  • 51. Data: 2002-03-22 20:30:31
    Temat: Re: platnosci w internecie
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Cz, 21 mar 2002 22:14:15 GMT Wojtek Piecek napisał
    (a):

    > To jest _bardzo_ prawdopodobne.

    > A co za roznica - zamiast testowac na 2 kartach bedzie na 200 -
    > przeciez predzej znajdzie dzialajaca i wiecej z niej wyciagnie. A co
    > za znaczenie czy to elektron z mozliwoscia IO czy gold. Zwlaszcza dla
    > oskubanego posiadacza.

    masz sporo racji
    pocieszam sie ze karta place zazwyczaj w supermarketach, gdzie kobitka
    w kasie nie ma czasu zeby sie wysikac, a co dopiero zapamietywac
    nazwisko z karty i notowac w zeszyciku numery

  • 52. Data: 2002-03-23 06:38:37
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "holyboy" <h...@N...com> napisał w
    wiadomości news:Xns91D9DACD0713holyboyorholyman@193.110.120.9..
    .
    > masz sporo racji
    > pocieszam sie ze karta place zazwyczaj w supermarketach, gdzie kobitka
    > w kasie nie ma czasu zeby sie wysikac, a co dopiero zapamietywac
    > nazwisko z karty i notowac w zeszyciku numery

    Myślę, że na zapleczu może znaleźć się ktoś sprytniejszy od kasjerki :).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 53. Data: 2002-03-23 10:20:34
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 20 Mar 2002 11:37:34 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Teraz odpowiedz sobie, czy dodatkowa karta wylacznie do transakcji
    >internetowych zwieksza bezpieczenstwo? ;)

    IMO najlepsze rozwiazanie to nie karta wirtualna ale pozadna karta
    kredytowa zapewniajaca natychmiastowy, warunkowy zwrot w wypadku
    reklamacji transakcji IO/TO/MO. Podobno tak w praktyce dziala KK citka
    ale w regulaminie to chyba zaden banku nas tego wprost zapisanego nie
    ma (chyba, ze dla kart prestizowych, wtedy taka zasada dotyczy
    wszytkich reklamacji, ale nie o to tu chodzi).
    Przeciez transakcje bez fizycznego uzycia karty sa na tyle
    specyficzne, ze dla banku nie stanowia duzego ryzyka, w razie czego
    cala odpwiedzialnosc spada na merczanta. Dlaczego wiec banki nie dadza
    takiego zapewnienai w regulaminie kart ze "sredniej polki" - ma tu na
    mysli juz typowe wypukle kredytowki wydawane klientom, ktorych
    warygodnosc w jakis sposob juz jest zweryfikowana.
    Karty wirtualne to tylko namisatka zabezpieczajaca przed tranasakcjami
    numerami przechwyconym w internecie. Ich najwieksza zaleta to wlasnie
    to, ze mozna ja dostac bez udowadniania swojej wiarygodnosci bo nie
    pociaga ze soba dla banku ryzyka transakcji nieautoryzowanych.

    BTW, czy ktos w orientuje sie jak w praktyce wyglada od strony banku
    proces reklamacji transkacji IO/MO/TO i odzyskiwania pieniedzy od
    sprzedawcy ? iIe to trwa i jaka jest skutecznosc ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 54. Data: 2002-03-24 09:04:33
    Od: "PJ" <hosi@_NO_SPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że na zapleczu może znaleźć się ktoś sprytniejszy od kasjerki :).

    Co masz na myśli?

    PJ

  • 55. Data: 2002-03-26 09:35:24
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w So, 23 mar 2002 06:38:37 GMT Robert Wicik
    napisał (a):

> [...]
    .

    > Myślę, że na zapleczu może znaleźć się ktoś sprytniejszy od

    to nic nie da
    z kasy w duzym sklepie dziennie jest kilkadziesiat albo kilkaset
    kwitkow z pos'a. trzeba by do kazdego zapamietac nazwisko na karcie.
    kwitki sa zdawane razem z kasą. kiedy ktos mialby cos tu mieszac?

  • 56. Data: 2002-03-26 09:57:56
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

> [...]

    > kwitkow z pos'a. trzeba by do kazdego zapamietac nazwisko na karcie.
    > kwitki sa zdawane razem z kasą. kiedy ktos mialby cos tu mieszac?

    ale po co zaraz wszystkie zapamietywac?
    wystarczy sobie jedna karte "upatrzyc"
    i do niej imie i nazwisko delikwenta

    PJ

  • 57. Data: 2002-03-26 22:22:34
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 26 Mar 2002 09:35:24 +0000 (UTC), holyboy
    <h...@N...com> wrote:

> [...]
    >kwitkow z pos'a. trzeba by do kazdego zapamietac nazwisko na karcie.
    >kwitki sa zdawane razem z kasą. kiedy ktos mialby cos tu mieszac?

    Phiktos tu jeszcze ma zludzenie ,ze nazwisko trzebazapamietywac ?
    Nazwisko posiadacza katy nie jest sprawdzane przy transkacjach
    internetowych. Mozna wpisac tam cokoliwiek. Przynajmniej w wiekszosci
    przypadkow

  • 58. Data: 2002-03-27 10:39:18
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w Wt, 26 mar 2002 22:22:34 GMT Wojtek Frabinski
    napisał (a):

> [...]
    > Nazwisko posiadacza katy nie jest sprawdzane przy transkacjach
    > internetowych. Mozna wpisac tam cokoliwiek. Przynajmniej w

    ale bank powinien automatycznie odrzucic taka transakcje
    chyba ze sie myle

  • 59. Data: 2002-03-27 21:06:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 27 Mar 2002 10:39:18 +0000 (UTC), holyboy
    <h...@N...com> wrote:

    >ale bank powinien automatycznie odrzucic taka transakcje
    >chyba ze sie myle

    Mylisz. Jak nie wierzysz to wplac jakas zlotowke charytatywnie na
    hospicjum itp, przedstawiajac sie jako Kubus Puchatek :-).