  • 131. Data: 2006-08-04 11:04:57
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Zgoda, poza tym przypadki faktycznych wydatkow 100k na miesiac to
    > sa przypadki bardzo rzadkie. Ale ja tu mowie o typowych wydatkach
    > miesiecznych, do 10k, natomiast pisze o tanim dostepie do srodkow
    > z kart, traktowanych jako krotkoterminowy kredyt inwestycyjny czy
    > obrotowy. W takim przypadku platynowe karty moga sie okazywac
    > lepsze.

    No nie wiem czy wydatki rzędu 10k miesięcznie są w Polsce "typowe". Zwróć
    uwagę, że sprzedawcy tak samo jak nie opłaca się transakcja kartą na małą
    kwotę, tak samo i na dużą. Zatem przy naprawdę dużych kwotach może być
    presja na przelew, a nie płatność kartą lub po prostu wyższa cena za zakup
    kartą.

  • 132. Data: 2006-08-04 11:14:13
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > punktów i do tego płatność kartą za telefon w Orange 100 punktów. Razem
    > daje
    > to miesięcznie 450 punktów. Razy 12 miesięcy daje 5400 punktów. Do tego
    > 600
    > punktów stażowych za każdy rok, co daje 6000 punktów. Które można sprzedać
    > jako doładowania POPa czy jakieś inne usługi na aukcjach za jakieś 200PLN.
    > Albo inaczej mówiąc KK nie daje żadnego zysku, ale abonament średnio
    > rocznie
    > kosztuje nie 25PLN, a 8,30PLN miesięcznie... (o ile nigdzie się nie

    korzystam z tej karty dokladnie tak samo (nie jestesmy z tej samej parafii?)
    tylko
    nie sprzedaje punktow, ale biore jakies gadzety z Orange, ostatnio sobie
    zafundowalem
    pendrive'a teraz potrzebna mi taka walizka na kółkach ;-)

    dlatego tez mozna zyskac kase, nagrody itp....a zakupy kazdy i tak musi
    robic,
    wiec te bonusy sa niejako przy okazji...

    pozdr.
    RobertS

  • 133. Data: 2006-08-04 11:22:07
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może być
    > presja na przelew, a nie płatność kartą lub po prostu wyższa

    Napisalem do 10k, więc niższe też zaliczyłem do typowych. :-)

    Sprzedawca, jeśli nie jest właścicielem danego sklepu dokładnie
    olewa co jest dla sklepu opłacalne, a co nie. Nie mówię tu o
    kupowaniu samochodów kartami, bo z tym zapewne było by ciężko, ale
    jeśli chodzi o transakcje w hipermarketach takich-czy-innych, to
    nie ma żadnych szykan. Salony meblowe w większości podobnie nie
    szykanują płatności kartowych. Tym bardziej, że w przypadku dużych
    sklepów prowizje są zapewne na tyle niskie, że staje sie
    dyskusyjne czy jest to mniej oplacalne niż obsługa gotówki, a
    płatności przelewem w hipermarketach to jednak rzadkość dla
    klienta - osoby fizycznej.

    marekz

  • 134. Data: 2006-08-04 11:30:16
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Tylko zastanówmy się jak dużo przeciętnych towarów w markecie musiałbyś
    nabyć by wykręcić te 120k rocznie... Podobnie meble to często wydatek raz na
    kilka lat... No ale rzeczywiście czasami łatwiej jest przełknąć większą
    transakcję dużemu sklepowi niż mniejszą małemu. Warto zauważyć, że Leader
    Price (całkiem spora sieć) ma płatność kartą >50zł. Z kolei spotkałem kilka
    sklepów netowych, gdzie płatność kartą odbijała się na nieco wyższej cenie,
    czasami dawano bonus przy zakupie pow. pewnej kwoty, ale warunkiem była
    płatność przelewem.

  • 135. Data: 2006-08-04 11:44:33
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > korzystam z tej karty dokladnie tak samo (nie jestesmy z tej samej
    parafii?)

    Nie wiem z jakiej jestem... Obecnie mieszkam w Bydgoszczy ;))

    > tylko nie sprzedaje punktow, ale biore jakies gadzety z Orange, ostatnio
    sobie
    > zafundowalem pendrive'a teraz potrzebna mi taka walizka na kółkach ;-)

    Ja się zastanawiam czy nie wziąć Motoroli HS820...

    > dlatego tez mozna zyskac kase, nagrody itp....a zakupy kazdy i tak musi
    > robic, wiec te bonusy sa niejako przy okazji...

    Dokładnie...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 136. Data: 2006-08-04 11:50:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > musiałbyś
    > nabyć by wykręcić te 120k rocznie... Podobnie meble to często

    De facto, obecnie jesli chcesz miec ten kredyt obrotowy w cenie
    ponizej 5% musisz wykrecic sume tego 'kredytu' trzy razy na rok
    jako ytransakcje bezgotówkowe. Jak wykrecisz tylko raz i potem
    bedziesz wykonywac cykle przelewowe, oprocentowanie efektywne
    bedziesz miec w okolicach 9% (przed zmiana w Mille okolo 2%), tez
    niezle, ale bez rewelacji. Wykrecisz wiecej, bedziesz miec srodki
    taniej, mozna zejsc i ponizej 1% przy obecnych warunkach i 6
    cyklach rocznie, ale to juz raczej teoria, bo obroty robia sie
    gigantyczne i bylo by to zbyt "pracochlonne".

    Jeszcze nie przetestowalem jak to wyglada w Mille, po zmianie od 1
    sierpnia, czy jak sie przelewu nie splaci w pierwszym okresie
    rozliczeniowym, to jego kwota podlega naadl oprocentowaniu 9,9%
    czy tez staje sie "zadluzeniem z poprzednich okresow" i podlega
    standardowemu oprocentowaniu.

    A ze meble, to niezbyt czeste zakupy, zawsze moga Ci sie przeciez
    nie spodobac, i mozesz je oddac. :-)

    marekz

  • 137. Data: 2006-08-04 12:14:12
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Życzę powodzenia. Nawet w mbanku min dochód to 4000.

    Mój kolega (wówczas zresztą nie mający nawet polskiego obywatelstwa,
    tylko kartę stałego pobytu) dostał srebrnego Citiego z limitem 6000 przy
    dochodach ok. 2400 netto. Po roku zaproponowali mu goldiego bodajże z
    limitem 10000 PLN. AFAIR nie wziął :-)

    Przemek

  • 138. Data: 2006-08-04 12:30:13
    Od: mm <m...@m...com>

    A nie można sobie przykleić wystających numerków do karty ?

  • 139. Data: 2006-08-04 13:34:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

> [...]
    > przy dochodach ok. 2400 netto. Po roku zaproponowali mu goldiego
    > bodajże z limitem 10000 PLN. AFAIR nie wziął :-)

    Ciekawe dlaczego mnie nikt niczego nie proponuje.

    MJ

  • 140. Data: 2006-08-04 13:49:27
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Ciekawe dlaczego mnie nikt niczego nie proponuje.

    Cos ten Citi jakis dziwny, srebrna karta z limitem 6000 - chyba tu zera
    brakuje
    Ja mam Milenium economic z limitem 8200 ;)