nie miałem nigdy więcej niż jednej :-) więc trudno
    stwierdzić.

    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 43. Data: 2006-08-03 18:41:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Aug 2006 19:16:11 +0200,
    osoba podpisana: jimmij <j...@j...jj>
    napisała:

    > I wpatrujesz się w ten klaserek co rano przez pół godziny,
    > a wieczorem zasypiasz objemując go czule?
    > Czy może ma ten klaserek jakieś inne zastosowania?

    Ech. Po prostu używałem kolejno kart z różnych banków, i tyle.
    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 44. Data: 2006-08-03 18:49:16
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał w wiadomości

    > Często nagle chcesz coś kupić, a nie chce się szukać bankomatu, czy
    > wcześniej przygotowywać gotówki w inny sposób.

    Mozesz zaplacic przeciez debetowa karta. Gdzi tu przewga KK nad debetowa?

    > Mam kartę i wydaję choćby 1000 zł na aparat - w każdej chwili. NIe jest
    > też obciązane wówczas moje konto osobiste. Spłacę taki wydatek dużo
    > później (zdążą wpłynąć już 2 pensje). Wyjaśnię, że termin spłaty ustawiłem
    > na koniec miesiąca - po wypłacie).

    Czyli kupujesz pod wplywem impulsu, nie zastanawiajac sie nad zakupem.
    Generalnie zaczynasz wydawac wiecej niz gdybys nie mial KK bo wtedy
    bys sie zastanowil czy jak kupie ten aparat to reszty pensji wystarczy.
    Teraz
    sie nie zastanawiasz bo i po co? Przeciez do czasu splaty KK "wplyna 2
    pensje". Byc moze moglbys kupic ten aparat taniej w sklepie gdzie
    nie sa akcpetowane karty, itd.
    Sam troche pouzywalem karte obciazeniowa i zaczalem jednak
    wiecej wydawac, bo przeciez mialem 2 pensje do splaty. Obecnie
    raczej nie uzywam.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 45. Data: 2006-08-03 18:51:18
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Na stronie Ery wsrod wymienionych akceptowanych kart, ktore sa akceptowane
    > jako dokument powtwierdzajacy dochody/zamieszkanie przy podpisywaniu umowy
    > jest takze karta debetowa Visa Classic Multibanku. Wiec nie musi to
    > byc kredytowa.

    1 debetowa i ile kredytowych ?

    Tomek

  • 46. Data: 2006-08-03 18:53:56
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    Ja
    > jeszcze pamietam jak jego agenci opowiadali o tym buhaha-prestizu
    > posiadania karty szitiego. Teraz juz to moze nie jest tak bardzo
    > widoczne, ale jeszcze dwa latka temu...

    Prestiż jest ale nie na srebnej. Po to sa agenci, żeby opowiadać.

    Jak powszechnie wiadomo
    > teraz agenci citka musza sie dymac nawzajem na wlasnych imprezach,
    > bo juz innych do dymania brak. :-)

    Ty myślisz, że w BP, BPH czy na imprezach Orlenu się nie dymają. Ile ty masz
    lat ?

    Tomek

  • 47. Data: 2006-08-03 18:57:33
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > chyba raczej dostawaly :) jako te wykazujace sie zdolnoscia kredytowa.
    > kto ma szmal nie potrzebuje kredytu.i tak chyba zostalo.

    W Citku największy obrót generują złote karty, pomimo, że stanowią niewielką
    część kart.
    Zdziwiłbyś się ilu prezesów brało karty, bo inne mieli wyczyszczone.

    > teraz kk dostaje prawie kazdy a korzystaja z karty czyli z kredytu Ci
    > co tego szmalu nie maja.proporcje sie jakby odwrocily. a moze scislej
    > uzywaja jedni i drudzy tylko Ci pierwsi sie daleko bardziej zadluzaja :)

    Biedni liczą każdy grosz. Jeżeli nie muszą, to ich nie używają.

    Tomek

  • 48. Data: 2006-08-03 19:06:16
    Od: wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl>

    Też się zastanawiałem po co :) aż zacząłem pracować w firmie która mnie
    wysyłna na szkolenia zagraniczne w różne zakątki świata. Bez wypukłej
    ani rusz :D
    Taka karta może też ułątwić rozliczenie pracownik - pracodawca, możesz
    płacić za różne rzeczy związane z wyjazdem służbowym a potem pracodawca
    to reguluje.

  • 49. Data: 2006-08-03 19:07:01
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prestiż jest ale nie na srebnej. Po to sa agenci, żeby
    > opowiadać.

    A na jakiej, na zoltej ? Hahaha. A na czym on polega i jak sie
    objawia w rzeczywistym swiecie? W czym zolta czy tam platynowa
    citi jest lepsza od podobnej innego wystawcy (pomijam tu jakies
    zupelne egzotyki typu Getin). Ogolnie wiazanie karty kredytowej z
    prestizem to dla mnie dosc dziwaczny pomysl.

    > Ty myślisz, że w BP, BPH czy na imprezach Orlenu się nie dymają.

    Przynajmniej nie daje sie sfotografowac.

    > Ile ty masz lat ?

    Nie, nie chce nic kupic. Karty citi tez nie. Nawet takiej z
    prestiżem gratis. :-)

    marekz

  • 50. Data: 2006-08-03 19:18:53
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    > 1 debetowa i ile kredytowych ?

    Nie wiem czy tylko jedna. Po prostu kiedys sie zainteresowalem zakupem
    abonamnetu
    w Erze i sprawdzilem czy akceptuja taka karte jaka wtedy mialem. Zauwaz tez,
    ze banki zwykle (przynajmniej te duze) maja w ofercie wiecej KK niz
    debetowych.

    Pozdrawiam

    Marcin