  • 41. Data: 2002-03-21 11:37:18
    Temat: Re: platnosci w internecie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:a7cfrn$p25$1@news.onet.pl...

    > Tak, ale minimalizujesz ryzyk, ze placac podstawowa karta w internecie i
    > zostawiajac numer na dysku twardym w sklepiee ktos ci ja podpieprzy.

    Hehe, ale przeciez ciagle trabia, ze ilosc przekretow internetowych jest
    mniejsza niz innych.

    > Tak wiesz - nie robilem nia nigdy zakupow w internecie - mam ja przy
    sobie -
    > to znaczy ze jakis sklepikarz.
    >
    > A jesli nia placisz i w internecie i normalnei - nie wiesz tego..

    A co to daje? Oskarzysz wszystkich? ;) Trzeba tez pamietac, ze jak ktos ma
    duzo szczescia to jego numer moze zostac po prostu wygenerowany...

    > no i bezpieczny jest.. mBank :)
    >
    > VE moga sobie spisywac, a wirtualnej nie rsza jak nie ma na niej srodkow.

    Ale mowilismy o przypadku gdzy osoba zainteresowana ma juz karte ktora mozna
    dokonywac zakupow MO/TO/IO :)

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 42. Data: 2002-03-21 11:40:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "holyboy" <h...@N...com> napisał w wiadomości
    ..

    > no wlasnie tlumacze
    > mam w ramach kona inteligo 2 rachunki i 2 karty
    > na jednej mam pieniadze, na drugiej nie mam nic - dopoki nie
    > potrzebuje. przelew to 5 sekund. po transakcji czyszcze do zera.
    > nikt nie zaplaci taka karta, bo na niej nie mozna zrobic debetu.

    Ale na drugiej masz? No to ktos wykorzysta wlasnie ta na ktorej masz. Jak
    chcesz byc bezpieczny to musisz miec jeszcze 3 rachunek bez karty ;).

    Maciej

  • 43. Data: 2002-03-21 12:22:06
    Od: "Mirus" <m...@U...pl>

    Ja tez chcialbym sie dowiedziec, ktora karte polecacie, ale bardziej pod
    katem rozliczania transakcji (przeliczania USD na PLN) niz akceptowalnosci w
    sklepach czy bezpieczenstwa - no i oczywiscie chodzi mi o katry typu eKarta
    czy Inteligo VE...

    eM

  • 44. Data: 2002-03-21 12:54:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 21, 2002 at 12:20:14PM +0100, AMRA wrote:

    > a jesli nie ma na niej srodkow??? traktowana jako karta wirtualna??

    No tak, jesli nie masz na niej srodkow to nie zaplacisz.

    --

    --w

  • 45. Data: 2002-03-21 13:01:21
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 21, 2002 at 11:29:20AM +0000, holyboy wrote:

> [...]
    > potrzebuje. przelew to 5 sekund. po transakcji czyszcze do zera.
    > nikt nie zaplaci taka karta, bo na niej nie mozna zrobic debetu.

    OK, jeszcze raz:

    ----------- -----------
    | konto 1 | | konto 2 |
    ----------- -----------
    | |
    | |
    | |
    VE1 VE2

    VE1 podpietej pod konto 1 uzywasz tylko do placenia w internecie. Zas
    VE2 uzywasz tylko do placenia w sklepie. Saldo na konto 1 jest
    generalnie 0zl, uzypelniasz na czas transakcji. Natomiast sensowna
    gotowke trzymasz na konto 2 z podpieta do niej karta do codziennego
    uzycia. Karta ta (VE2) placisz w sklepach, zass VE1 uzywasz tylko do
    internetu. Ale to wlasnie slady (numery) VE2 z transakcji w sklepie
    moga sie pojawic w internecie.

    Twierdze ze wiekszosc nieuczciwych transakcji wynika z faktu ze ktos
    uzyje Twojej karty w internecie (takiej co to nigdy internetu nie
    widziala), nie zas ze numer tej karty niejako 'rozmnozy' sie
    internecie. Zakladajac oczywiscie ze sex-strony nie sa Twoimi
    ulubionymi.

    --

    --w

  • 46. Data: 2002-03-21 13:39:34
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > katem rozliczania transakcji (przeliczania USD na PLN) niz akceptowalnosci
    > sklepach czy bezpieczenstwa - no i oczywiscie chodzi mi o katry typu

    Jak masz konto w mBanku bierz eKarte jak w Inteligo to plac inteligo - nie
    ma co mnozyc bytow - a najlepiej sa rozliczane karty VISA - czyli obie mnej
    wiecej tak samo :)

  • 47. Data: 2002-03-21 22:03:17
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Cz, 21 mar 2002 11:40:24 GMT MK napisał (a):

> [...]
    >>

    > Ale na drugiej masz? No to ktos wykorzysta wlasnie ta na ktorej
    > masz. Jak chcesz byc bezpieczny to musisz miec jeszcze 3 rachunek

    a niby jak?
    skoro jej numer nie pojawia sie w internecie (trzeci raz powtarzam)?

  • 48. Data: 2002-03-21 22:07:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 21, 2002 at 10:03:17PM +0000, holyboy wrote:

    > a niby jak?
    > skoro jej numer nie pojawia sie w internecie (trzeci raz powtarzam)?

    Dzieki Tobie nie. Ale ktos moze wziac ten numer ze slipa i wykorzystac
    w internecie.

    Czy to takie skomplikowane?

    --

    --w

  • 49. Data: 2002-03-21 22:10:33
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Cz, 21 mar 2002 13:01:21 GMT Wojtek Piecek
    napisał (a):

> [...]
    > nie widziala), nie zas ze numer tej karty niejako 'rozmnozy' sie
    > internecie. Zakladajac oczywiscie ze sex-strony nie sa Twoimi

    to mozliwe, chociaz malo prawdopodobne. nie mam visy gold zeby
    sklepikarzowi chcialo sie spisywac dane karty, tylko cienkiego
    electrona;-)

  • 50. Data: 2002-03-21 22:14:15
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Mar 21, 2002 at 10:10:33PM +0000, holyboy wrote:

    > to mozliwe, chociaz malo prawdopodobne. nie mam visy gold zeby

    To jest _bardzo_ prawdopodobne.

    > sklepikarzowi chcialo sie spisywac dane karty, tylko cienkiego
    > electrona;-)

    A co za roznica - zamiast testowac na 2 kartach bedzie na 200 -
    przeciez predzej znajdzie dzialajaca i wiecej z niej wyciagnie. A co
    za znaczenie czy to elektron z mozliwoscia IO czy gold. Zwlaszcza dla
    oskubanego posiadacza.

    --

    --w